2020-04-05, 20:17
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hjärtläkaren hade väl en poäng? Är det bättre att jobba med hemgjorda overhead-visir? Socialsysterelsens blanka nej blir ännu mer bisarrt då det framkom att Polen köpt in 12.000.000 masker av samma parti. 8.000.000 masker var packade och klara för transport till Sverige. Partiet skulle vara framme i Sverige och Polen om bara nån dag om man tryckte på köpknappen idag.

Ja då får man inte glömma att det ligger äldre och dör samtidigt som de inte trycker på köp knappen.
Citera
2020-04-05, 20:17
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej. Fartygen skickades ut efter att prediktioner gjorts baserat på modeller som inte överensstämmer med verkligheten. Sjukbåten i New York hade fram tills nyligen tre (3) patienter, då NY nyss fick för sig att bistå med ytterligare några CORONASMITTADE.

Du menar alltså fortfarande att sjukhusen i NYC inte är fulla? Att detta är en medialögn och att Trump delar din åsikt? Att Trump inte byggt sjukhus eller skickat militär eller sjukvårdsutrustning till NYC? Att båten inte syftar till att bistå patienter som inte är coronasmittade samt skrattar åt ett citat för att du inte tror han sagt detta?

Ditt ”bevis” är en fyra veckor gammal video med en pajas som filmar utsidan av ett sjukhus samt en video på Trump som spelades in i februari.

Du behöver bara koncentrera dig från 46:55 och 30 sekunder framåt för att se att du har fel i samtliga punkter inklusive motorcykelcitatet.

https://www.youtube.com/watch?v=cfY0Po1W1gQ

Tror inte att du medvetet är fake news. Du har bara inte förmågan att ta till dig information. Verkligheten har förändrats de senaste fyra veckorna och likaså har Trumps retorik samt handlingar.

Du borde inte hoppat av nian.
Citera
2020-04-05, 20:19
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja med tanke på att vi har Europas lägsta IVA platser per person, så borde Sveriges mörkertal vara rätt stort!

Jag kan inte sluta tänka på alla gamla som ligger och dör, och inte kommer in i statistiken.
Alltså det där reder ju ut sig i slutänden. Vi kommer ju se ganska klart vilken överdödlighet som finns. Och med tanke på att det inte är fullt på IVA än så är ju anledningen till att de dör på ålderdomshemmen att man gör bedömningen att de ändå inte klarar sig,dvs något man skulle gjort oavsett vad de blev sjuka av.
Senast redigerad av Hobbybonde 2020-04-05 kl. 20:21.
Citera
2020-04-05, 20:19
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ja då får man inte glömma att det ligger äldre och dör samtidigt som de inte trycker på köp knappen.

Om munskydden från Kina motsvarar FFP1 det kan väl inte vara sämre att hemtjänstpersonal har sådana -än att inte ha nåt munskydd alls?
Citera
2020-04-05, 20:21
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Resonerar du på samma sätt ifall någon föreslår att Europa ska sluta ge bistånd till Afrika? Utan bistånd så kanske en massa afrikaner mister livet, men det är bara för afrikanerna att gilla läget?

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nej, det hade inget med det jag skrev att göra.

- Anledningen till att jag ville jämföra med att slopa biståndet till Afrika, är att jag uppfattade dig som likgiltig beträffande dödsoffer.

I nutidens samhälle anses det ädlare att hjälpa svarta afrikaner än att hjälpa vita västerlänningar. Detta beror på intersektionalismens inflytande. Människor som inte är goda, men som vill framstå som goda, visar gärna omtanke mot svarta afrikaner, eftersom det betraktas som en finare sorts omtanke.

Därför ville jag se huruvida du var lika likgiltig ifall det handlade om offra svarta afrikaners liv.

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Om Covid-19 inte triggar ett varaktigt bildande av antikroppar, så är sannolikheten mycket liten att vaccinet ska trigga ett varaktigt bildande av antikroppar mot Covid-19.

- Min frågeställning handlade om ifall det visar sig att det inte går att framställa ett vaccin, och att det kommer att krävas enormt många dödsoffer innan man uppnår flockimmunitet. Är du då villig att bekämpa epidemin genom att täppa till gränserna?

