2020-04-07, 16:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ett mordvapen av trä skulle riskera att lämna efter sig flisor bredvid eller på offret. Det har nog "smartingen" SD tänkt på innan.

Det kan du ha rätt i iofs.
Möjligen modifierat av att han hittat det nånstans (och sen hoppats kunna hinna bränna upp) eller att det är av ett slag som han hoppas klarar av stötarna. Men märkena i trädet kanske motsäger en del av det där.
Citera
2020-04-07, 16:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Vad var det du tyckte var så obehagligt med detta samtalet? Jag läste igenom det nu och det sjuka är väl att han spelar in det som nåt förhör, men jag tänker att är dottern möjligtvis överviktig och han därför försöker få henne att sluta småäta mandelmassa, strössel och liknande skit?

Hon är inte det minsta överviktig.
Citera
2020-04-07, 16:35
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Att skuldbelägga ett barn som kanske har problem med övervikt - det vet jag ingenting om - över en burk strössel - och mandelmassa - anklagande - och spela in det - är totalsjukt på alla sätt och vis och inte ett konstruktivt sätt att utöva föräldraskap. Jag tycker det är sjukt obehagligt att läsa. HD säger i sin sms konversation med honom att hon inte "klarade av att lyssna på hela" och förhörsledarna säger också till HD i förhör att de upplevde detta som väldigt obehagligt. Jag tycker det talar för sig själv. Men det är ju bara jag det.

Nej jag kan väl hålla med om att det kändes fel med krav om pengar för saker hon ätit, men därför jag frågade om övervikt för det hade jag själv försökt sätta stopp för om mina barn var feta och småäter i smyg och fortsätter svälla.
Citera
2020-04-07, 16:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det jag funderade över var om han träffade nån när han var ute straxt efter 12 och som han bjöd med in på en kaffe eller nåt och sedan släppte ut då han forcerade dörren men inte lämnade byggnaden?
Han skrev ju till A*ndreas att han var välkommen dit på kaffe eftersom han var ensam på kontoret.
Eller att döttrarna svängde förbi för att lämna eller hämta nåt.
Egentligen lönlöst att spekulera. Ingen skulle i alla fall berätta om de varit där eller inte och inte han heller.
Så det kan vi ju strunta i..

Men.. Jag skulle ändå vilja få kläm på hur det funkar med mobilnummer och dessa kommunikationsappar:

OM Hanna har ett kontantkort och annan mobil (de hittade ju ganska många mobiler utan sim-kort hemma hos SD), så skulle det kunna förklara varför hon inte kan hålla koll på om hon pratat med folk eller sms:at med folk och varför man inte hittar uppgifter på att hon har ringt när hon sagt att hon har ringt eller blivit uppringd??? Och rimligen har man då kunnat gå under IT-radarn???
Bara undrar. Kanske helt fel.

Såg att SD löst det som så att när han blev av med mobilen, så fick han låna HD's mammas mobil och då skapade appar och konton (tex whatsapp) genom hennes privata google-konto.

A*ndreas och barnen skulle nog berätta om de varit där? Dessutom borde utredarna ha koll eftersom de vill veta om det finns vittnen när han kommer med påståenden.

Jag räknar med att SD ljuger, eftersom han gör det mest hela tiden. Här finns det ju ett behov, han behöver få dit både sperma på kjolen och blod på kläderna.

Dörren forcerades ju ytterligare en gång på em, då vid 15:06. Då är L*ena på sjukgymnastiken och ännu inte cyklat därifrån. Ingen logg när någon passerar ut förrän kl 16:10 då SD lämnar jobbet.

Vad gäller H*annas "AA Hanna ICE Lilla Lila (0704733506)", kanske någon mer insatt kan klura ut hur det hänger ihop. Jag tänker dock att utredarna har ju koll på dessa eftersom de finns med i FUP.
Citera
2020-04-07, 16:37
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Okej, underligt samtal då med andra ord.
Citera
2020-04-07, 16:37
Medlem
Citat:
Samtalet med dottern som är något av det obehagligaste jag läst är med i FUP och bevisar om inget annat hans kontrollerande och manipulativa sida.
Det var ett vidrigt samtal. När förhörsledaren tog upp det i ett förhör så sa hon att hon fick ont i magen av att lyssna på det. Det fick jag också. Något av det vidrigaste jag läst. Stackars flicka.
Citera
2020-04-07, 16:38
Medlem
ckså.
Citat:
Att skuldbelägga ett barn som kanske har problem med övervikt - det vet jag ingenting om - över en burk strössel - och mandelmassa - anklagande - och spela in det - är totalsjukt på alla sätt och vis och inte ett konstruktivt sätt att utöva föräldraskap. Jag tycker det är sjukt obehagligt att läsa. HD säger i sin sms konversation med honom att hon inte "klarade av att lyssna på hela" och förhörsledarna säger också till HD i förhör att de upplevde detta som väldigt obehagligt. Jag tycker det talar för sig själv. Men det är ju bara jag det.

Som mamma säger man väl typ: "Nä nu räcker det!" i det läget, till pappan. Men HD var ju kuvad hon också...
Citera
2020-04-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och det vet du för att....?
Citera
2020-04-07, 16:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och det vet du för att....?

Jag har sett foton på barnen i hans
GC-logg.
Citera
2020-04-07, 16:41
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Nej jag kan väl hålla med om att det kändes fel med krav om pengar för saker hon ätit, men därför jag frågade om övervikt för det hade jag själv försökt sätta stopp för om mina barn var feta och småäter i smyg och fortsätter svälla.

Då kanske man inte ska ha strössel hemma. Det finns metoder att arbeta med övervikt som leder till bättre resultat än att skuldbelägga - förhöra - och spela in. Jag menar bara att det talar för hans kontrollerande och manipulativa läggning. Hade jag varit hans exfru och få tagit del av det samtalet och dessutom vara sjuksköterska och ha anmälningsplikt vid blotta misstanken att ett barn far illa - hade jag lämnat en orosanmälan. Det är psykisk misshandel anser jag. Och jag har 2 barn själv.
Citera
2020-04-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var ett vidrigt samtal. När förhörsledaren tog upp det i ett förhör så sa hon att hon fick ont i magen av att lyssna på det. Det fick jag också. Något av det vidrigaste jag läst. Stackars flicka.

Var kan man hitta ljudfilen? Vet du?
Citera
2020-04-07, 16:46
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Var kan man hitta ljudfilen? Vet du?

Misstänker att den är sekretessad faktiskt för flickans del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in