Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
- Resonerar du på samma sätt ifall någon föreslår att Europa ska sluta ge bistånd till Afrika? Utan bistånd så kanske en massa afrikaner mister livet, men det är bara för afrikanerna att gilla läget?
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Nej, det hade inget med det jag skrev att göra.
- Anledningen till att jag ville jämföra med att slopa biståndet till Afrika, är att jag uppfattade dig som likgiltig beträffande dödsoffer.
I nutidens samhälle anses det ädlare att hjälpa svarta afrikaner än att hjälpa vita västerlänningar. Detta beror på intersektionalismens inflytande. Människor som inte är goda, men som vill framstå som goda, visar gärna omtanke mot svarta afrikaner, eftersom det betraktas som en finare sorts omtanke.
Därför ville jag se huruvida du var lika likgiltig ifall det handlade om offra svarta afrikaners liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Om Covid-19 inte triggar ett varaktigt bildande av antikroppar, så är sannolikheten mycket liten att vaccinet ska trigga ett varaktigt bildande av antikroppar mot Covid-19.
- Min frågeställning handlade om ifall det visar sig att det inte går att framställa ett vaccin, och att det kommer att krävas enormt många dödsoffer innan man uppnår flockimmunitet. Är du då villig att bekämpa epidemin genom att täppa till gränserna?
Jag uppfattade ditt svar som att du hellre accepterar dödsoffren än stänger gränserna.