2020-04-07, 15:31
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Kan man söka politisk asyl i Norge, från Sverige.

Jag klarar inte mer - jag måste leva i en datorsimulering. Så många kan inte vara så dumma samtidigt i fråga efter fråga.
Självklart är de inte dumma. De vet exakt vad de gör.
Frågan är väl mest att vi inte vet vad de egentligen pratar om bakom stängda dörrar.
Jag har aldrig varit med om att så många " riskgrupper" världen över dött på så kort tid.
Fler tusen om dagen.
England över 800 idag. Tragiskt.
Citera
Medlem
milofos avatar
DET HÄR MÅSTE JU BARA VARA DEN VÄRSTA TEGNELL-FLOSKELN HITTILLS!!

https://youtu.be/janmckTKpjE?t=2761

Journalist: "Hur är det med avståndet mellan mig och den jag äter meds tallrik?"

Tegnell: "Bla bla bla. Droppsmitta. Bla bla bla. Så jag förstår inte riktigt hur tallriken kommer in ekvationen? Hä hä hä."

Journalist: "Jamen alltså om det landar droppar på tallriken?"

Tegnell: "..."

Tegnell: "Öhhh... ja, alltså om man äter upp det här viruset å det kommer ner i magen så dör det."

Tegnell slår med andra ord fast att man inte behöver följa rekommendationer om att tvätta händerna före måltid eftersom det inte spelar någon roll. "Man äter viruset och sän kommer dä ner i maggen å sän dör dä, änligt min ekvjashoon".

RIP Sverige.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Såklart inte! För om något skulle visa på att under rätt omständighet, så är inte Sveriges plan så dålig.
Då måste det bero på sättet man räknar?

Jag säger det igen, jag har också varit totalt vansinnig för att Sverige inte tar till mer drakoniska åtgärder, men när jag tittar utanför Stockholm och Sörmland så är jag inte lika säker. Skåne har ändå nästan 1,5 miljoner invånare på ganska liten yta, men lyckas ändå väldigt bra än så länge.
Ont om skidturister (ankommande och avgående)? Kom det ner Sthlm:are till Österlen? Danmark (liksom andra länder) har stängt ner.
Citera
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Nå. Vi är fortfarande inte i närheten av de italienska siffrorna.

Får vi samma situation bör vi ha cirka 166 döda om dagen.

Dock tror jag i längden att den svenska taktiken kommer visa sig gynnsam.
Citera
2020-04-07, 15:32
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Men Herre Gud...

Om Sydkoreas experter säger att de befarar att viruset lägger sig latent, och deras farhågor visar sig stämma, då är det mycket värre än att man "bara" inte blir immun.

Det vore ett Worst Case scenario. Vi får följa sydkoreansk forskning den närmsta tiden.

Sydkorea är extremt ledande i forskning, så ja man bör nog förhålla sig dem och lyssna på deras expertis.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
Hört att han inte fick vara där mer då "vi måste göra plats för andra journalister så att de också får ställa frågor". Ironiskt är flera journalister där handplockade och trogna svenska regimen därmed de tafatta frågorna.

Du som har så bra koll på vilka som är där vet du vilken dåren med munskydd och handskar är?
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Att man förbjuder saker innebär inte att man inför "diktatur".

Sverige är ett märkligt land. Folk kan tänka sig lagar mot att cykla utan hjälm, åka bil utan bälte och promenera utan reflex, men vill man lagstifta mot folksamlingar eller barbesök när ett dödligt virus härjar i landet och tusentals riskerar att dö så tycker folk det är "diktatur".

Samtidigt kan folk tänka sig att ta skidsemester, umgås i grupper och gå till barer mitt under en pågående pandemi, så länge det inte finns något förbud. (Inte alla naturligtvis)
Samtidigt som all media varnar om pandemin 24/7 och presenterar nya dystra siffror om dödsoffer och smittade. Vad hände med eget ansvar och liknande? Varför förlitar man sig så mycket på staten och makten?
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Men Herre Gud...

Om Sydkoreas experter säger att de befarar att viruset lägger sig latent, och deras farhågor visar sig stämma, då är det mycket värre än att man "bara" inte blir immun.

Det vore ett Worst Case scenario. Vi får följa sydkoreansk forskning den närmsta tiden.