Jag uppfattade ditt svar som att du hellre accepterar dödsoffren än stänger gränserna.
Citera
2020-04-05, 20:21
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Har jag skrivit att stress är bra?

Och vad är ditt botemedel mot stress?
Tobak? Alkohol? Gruppkramar med okända och/eller ohygieniska människor?

Ett recept att motverka kortisolets negativa inverkan på kroppen är att äta mat som innehåller mycket D-vitamin. Det gäller framförallt fisk som lax, sardiner, makrill och så vidare. Man kan också överväga att köpa kosttillskott för att få in sig d-vitamin.

Tobak och alkohol bör man sluta/minska konsumera, eftersom de också försvagar ens immunförsvar.

Just nu är kram inte särskilt rekommenderat, men det hjälper alltid att kommunicera med människor man tycker om och som tycker om en. Ett sätt att minska stress är att umgås med människor som ger dig glädje så mycket som det går.
Citera
2020-04-05, 20:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Alltså det där reder ju ut sig i slutänden. Vi kommer ju se ganska klart vilken överdödlighet som finns. Och med tanke på att det inte är fullt på IVA än så är ju anledningen till att de där på ålderdomshemmen att man gör bedömningen att de ändå inte klarar sig,dvs något man skulle gjort oavsett vad de blev sjuka av.

Det är det som är bra. Det kommer inte gå att mörka detta, genom statistiken över antalet döda. Vi har legat på mellan 88000-92000 sedan början på 2000-talet.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Berätta vad du inte förstod med min sista fråga om dödsfall i hemmet?

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/v%C3%A4rlden/coronad%C3%B6da-tros-vara-fler-%C3%A4n-rapporterat-1.26373218

Andra länder erkänner att det är många som inte registrerats som C19 döda men inte i Sverige

Och när ska du svara på alla frågor jag ställt till dig, som du ignorerar likt en trilsk fjortis?

Det kommer "erkännas" här också. Det här är ingen jävla konspiration. Alla döda kommer dessutom att registreras oavsett, med lunginflammation osv, så det går att titta på dödstalen i realtid och efteråt för att få en rättvisande bild.
Du påstod att medveten mörkning pågick. Du vet att mörkertal inte betyder mörkning eller?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag har trott enda sedan början att det här skulle landa på Spanska sjukans dödstal. Men jag tror nog inte det längre. Det här kommer bli mildare än spanskan. Och kommer det en ny våg nästa år kommer vi stå betydligt bättre rustade, både kapacitetsmässigt och förhoppningsvis även med ett vaccin.

Tror faktiskt Sverige kommer rida ut det här ganska bra. Och övriga europeiska länder också

Tror som dig...

Men då måste vi alla sköta våra kort nästkommande 5-6 veckor.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja med tanke på att vi har Europas lägsta IVA platser per person, så borde Sveriges mörkertal vara rätt stort!

Jag kan inte sluta tänka på alla gamla som ligger och dör, och inte kommer in i statistiken.

Alla som dör kommer in i statistiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Kan det bli tal om rättsliga efterspel då arbetsgivare inte inte ger sin personal rätt skyddsutrustning, oavsett i vilken bransch man än jobbar?

Man kan hoppas det men enligt tidigare erfarenhet kan det ev. bli svårt, SVD skrev om det för ett par år sen. Fåtal fällande domar bara, trots hundratals fall.. Man kan ju dock hoppas det förändras...

https://www.svd.se/hundratals-dodsfall--fa-arbetsgivare-blir-domda
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Rekordlågt antal rapporterade dödsfall till SCB under mars 2020

1 mars - 30 mars *

2015: 278 dödsfall per dag
2016: 258 dödsfall per dag
2017: 261 dödsfall per dag
2018: 297 dödsfall per dag
2019: 245 dödsfall per dag
2020: 218 dödsfall per dag

* 31 mars har exkluderats

EDIT: Rättat
Senast redigerad av DoktorTengele 2020-04-05 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in