2020-04-06, 20:25
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej det kan inte lika gärna vara åt andra hållet eftersom det alltid är "de andra" som börjar. När man försökt diskutera på ett ordentligt sätt gång på gång men allt man skriver förvrängs eller medvetet missförstås så pallar man inte till slut. Inte när man är en normalt begåvad person.
Min uppfattning är att det finns många mindre intelligenta som diskuterar här. Alternativet är att de har en eller flera diagnoser som gör att de inte kan se större perspektiv. Ytterligare ett alternativ är att de är hjärntvättade, t.e.x jude-maffian anhängarna.

Det finns en gräns för hur mycket man orkar förklara och dadda/gulla med folk, sedan lägger man ner. Men, det kan fortfarande vara roligt att gå in och skriva lite smått och gott. Ibland träffar man på en vettig debattör.

Jag tror inte att du riktigt är införstådd med nivån av de inlägg som jag och Jenny får bemöta. Hade jag vetat hur man kopierar citat mellan olika trådar så hade jag kunnat ge dig ett axplock.

Kan relatera till frustrationen. För mig med mina högeråsikter upplever jag den föga förvånande tvärtom. Dock är min reaktion inte att börja tramsa utan att slänga in fler aggro kraftuttryck medan jag argumenterar. Detta tillstånd har varit mer eller mindre konstant i flera år

Kan inte jag få en vettig-debattör-godis av feministerna? [Puppy eyes]

Jag är ju den vettigaste debattören ever. Bara skåda hur jag likt en överspänd robot tuggar igenom argumenten och varvar med lagom torra kraftuttryck.
Citera
2020-04-06, 20:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Kan relatera till frustrationen. För mig med mina högeråsikter upplever jag den föga förvånande tvärtom. Dock är min reaktion inte att börja tramsa utan att slänga in fler aggro kraftuttryck medan jag argumenterar. Detta tillstånd har varit mer eller mindre konstant i flera år

Kan inte jag få en vettig-debattör-godis av feministerna? [Puppy eyes]

Jag är ju den vettigaste debattören ever. Bara skåda hur jag likt en överspänd robot tuggar igenom argumenten och varvar med lagom torra kraftuttryck.

En sak kan du börja med att ha klart för dig och det är att jag är inte feminist av den bemärkelsen som du förmodligen tror.
Jag är för lika rättigheter inför lagen. Vi föds med lika värde att få bestämma över oss själva oavsett vi är kvinna eller man. Ingen ska ges lagliga fördelar över någon annan.
Resten får sköta sig själv, människor har olika begåvning och förutsättningar, så är det bara.
Dock är jag för solidaritet och att dela med sig, men inte per tvång. Hade dock gärna sett att människor var mer empatiska och solidariska med sin omgivning. Det finns en historia bakom varje person, och de flesta kämpar med något.
Citera
2020-04-06, 20:38
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
En sak kan du börja med att ha klart för dig och det är att jag är inte feminist av den bemärkelsen som du förmodligen tror.
Jag är för lika rättigheter inför lagen. Vi föds med lika värde att få bestämma över oss själva oavsett vi är kvinna eller man. Ingen ska ges lagliga fördelar över någon annan.
Resten får sköta sig själv, människor har olika begåvning och förutsättningar, så är det bara.
Dock är jag för solidaritet och att dela med sig, men inte per tvång. Hade dock gärna sett att människor var mer empatiska och solidariska med sin omgivning. Det finns en historia bakom varje person, och de flesta kämpar med något.

Nu låter du mer som en "libertarian" aka vettig människa. Guldstjärna!

Jag kan tänka mig att du tappat bort dig lite i konflikterna och representerar dig själv på ett ofördelaktigt sätt. Men det gäller nog de flesta av oss. Och vems fel är det? Vem är det som vänder oss emot varandra? Jo Juden såklart! Skoja.
Citera
2020-04-06, 20:43
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jämlikhet kämpade kvinnorörelsen för. Det kallades feminism.

Jag associerade inte Flashback-aktivitet med att vara en loser. Jag associerar att sitta och kräka ut kvinnohat i den mån WW gör, under tio års tid, med att vara en looser. Du missförstår vad jag skriver eftersom du inte har koll på bakgrunden.

Om man ska mäta aktivitet som någonting dåligt så ja, eftersom det tar ganska lång tid att skriva kvalitativa utvecklade inlägg.

Kritik av kvinnor och ifrågasättande av kvinnors beteende = kvinnohat

Och den som ägnar sig åt det är loser, incel och diverse andra invektiv kvinnor har hitttat på för att shame:a män till lydnad.
Citera
2020-04-06, 22:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu låter du mer som en "libertarian" aka vettig människa. Guldstjärna!

Jag kan tänka mig att du tappat bort dig lite i konflikterna och representerar dig själv på ett ofördelaktigt sätt. Men det gäller nog de flesta av oss. Och vems fel är det? Vem är det som vänder oss emot varandra? Jo Juden såklart! Skoja.

Ja diskussionerna här tappar fokus innan de ens har kommit halvvägs till kärnan.
Ja, det är judens verk, men kvinnornas fel, eftersom de är så lätta att hjärntvätta och sedan styra via media! Vidare kan de inte tänka själv, saknar vilja och handlingskraft. Egentligen borde de inte kallas människor överhuvudtaget.
Män å andra sidan, de låter sig aldrig hjärntvättas. Det är alltid sakligt och rationellt. De är egensinniga har massor med idéer och en sjuhelsikes handlingskraft, och så vidare, och så vidare.
Hur någon har kunnat tro att män och kvinnor tillhör samma art är en gåta!
Citera
2020-04-06, 22:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kritik av kvinnor och ifrågasättande av kvinnors beteende = kvinnohat

Och den som ägnar sig åt det är loser, incel och diverse andra invektiv kvinnor har hitttat på för att shame:a män till lydnad.

