Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
A*ndreas och barnen skulle nog berätta om de varit där? Dessutom borde utredarna ha koll eftersom de vill veta om det finns vittnen när han kommer med påståenden.
Jag räknar med att SD ljuger, eftersom han gör det mest hela tiden. Här finns det ju ett behov, han behöver få dit både sperma på kjolen och blod på kläderna.
Dörren forcerades ju ytterligare en gång på em, då vid 15:06. Då är L*ena på sjukgymnastiken och ännu inte cyklat därifrån. Ingen logg när någon passerar ut förrän kl 16:10 då SD lämnar jobbet.
Vad gäller H*annas "AA Hanna ICE Lilla Lila (0704733506)", kanske någon mer insatt kan klura ut hur det hänger ihop. Jag tänker dock att utredarna har ju koll på dessa eftersom de finns med i FUP.
Ja... även om han nu betraktar sig själv som oskyldig, så hoppas jag att han förstår varför andra betraktar hans utsagor som fulla av motsägelser och lögner. Han borde väl rimligen begripa varför alla som läst FUP och följt detta har pekfingret riktat mot honom? Att han förstår att det vore konstigt om man INTE misstänkte honom utifrån vad han själv har sagt? Hur skulle han själv tänka om detta gällde nån annan (samma dåd, samma omständigheter, samma typ av utsagor, samma typ av triangeldrama - men att detta handlade om helt andra människor i en annan stad)? Skulle han säga: "Han är oskyldig"..??
Jag kan inte uttala mig om hjärnans komplexitet och absolut inte hur det är ställt med hans:
Kan det finnas en möjlighet att man kan ljuga så extremt att man till slut tror sig själv?
Att (OM han är skyldig) har backat in i en försvarsposition som han faktiskt inte kommer ut ur varpå hans "sanning" verkligen är HANS sanning nu? Är han i hans värld, rätt upp och ner, till 100 procent oskyldig och skulle typ klara ett lögndetektortest?
Och OM det nu är så att han ÄR skyldig men TROR att han är oskyldig, skulle det i så fall ha visat sig i den lilla sinnesundersökningen??
Slänger bara ut frågan om nån har kunskaper om sånt här..
Man kanske kan bortse från att detta handlar om just SD - tänker mer om det är ett fenomen som kan uppstå överhuvudtaget?
Det är förvisso en stor fråga och ett ämne att drunkna i, så jag fattar om folk inte pallar

.
EDIT: Slappna av, du behöver inte svara på det här ha ha