2020-04-07, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Twenty4Seven
Hahaha Tegnell ”minskning av personer som vårdas på IVA senaste dagarna”

KONSTIGT, FLERA HUNDRA HAR AV DESSA HAR DÖTT....!!!

Jag fattar inte hur folk inte kan se igenom honom. Ärligt talat
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Varför har inte hemtjänsten munskydd på sig?

Jag ser konstant kärringar gå in till äldre utan munskydd eller någon som helst utrustning. Finns det ingen utrustning? Hur är det möjligt att vi inte ens har vanliga munskydd som hemtjänsten kan använda?

Inte undra på att så många äldre blir sjuka. Hemtjänsten måste ju vara rena jävla smittohärden just nu
Citera
Medlem
arbetets avatar
Skulle jag också vara om jag var norrman. Finnarna har beslutat om försiktighetsåtgärder de med:

Här patrullerar militären vid gränsen: ”Vi är uppriktigt rädda för svenskar”

En knapp mil in i Norge, några kilometer väster om Storlien, står polis och militär parkerade vid en rastplats. Här kontrolleras sedan några veckor all förbipasserande trafik. Jon-Helge Gressett kommer från norska hemvärnet och är orolig över den rådande situationen.

– Det är illa i Sverige, vi är uppriktigt rädda för er, säger han till ÖP.
https://www.expressen.se/nyheter/norska-gransvakterna-vi-ar-radda-for-svenskar/
Citera
2020-04-07, 14:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Sovit under en sten senaste veckan? Bara att kolla kurvan fram till 1-2 april. Eftersläpningar på upp till en vecka enligt FHM. Tillkommer tiotals nya döda per dag, flera dagar tillbaka. Per "dödsdag"

Ja jag tror också det kommer tillkomma. Men lite förvånad att du slår fast mest sådan exakthet att antalet döda för dygnet kommer landa på 114. Tycker dessutom det låter högt, men 50 eller lite över det kanske.

Citat:
114 döda senaste dygnet. Inga 40 som du påstår.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Tegnell säger på presskonferensen:
Jag är inte om jag är rätt person om man vill vara på "the safe side"

Första gången jag håller med Mördar-Anders.

Haha exakt vad jag med tänkte. Nä, att han är något av en gambler har vi nog alla förstått. Frågan är om vinsten blir värd insatsen. De lär vi bli varse!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Och han har rätt.

Nej. Det vet inte han. Och inte du eller jag heller.
Citera
Medlem
Så tydlig norska det kunde bli, ändå förstod han inte? Verkar vara en vanligt svenskt fenomen. 100% cringe.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
De säger på presskonferensen att det är lägre dödlighet på äldreboenden i Norge än i Sverige,

Anders Tegnell ställer sig frågande till anledningen,

varför frågar ingen journalist om personalen på norska äldreboenden har munskydd?

Nån här som vet om personalen på norska äldreboenden har munskydd?
Jag tror att svensk personal inte är så rädd att bli smittad av dom äldre Därför inga munskydd
Citera
Medlem
lapons avatar
Väldigt bra att de släpper in media digitalt - från Göteborg, och från Norge, m.fl.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Kinas och Irans siffror är ju verkligen något man kan lita på i huvudtaget?

Vad fan är det för fel på folk?

Jag litar mer på Iran än vad jag litar på Folkrepubliken och Ryssland när det kommer till detta, Iran verkar inte direkt ha tid att ljuga med tanke på att de öppet har grävt massgravar vid ett tillfälle.

Ryssland har dock kört med sovjettaktiken att ljuga och köra med PR politik precis som att Kina med stor sannolikhet gör samma sak
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige är t.o.m värre än Kina, Iran!

Döda befolkning
Sverige 59
Iran 46
Kina 2

Ni fattar ju inte.

Sverige kör med öppet samhälle, där smittan sprider sig långsamt för att bygga upp immunitet bland befolkningen. Det är en långsiktig lösning.
Det enda som de övriga länderna gör just nu är att skjuta kurvan (och problemen) framför sig. Det räcker med ett fall så är smittan i dessa länder igång igen, medan en majoritet av Sveriges befolkning redan kommer att ha exponerats då.

De andra länderna kommer att få problem längre fram medan Sverige då sitter ganska säkert. Vänta så ska du få se.

1400 personer testades för immunitet i Köpenhamn. TVÅ PROCENT var immuna, ett tiotal personer. Så Danmark är långt ifrån flockimmunitet, och flockimmunitet är enda sättet att stoppa smittan tills vaccin anländer.
Citera
2020-04-07, 14:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
114 döda på ett dygn. Då har vi gått över en magisk gräns!

114 inrapporterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in