2020-04-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Borderline är delvis ärftligt. Som så många andra personlighetsstörningar och de flesta manifesteras oftast i åldern 3-5 år. Om inte föräldrar/vårdnadshavare bemöter det på ett konstruktivt sätt redan då, så kan det det förvärras allt mer under uppväxten och vuxenlivet. Men många klarar sig alldeles utmärkt ändå och är bra integrerade i samhället, även om tendenserna kan finnas kvar.
----------
OBS! OBS! Däremot psykopati, som man kan tänka sig att SD har, delvis pga hans iskalla sätt, sina manipulationer mot sin omgivning där det är hans ego som står i centrum för precis allt han gör samt brist på djupare känslor: det är däremot är ingen personlighetsstörning! Det är en brist i hjärnans "amygdala" och den"Prefrontala loben" och är medfödd. Den går inte att terapeuta eller medicinera bort.

Däremot tror jag att Lena var som besatt av SD och han av henne. Ett highway to hell som tydligen inte kunde stoppas.
-----
I mina ögon är det ofattbart att hon kunde välja en sån idiot som SD när det fanns så många andra hon troligen kunde få.

Tack för litet mer info; länge sedan jag läste engagerat om dessa diagnoser.
Jo psykopati tycks vara ett med individen, finns nog ingen medicin som skapar inlevelse och medkänsla.
Individen fattar inte själv vad som är fel, "allt är ju som smort". Undrar om en psykopat kan se skillnad på iskalla beräknande människor och de motsatta, empatiska ..?
Citera
2020-04-03, 19:56
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Herrejävlar vilken härva. Det ser rätt mörkt ut för MGM gällande mordet och av det lilla jag läst så verkar det som att han kommer bli dömd. Eller har jag fel?

Jag är lite för dåligt bevandrad i juridik för att säga säkert. Det fanns en del teknisk bevisning - blod på plösen till hans sko och på tvättmaskinen. Blodet på plösen var visst inte lika säkert i rättegången - utan utgjordes av dna från brottsoffret vilket kunde förklaras med deras affär. Blodet på hans tvättmaskin har han hittat på flera olika förklaringar på. Ett att hon blödde när de hade avancerat sex i hela huset. Det som talar emot det är att ingen förutom en säger att hon blött under sex och att blod inte hittades någon annan stans. Hans fru har dessutom beskrivit att han har ryggbesvär - behöver hjälp att få på strumpor och skor - och mer eller mindre är handikappad. I rättegången övergav han sin blodsex teori och hittade istället på att hon skulle ha snickrat på en cache i hans hem och skadat sig och sedan tvättat där. Vet inte om det är tillräckligt rimligt tvivel. Han har ljugit sig blå genom hela FUP. Det finns även incidenten ngr dagar innan mordet där han lurade ut henne - ringde polisen - hittade på nån bluffhistoria om några kriminella invandrare - där åklagaren tror att han rekade. Där har man kommit på honom med en lögn med en bild man lyckats efterskapa ur hans mobil. Han har varit ganska skicklig på att radera och fiffla med allt. Du borde läsa FUP iaf hans förhör. Det är en upplevelse. Speciellt hans blodsex berättelse. När han berättar hur brottsoffret idkat samlag med hans cykel... och nån stackars polis får motbevisa den berättelsen. Han bör åka dit. Hoppas det iaf. Dom saknar mordvapen.
Citera
2020-04-03, 19:58
Medlem
Citat:
Herrejävlar vilken härva. Det ser rätt mörkt ut för MGM gällande mordet och av det lilla jag läst så verkar det som att han kommer bli dömd. Eller har jag fel?

Lite nyfiken på hur du, som med nya ögon, hitintills ser på fallet?
Spontana spekulationer.
Om du hunnit läsa in dig lite mer, vill säga.
Och om du VILL berätta, såklart.

Citera
2020-04-03, 19:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
”Polisen har också kunnat säkra blodspår från Lena Wesström på ett par av mannens skor. Åklagaren har i rätten kunnat visa en bild som mannen tog i sin telefon som visar att han hade på sig skorna – bara två timmar innan mordet.”

Har denna bild publicerats i tråden? (Ja, jag har lite dålig koll.)

Nej, den har vi inte sett.
Bilden finns i FUP
Aktbilaga 157 B, sid 362

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:71240a8393f5f151b35e78781e68a271

Den är från SDs Messenger

2018-05-14 21:04:28(UTC+2

Med anledning av att golvet är av diagonalt lagt brunt klinker ser det ut som att fotot är taget hemifrån hans hall.
Citera
2020-04-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
”Polisen har också kunnat säkra blodspår från Lena Wesström på ett par av mannens skor. Åklagaren har i rätten kunnat visa en bild som mannen tog i sin telefon som visar att han hade på sig skorna – bara två timmar innan mordet.”

Har denna bild publicerats i tråden? (Ja, jag har lite dålig koll.)

Där har vi indicium ..?
Hur kan man resonera bort det? Hur besvarar SD denna fråga? Kanske att spåret uppstått
vid tidigare tillfälle ...?
Om de såg olika ut före o efter? De syntes kanske inte på bild.
Citera
2020-04-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
AB 157/337 och framåt. Både hela och sönderskurna av NFC.