Det är väl därför man tillämpar försiktighetsprincipen,

iochmed att viruset är nytt och världen ännu inte vet hur det fungerar,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Stockholm är tydligen hårt drabbat med sina 381 dödsfall vilket är mer Danmark, Finland och Norge tillsammans. Stadsdelar vid namn Rinkeby Tensta sticker ut. Är det någon som vet varför?

Det bor väldigt många invandrare där. De har en helt annan kultur. Massor av barn och folk springer runt till grannarna och sitter på golvet och äter mat med händerna i stora grytor. Sedan springer de till moskéerna titt som tätt. Självklart blir det en annan spridning. Det har ju bidragit till Stockholms extremt höga siffror.
Men svenskar är inte odödliga. Spridningen finns även på Djursholm och Östermalm. Framför allt en massa ungdomar som går på krogen och lever som vanligt sprider viruset. Det verkar dessutom som att detta har förvärrats på sista tiden. Ingen verkar bry sig längre bland den yngre generationen. Dessutom gör vädret ungdomarna mer benägna att vilja gå ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Denna tråd måste vara den absolut sorgligaste.
Folk sitter här helt maniskt och sprutar ilska.

Den ena individen efter den andra säger att Tegnell gjort bra ifrån sig, medan den andre visar att siffrorna är katastrof.
Då kontrar individ ett, med något helt fantastiskt och försöker skydda dessa siffror och skönmåla det.

Det är för fan uppenbart att folk inte lyssnar på vad Stockholm säger. Vem fan har gjort det fram tills nu?
Kräver för helvete ingen raketforskare att se detta.
Vissa människor behöver vägledning av en sträng arm..

Jävla naiva nollor!

Helt sjukt!!

Bland de bättre inläggen jag läst de sista dagarna i den här traden!
Citera
2020-04-07, 15:33
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jo tack, jag vet. Har förmodligen följt tråden längre än vad du har gjort.
Kan inte du med din expertis upplysa FHM vad man ska göra?

Det är ett jävla skämt hur många lallare och självutnämnda experter som hänger här. FHM är en myndighet full av experter. Du har Johan Giesecke som jobbat med pandemier i 40 år, haft erfarenhet av FEM pandemier, Tegnell och Carlsson har jobbat med smittskydd i över 20 år. Ändå sitter några nittiotalister här med gymnasieutbildning och tror sig veta bättre.

Lägg ner, det är pinsamt.

Det här viruset är extremt smittsamt. Smittsamt är inte synonymt med dödligt.
Många experter tror att mörkertalet för antal smittade kan vara så mycket som 100 gånger mer än de som har registrerats i vården. Det skulle innebära nånstans mellan en halv till en miljon smittade.

Här, läs en artikel från någon som faktiskt kan något.

Halva Sveriges befolkning smittad i april

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/halva-sveriges-befolkning-smittad-i-april

”Johan Giesecke som jobbat med pandemier i 40 år,” Den gubben måste vara någon typ av kvacksalvare / eller så har han blivit senil med åren...
I en intervju säger han:

CORONAVIRUSET I slutet av maj. Det finns inget säkert slutdatum, men då kan det värsta redan vara över.
Förre statsepidemiologen Johan Giesecke tror på en snabb spridning och snabb flockimmunitet mot coronaviruset, och ser hoppfullt på vårdens möjligheter att klara virusepidemin.
Och hur kan han veta detta? Jo,
”Han förklarar att ingen förstås kan veta säkert, men han grundar sin tro på magkänsla.”

Smaka på den! Magkänsla.
så det här med vetenskaplig grund , evidens, etc är som bortblåst! Nu grundar sig den så kallade expertisen på magkänsla.

Det känns jävligt tryggt
Citera
2020-04-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Denna tråd måste vara den absolut sorgligaste.
Folk sitter här helt maniskt och sprutar ilska.

Den ena individen efter den andra säger att Tegnell gjort bra ifrån sig, medan den andre visar att siffrorna är katastrof.
Då kontrar individ ett, med något helt fantastiskt och försöker skydda dessa siffror och skönmåla det.

Det är för fan uppenbart att folk inte lyssnar på vad Stockholm säger. Vem fan har gjort det fram tills nu?
Kräver för helvete ingen raketforskare att se detta.
Vissa människor behöver vägledning av en sträng arm..

Jävla naiva nollor!

Helt sjukt!!
Vilka då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in