2020-04-07, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du som har så bra koll på vilka som är där vet du vilken dåren med munskydd och handskar är?

Tyvärr. Fick informationen via tyskens Twitter och andra som hade samtal om just detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Och dessa var inte multisjuka åldringar utan människor i sina bästa år?

Men vad fan har det med saken att gora? Märklig (minst sagt) synpunkt fran ditt hall. Eller ska vi ställa upp alla multi-sjuka o gamla pa en rad och avrätta dem snabbt och relativt smärtfritt, sa vi andra kan ga vidare?

Riktigt sjukt inlägg.....
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Ingen vet om det kommer att bli fler vågor, om det kommer att minska på sommaren, om man blir immun över en längre period, när vaccinet kommer etc.

När man inte vet, gör dem flesta det val som orsakar minst död, tills det finns mer information.

Så är det säker,t problemet är att ingen vet vilken metod som är bäst. De enda som är säkra är hobbyepidemiologerna på Flashback. Men man kan misstänka att strategier som drivs av politiska skäl inte är välfungerande för att minska effekterna av viruset utan snarare driva för att politiker ska visa handlingskraft
Citera
Medlem
En frågeställning man har i Norge är att man skulle behöva ha denna lockdown I 2 år. Debatten gäller huruvida det finns pengar till det eller inte.

Flytta hit vettja! Ni kommer ju få det helt fantastiskt!

Jag håller tummarna på att de förnuftiga rösterna får momentum nu.

Isolera riskgrupperna och starta igång samhället igen. Lär få svar på detta innan veckans slut.
Citera
2020-04-07, 15:36
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Och ni testas inte?

Ingen testas. Varken personalen som är hemma eller de på vårdboendet som hostar.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
Tyvärr. Fick informationen via tyskens Twitter och andra som hade samtal om just detta.

Vem är det och vad representerar han
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Stockholm har fler rapporterade dödsfall i corona än Ryssland, Australien, Indien och Japan tillsammans!
Så sjukt!
Sverige 10 miljoner människor - mer döda än

Ryssland 150 miljoner
Australien 25 miljoner
Japan 128 miljoner
Indien 1,3 MILJARDER!
Citera
2020-04-07, 15:37
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige har också 18 gånger mer döda Finland!

Finns det ingen som kan stoppa Folkhälsomyndigheten och regeringen?

Ja öb! Men ÖB är högst sannolikt också sosse. Dom brukar vara en tjänst som sossarna alltid säkrar men en ur egna led.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
DET HÄR MÅSTE JU BARA VARA DEN VÄRSTA TEGNELL-FLOSKELN HITTILLS!!

https://youtu.be/janmckTKpjE?t=2761

Journalist: "Hur är det med avståndet mellan mig och den jag äter meds tallrik?"

Tegnell: "Bla bla bla. Droppsmitta. Bla bla bla. Så jag förstår inte riktigt hur tallriken kommer in ekvationen? Hä hä hä."

Journalist: "Jamen alltså om det landar droppar på tallriken?"

Tegnell: "..."

Tegnell: "Öhhh... ja, alltså om man äter upp det här viruset å det kommer ner i magen så dör det."

Tegnell slår med andra ord fast att man inte behöver följa rekommendationer om att tvätta händerna före måltid eftersom det inte spelar någon roll. "Man äter viruset och sän kommer dä ner i maggen å sän dör dä, änligt min ekvjashoon".

RIP Sverige.

Ja, vad ska man säga - det är så sjukt att beskåda spektaklet.

Han förnekar att smittan kan spridas genom att man äter mitt emot varandra. Och han menar på fullt allvar att "ja men det hamnar ju i magen isåfall..."

Han VILL verkligen att folk ska bli sjuka
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Precis. Börjar bli lite diktatur över det hela då de kan handplocka journalister och då de löjliga frågorna de får. Vi kanske har en nordkoreansk regering innerst inne.

Addera en den plötsliga smygbonusen på 200 miljoner kronor till MSM (såklart får inte kritiska tidningar del av bidraget) förra veckan så står det klart att de "inte biter den hand som göder de".
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Skulle jag också vara om jag var norrman. Finnarna har beslutat om försiktighetsåtgärder de med:

Här patrullerar militären vid gränsen: ”Vi är uppriktigt rädda för svenskar”

En knapp mil in i Norge, några kilometer väster om Storlien, står polis och militär parkerade vid en rastplats. Här kontrolleras sedan några veckor all förbipasserande trafik. Jon-Helge Gressett kommer från norska hemvärnet och är orolig över den rådande situationen.

– Det är illa i Sverige, vi är uppriktigt rädda för er, säger han till ÖP.
https://www.expressen.se/nyheter/norska-gransvakterna-vi-ar-radda-for-svenskar/
Jag har räknat med stora varningskyltar "NO SWEDES" på alla hotell och restauranger i Thailand när detta är över. Se Norge göra detta redan nu bådar inte gott
Citera
Medlem
Norge 78 döda över 5000 smittade. Intressant att veta hur många av våra 500 döda som är icke svenskar. Som bor tätt med gamla i hemmen. Samt bristen på hygienen på våra vårdare som är lågavlönade på entreprenad. Norge är garanterat mer pålitliga skötare på äldrehemmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in