Ok, tackar för hänvisning. Men kan pga tekniska hinder ej ta del av fup.

Citat:

Tror att du troligen har rätt.
Är själv ej övertygad. Tror på fällande i TR. Sedan mycket mera osäkert vad HR kommer fram till.
Citera
2020-04-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, den har vi inte sett.
Bilden finns i FUP
Aktbilaga 157 B, sid 362

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:71240a8393f5f151b35e78781e68a271

Den är från SDs Messenger

2018-05-14 21:04:28(UTC+2

Med anledning av att golvet är av diagonalt lagt brunt klinker ser det ut som att fotot är taget hemifrån hans hall.

Men syns syns skillnad på skorna före och efter?
Han kanske "alltid" hade dem på sig och hävdar att det är från tidigare.
Citera
2020-04-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Han kommer definitivt inte att gå fri. HD kommer att utredas vidare.
Må Hanna darra i nerverna. Fan ta henne - att skydda en brottsling är inte en i höjd med ett snatteri om man säger så.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Han kommer definitivt inte att gå fri. HD kommer att utredas vidare.
Tveksamt att han döms för mordet utan bindning till BP och frånvaro av mordvapen och ett snurrigt genusmotiv vilket bygger på att SD slog ihäl henne för hon tänkte lämna honom..

Finns en del fog att anta Lena den aktuella kvällen kokat ihop något jävelskap i avsikt att förstöra paret Davidssons USA resa. Eller för att utrycka mig mer frankt. Lena skulle givet sin abnorma svartsjuka ALDRIG avstå chansen att förstöra USA resan.

Kan t.o.m stäcka mig så långt till att den hjärtformade kladdkakan kvällen det 14 maj var avsedd att locka SD till sex för att omedelbart efter avslutat knull bakom planket hota med att sabba USA resan genom att skvallra för HD. Tjoff tjoff tjoff 17 ggr.

Tesen som väl Åkl hävdar att SD slog ihjäl Lena för att han var svartsjuk på att hon skulle lämna honom och åka till Norge tror jag inte ett skit på.

Edit: måhända blir han dömd för kvinnofridsbrott och/eller olaga hot..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-03 kl. 20:26.
Citera
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag är lite för dåligt bevandrad i juridik för att säga säkert. Det fanns en del teknisk bevisning - blod på plösen till hans sko och på tvättmaskinen. Blodet på plösen var visst inte lika säkert i rättegången - utan utgjordes av dna från brottsoffret vilket kunde förklaras med deras affär. Blodet på hans tvättmaskin har han hittat på flera olika förklaringar på. Ett att hon blödde när de hade avancerat sex i hela huset. Det som talar emot det är att ingen förutom en säger att hon blött under sex och att blod inte hittades någon annan stans. Hans fru har dessutom beskrivit att han har ryggbesvär - behöver hjälp att få på strumpor och skor - och mer eller mindre är handikappad. I rättegången övergav han sin blodsex teori och hittade istället på att hon skulle ha snickrat på en cache i hans hem och skadat sig och sedan tvättat där. Vet inte om det är tillräckligt rimligt tvivel. Han har ljugit sig blå genom hela FUP. Det finns även incidenten ngr dagar innan mordet där han lurade ut henne - ringde polisen - hittade på nån bluffhistoria om några kriminella invandrare - där åklagaren tror att han rekade. Där har man kommit på honom med en lögn med en bild man lyckats efterskapa ur hans mobil. Han har varit ganska skicklig på att radera och fiffla med allt. Du borde läsa FUP iaf hans förhör. Det är en upplevelse. Speciellt hans blodsex berättelse. När han berättar hur brottsoffret idkat samlag med hans cykel... och nån stackars polis får motbevisa den berättelsen. Han bör åka dit. Hoppas det iaf. Dom saknar mordvapen.

Jag ska ladda ner fupen och börja läsa den.
Citera
2020-04-03, 20:04
Medlem
Citat:
Japp läste igenom den nu, mycket bra sammanfattning. Tack för tipset.

Mycket försvårande omständigheter för MGM med alla tidigare hot, uttryckt hat osv. Vad är exfruns roll i det hela? Hon verkar inte vara misstänkt vad jag förstår, vad tror Flashback om hennes roll?

Första länken nedan, med ytterligare länkar, ger bakgrunden till trådens allmänna uppfattningar. Andra länken sammanfattar de 5 teorier som förts fram runt hennes agerande/roll:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-04-03, 20:06
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Lite nyfiken på hur du, som med nya ögon, hitintills ser på fallet?
Spontana spekulationer.
Om du hunnit läsa in dig lite mer, vill säga.
Och om du VILL berätta, såklart.

Det lilla jag läst talar ju för att MGM har tagit LW av daga. Blodspåren, alla hot sedan tidigare, uttryckt sitt hat gentemot henne. Indicier och försvårande uppgifter betyder ju inte att han är skyldig men det ser ju inte bra ut. Ska ladda ner fup och läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in