2020-04-07, 15:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Återigen:
” – Vi vet att han kan beskriva mordplatsen i minsta detalj och att bara mördaren kan kan veta hur det såg ut.”

VA??

VAR i FUP hittas ett förhör med SD med denna information????

Givet GM:s mentala beskaffenhet kanske åkl helt enkelt har kunnat presupponera där... 😁
Citera
2020-04-07, 15:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"Enligt målsägarbiträdet har 45-åringen uppvisat ett märkligt beteende under rättegången.
– Han har skrattar under förhandlingen. Han skrattar under åklagarnas plädering. Han uttalar tyst "idiot" under deras plädering. Han visar inga känslor.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagarens-slutanforande-45-aringen-har-inget-alibi-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om -hjarstamordet

Jisses!
Viskar han idiot?

Idiot ska man inte öht använda som åtalad i mordrättegång. Tror jag.
Citera
2020-04-07, 15:14
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Vore beklagligt om det blir 18 år..... som blir kortare såklart om han sköter sig. Sen är han ute igen. En gång psykopat - alltid psykopat

Blir han dömd till 18 år så sitter han 12 år.
Citera
2020-04-07, 15:16
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/7447680

Ljudsnutt från slutplädering

Tidigare ljudsnuttar från rättegången, ur förhör med SD

https://sverigesradio.se/gruppsida.aspx?programid=159&grupp=26202
Citera
2020-04-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Idiot ska man inte öht använda som åtalad i mordrättegång. Tror jag.
Han är inte angelägen om att visa minsta lilla ödmjukhet. Detta ligger honom sååå i fatet. Och som jag förstår det så visar det vem han faktiskt är. Han gillar att sätta sig på andra. Det är bara att läsa i det förhör han håller med sin egen dotter och som han spelar in. Fy fan vilken människa.
Citera
2020-04-07, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
NA:

– Rättsläkaren fick frågor om det fanns tecken på att Lena haft samlag vid tiden för mordet. Hon kunde konstatera att det inte fanns några sådana tecken.

– Utifrån hennes uppgifter kan vi dock inte utesluta att det förekommit sexuella aktiviteter mellan Lena och NN.-

En teori skulle ju kunna vara att SD fick ner LW för en avsugning och utan att hon varken hann se eller reagera, slog han henne i huvudet mitt i akten s.a.s

Detta är inte helt otroligt.

Lena får hans DNA under ringarna
Lena får hans DNA på kjolen
Om han är högerhänt så blir ju automatiskt det första slaget på hennes vänstra sida.

Ett problem bara - Hon har inte hans DNA i munnen. Det borde hon ha haft i så fall.
MEN... Hon kanske runkade av honom.

Håller med dej, nåt åt det hållet skulle kunna ha hänt.
Citera
2020-04-07, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tidigare :

”De sista dagarna innan Norgeresan höll Lena på att sammanställa en annan chache. Den skulle ligga på skrikvittnenas sida av motorvägen.”

Det har alltså funnits skrikvittnnen, i plural.

Dom var väl 2, va?
Var det inte ett sambo-par ?
Citera
2020-04-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"Enligt målsägarbiträdet har 45-åringen uppvisat ett märkligt beteende under rättegången.
– Han har skrattar under förhandlingen. Han skrattar under åklagarnas plädering. Han uttalar tyst "idiot" under deras plädering. Han visar inga känslor.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagarens-slutanforande-45-aringen-har-inget-alibi-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om -hjarstamordet

Jisses!
Viskar han idiot?

Bra att hon säger det. Så HR hör det när de lyssnar på banden.
Citera
2020-04-07, 15:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han är inte angelägen om att visa minsta lilla ödmjukhet. Detta ligger honom sååå i fatet. Och som jag förstår det så visar det vem han faktiskt är. Han gillar att sätta sig på andra. Det är bara att läsa i det förhör han håller med sin egen dotter och som han spelar in. Fy fan vilken människa.

Vill man vara generös så sitter han rätt unket till vad gäller möjligheten att bete sig ”naturligt” — han borde s.a.s. helst inte vara där alls. Särskilt nu när oskuldspresumtionen rinner ur saken plötsligt.

Men det spelar ingen roll nu. Han hade sina chanser att ångra sig. Tiotusen chanser eller så. Tog ingen av dem. Rotten to the bone.
Citera
2020-04-07, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den personen blev väl aldrig identifierad va?

Inte vad jag vet. Var iaf inte med på rättegången som vittne, vad jag vet. Men hade ringt polisen.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-07 kl. 16:10.
Citera
2020-04-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Detta är inte helt otroligt.

Lena får hans DNA under ringarna
Lena får hans DNA på kjolen
Om han är högerhänt så blir ju automatiskt det första slaget på hennes vänstra sida.

Ett problem bara - Hon har inte hans DNA i munnen. Det borde hon ha haft i så fall.
MEN... Hon kanske runkade av honom.

Håller med dej, nåt åt det hållet skulle kunna ha hänt.
Tror överhuvudtaget inte något sexuellt hände på mordplatsen. Alls. What so ever. Han var nog angelägen om att detta skulle gå undan. Möjligtvis kanske han ställde henne mot ett träd med ryggen ut från stammen, lurade henne att han skulle ha sex bakifrån, och slog ner henne så hon föll. Man beskriver första slaget som överraskande. När hon föll ner på knä började hon skydda huvudet med händerna.

Sperman från kjolen tror jag hamnade där på fredagen när hon besökte kontoret. De hade ju sex där. (Uppdragen kjol, han spillde några droppar på kjolen).
Citera
2020-04-07, 15:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Dom var väl 2, va?
Var det inte ett sambo-par ?

Nån svarade mig på det. Paret Dalaan o en granne till tror jag.
Bra med lite fasta tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in