Nej det är inte normal kritik som sysslas med här.
Citera
2020-04-07, 01:13
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Nej det är inte normal kritik som sysslas med här.
Så, du är inte van att få kritik i det civila?
Då vet du kanske vad tystnadskultur inför makten är för något.

Jag skulle inte tveka en sekund att skälla ut dig irl om du betedde dig som en bortskämd liten prinsessa som du gör här.
Citera
2020-04-07, 07:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Så, du är inte van att få kritik i det civila?
Då vet du kanske vad tystnadskultur inför makten är för något.

Jag skulle inte tveka en sekund att skälla ut dig irl om du betedde dig som en bortskämd liten prinsessa som du gör här.

Jag kallar inte att vräka ur sig hur korkade, hur irrationella, hur värdelösa, hur egoistiska, hur lögnaktiga, hur horiga, hur samhällsnefbrytande, o.s.v kvinnor är. Det är inte tal om någon nyanserad kritik här utan ett ständigt flöde av ovanstående skit, riktat till gruppen kvinnor dessutom.
Detta är därtill fullständigt känslobaserat, utifrån era personliga upplevelser av kvinnor ni har stött på i livet.
Problemet verkar vara att en del av er är så slut i huvudet att ni inte förstår detta, utan tror att det handlar om någon slags befogad eller vettig kritik.
Citera
2020-04-07, 07:50
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
En man? Haha
Snarare så att det finns många kvinnor som tjänar lika mycket som många män. Dessa lyfter inte mer pengar från staten än en man med samma lön.

Sedan är de utbrända och eller långtidssjukskrivna vid 25.

Jag ser massor av kvinnor i regionen där jag befinner mig, vilka nästan jobbat som män. De är "slut som artist" tidigt i livet. Finast av allt är deras fokus på alternativa livslösningar, vilket i sin tur gör deras situation katastrofal.

Du kan inte lägga din grund på småflickor, när utfallet i livet är topic.
Men jag förstår ju som inkännande man att du känner att det känns så bra att få plocka russinen ur kakan

Edit: Du borde ju vara stolt över mig som redan är på god väg att bidra väldigt mycket mindre. Jag släpper ju "fram" er kvinnor, så ni verkligen får ta ansvar.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2020-04-07 kl. 08:05.
Citera
2020-04-07, 08:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Fördomarna jag åsyftar är idéer om att kvinnor inte är lagda för att lösa problem och konflikter, inte går att föra en rationell konversation med, flyttar målstolpar och skiftar fokus, är passiv-aggressiva, tenderar att sakna spärr för kravställande, instinktiv egocentrism osv.

Ahh det där pisset.

Citat:
Mina idéer om kvinnor ser lite annorlunda ut, men min upplevelse av att debattera feminism med er i detta forum är dessvärre en nedslående upplevelse. Nu är jag inte dummare än att jag förstår att detta kan tolkas som något slags intellektuell kapitulation, om man bortser från kontexten att jag alltid argumenterar i sak. Sticker ut hakan lite här och bjuder på mig själv. Men det gör man ju alltid med er. Jag tror säkert att många här verkligen hatar kvinnor men en del av oss är faktiskt ute efter harmoni, men utifrån andra premisser än feminismens.

Ovanstående stycke sammanfattas bäst med ett videoklipp:

https://youtu.be/3-Q6PbschQI

"Mina idéer om kvinnor...."

Bara harmoni mellan män och kvinnor eller i livet i övrigt? Går din strävan efter harmoni bra?

Citat:
Intensiteten i debatten går inte att klaga på i alla fall.

Så länge den inte är harmonisk är jag nöjd 😇
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-07 kl. 08:09.
Citera
2020-04-07, 08:05
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jag kallar inte att vräka ur sig hur korkade, hur irrationella, hur värdelösa, hur egoistiska, hur lögnaktiga, hur horiga, hur samhällsnefbrytande, o.s.v kvinnor är. Det är inte tal om någon nyanserad kritik här utan ett ständigt flöde av ovanstående skit, riktat till gruppen kvinnor dessutom.
Detta är därtill fullständigt känslobaserat, utifrån era personliga upplevelser av kvinnor ni har stött på i livet.
Problemet verkar vara att en del av er är så slut i huvudet att ni inte förstår detta, utan tror att det handlar om någon slags befogad eller vettig kritik.
Du har rätt, det finns inte och har aldrig funnits en enda grej kvinnor gör som är fel.
Skulle det ske gäller regel ett eller så är det fel på idioten som påstår något så galet och elakt förtal.

De har aldrig ljugit, aldrig stulit, aldrig varit falska, aldrig varit elaka, aldrig bedragit, aldrig....

Far åt helvete, faktaresistenta våp.
DU är sannerligen den värsta gradens idiot.
Citera
2020-04-07, 08:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Sedan är de utbrända och eller långtidssjukskrivna vid 25.

Jag ser massor av kvinnor i regionen där jag befinner mig, vilka nästan jobbat som män. De är "slut som artist" tidigt i livet. Finast av allt är deras fokus på alternativa livslösningar, vilket i sin tur gör deras situation katastrofal.

Du kan inte lägga din grund på småflickor, när utfallet i livet är topic.
Men jag förstår ju som inkännande man att du känner att det känns så bra att få plocka russinen ur kakan

Så länge de inte skjuter skallen av sig eller frontalkrockar med en lastbil så finns där att jobba med. Många kommer tillbaka. Att genomgå en (eller flera) livskris(er) någon gång i livet är oundvikligt.

Många män bränner också ut sig/genomgår livskriser. Låt mig gissa, du kallar dem för "kärringar".
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-07 kl. 08:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in