Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Vilket enbart syftade på WW. Dessutom verkar du inte känna till att WW gärna använder denna härskarteknik själv, att sitta och häckla folk för hur många inlägg de postat och vilka tider de är inloggade och hur ofta. Vilket han faktiskt var den som började med, så han tål att bemötas med samma taktik annars hade han ju inte gett sig in i den leken.
Nej M kallade WW för loser, förstår du? Inte folk. Alla fördomar om kvinnor? Vilka fördomar syftar du på?
Hon kallade honom för loser med hänvisning till ett visst beteende.
Jag kan tro dig gällande att det var WW som började, och i så fall är det minst lika klandervärt och löjligt! Märkligt att Moment22 själv inte tar upp denna omständighet.
Fördomarna jag åsyftar är idéer om att kvinnor inte är lagda för att lösa problem och konflikter, inte går att föra en rationell konversation med, flyttar målstolpar och skiftar fokus, är passiv-aggressiva, tenderar att sakna spärr för kravställande, instinktiv egocentrism osv. Mina idéer om kvinnor ser lite annorlunda ut, men min upplevelse av att debattera feminism med er i detta forum är dessvärre en nedslående upplevelse. Nu är jag inte dummare än att jag förstår att detta kan tolkas som något slags intellektuell kapitulation, om man bortser från kontexten att jag alltid argumenterar i sak. Sticker ut hakan lite här och bjuder på mig själv. Men det gör man ju alltid med er. Jag tror säkert att många här verkligen hatar kvinnor men en del av oss är faktiskt ute efter harmoni, men utifrån andra premisser än feminismens.
Intensiteten i debatten går inte att klaga på i alla fall.