2020-04-04, 22:02
  #4333
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
När man blir långsamt omkörd när jag hamnar bakom en långtradare, ligger jag 105 så ligger jag ju helst gärna 90 bskom en långtradare om chansen dyker upp.
"när man hamnar"?....du får väl planera bättre och ta position i ytterfilen i god tid. Ingen släpper ut dig utan det är du som får ta din plats.
Citera
2020-04-07, 14:20
  #4334
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Att folk inte blinkar ut ur rondellen även om de "ska" göra det, blir inte jag särskilt störd på. Mer störigt är det när folk som ska svänga höger direkt i rondellen inte blinkar, för det är bara slappt och saboterar bara för andra. Har många gånger fått stanna upp bilen helt i onödan när jag ska in i rondellen på grund av såna människor. Många av er kommer förstås argumentera för att samma effekt blir av att folk inte blinkar ur rondellen, fast om någon inte blinkar höger tar man för givet att de ska rakt fram, vilket man inte gör med folk i rondellen som ska blinka ut.
Fast det sista här fungerar bara om man ser varifrån bilen kommer. Där jag kör har miffona (politiker/trafikansvariga/byggherrar) byggt rondeller där man inte ser motsatta sidan pga växter/konst/allsköns_skit i mitten. Vilket också är en jävligt irriterande sak i trafiken, att man inte kan se övrig trafik pga hur det är byggt. Ökar inte säkerheten, det lovar jag.
Citera
2020-04-07, 16:11
  #4335
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightShooter

Och det värsta av alla, idioternas mästare i trafikdjungeln är dessa jävla lastbilar med grus och sten som inte har något kapell och blästrar andra bilister utan att bry sig.... Ett nackskott och näringsförbud vore det enda rätta.

Håller med, jävla nonchalans mot andras fordon, är det inte lag på att ha kapell?
Citera
2020-04-10, 06:12
  #4336
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
"när man hamnar"?....du får väl planera bättre och ta position i ytterfilen i god tid. Ingen släpper ut dig utan det är du som får ta din plats.
Då måste jag blockera bakomvarande eller släppa cruise control=förbruka mer bränsle, inget av det ett alternativ. Enda lösningen är mindre trafik eller C-kortschafförer med bollar
Citera
2020-04-10, 06:18
  #4337
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Då måste jag blockera bakomvarande eller släppa cruise control=förbruka mer bränsle, inget av det ett alternativ. Enda lösningen är mindre trafik eller C-kortschafförer med bollar
Sluta se det som att du blockerar - du positionerar dig ju för omkörning. Är det tight trafik får man göra det i god tid och då tillfälle finns, annars blir man fast.
farthållaren behöver man sällan slå av.
Citera
2020-04-10, 08:12
  #4338
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Sluta se det som att du blockerar - du positionerar dig ju för omkörning. Är det tight trafik får man göra det i god tid och då tillfälle finns, annars blir man fast.
farthållaren behöver man sällan slå av.
Nej, jag blockerar, det är inte min plats att förhindra dem som har pengarna och bollarna nog att ligga i 130 med vana.
Citera
2020-04-10, 09:15
  #4339
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Nej, jag blockerar, det är inte min plats att förhindra dem som har pengarna och bollarna nog att ligga i 130 med vana.
ok en självdestruktiv tönt alltså som ser upp till de tuffa grabbarna som kör fortare.
Citera
2020-04-10, 14:29
  #4340
Medlem
Folk som kör långt över sin egen förmåga med överdrivet höga hastigheter och tar upp sjukvårdens resurser helt i onödan är irriterande i trafiken, speciellt i dessa tider.

https://www.expressen.se/gt/bil-har-kort-av-e6-och-voltat/
Citera
2020-04-10, 15:04
  #4341
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Folk som kör långt över sin egen förmåga med överdrivet höga hastigheter och tar upp sjukvårdens resurser helt i onödan är irriterande i trafiken, speciellt i dessa tider.

https://www.expressen.se/gt/bil-har-kort-av-e6-och-voltat/

Min kebabsläde-radar blinkar rött
Samma sak i Malmö som nämns i ovan nämnda artikel; bussfilerna ( som dessutom är lagda med tegelröd asfalt för att synas) är en gudagåva för förortseliten, ingen övrig trafik och fri fart. Har blivit omkörd i bussfil av förortspråmar i betydande hastigheter.
Citera
2020-04-10, 15:15
  #4342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Nåt jag irriterar mig hejdlöst på är när äldre kärringar
(det är alltid dom som gör det) slår upp sin bildörr på
trånga parkeringar, och låter sin dj-vla dörr träffa en
bredvidstående bil. Råkade ut för det häromveckan,
fanskapet fick en avhyvling så jag trodde att jag
framkallade hjärtattack på tanten. Som givetvis
var iförd kappa och hatt (=borde inte ha körkort).

Nå, vilket är värst?

att man inte kan trafikregler för att man köpt sitt körkort svart ex.: att man inte stannar före övergångsställe när man är 40-60% över.

Att man inte vet hur man kör i en rondell. Att man inte blinkar. Att man inte har ljuset på när det är mörkt (kriminella?), att man som busschaufför säger något i högtalaren som ingen förstå (om man inte kan svenska hur har man då tagit körkortet?). att man som muslimsk taxichaufför börjar skrika å en för att man vill betala med kort eller för tt man kör kunden till en annan adress än dem man upgett för att man är ett retard, eller att man kör över helsträckad, dubbelspärrlinje som taxichaufför för han ska vända för att han kört fel.

att man kör mt rött och tutar på folk som ska över för att han ska köra nr det är rött, att man står och väntar på bussen men att en muslim stannar och gör fuck off och skriker på sitt skitspråk att man ska knulla ens mamma och att man ska halshugga en.

det finns en del att ta av, det finns säkert en hel del till som jag personligen inte varit med om.
Citera
2020-04-10, 15:19
  #4343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Min kebabsläde-radar blinkar rött
Samma sak i Malmö som nämns i ovan nämnda artikel; bussfilerna ( som dessutom är lagda med tegelröd asfalt för att synas) är en gudagåva för förortseliten, ingen övrig trafik och fri fart. Har blivit omkörd i bussfil av förortspråmar i betydande hastigheter.

att köra 140 på raksträckor för att man har en bil som man handlar med svarta pengar är populärt i malmö. vid ett tillfälle var det en m uslim som körde buss och han missade högersvängen så han kom på att han skulle backa på den trafikerade gatan när det var grönt för att komma i nivå med högersvängen han precis missat så att trafiken stod stilla medan han backade med bussen. eftersom hans iq inte räckte till och var efter i tidtabellen så körde han i ilfart mot två röda ljus. han var en zoomalier.
Citera
2020-04-11, 03:28
  #4344
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
ok en självdestruktiv tönt alltså som ser upp till de tuffa grabbarna som kör fortare.
Jag tar självdestruktiv tönt över rättshaverist alla dagar i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in