2020-04-06, 19:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Första stycket, va?

Andra stycket: Menar du att det är en förmildrande omständighet att många av dina inlägg inte är kvalitativa?

Det kan vara en liten överdrift att säga att jag "håller koll" på din postcount när den står bredvid alla dina inlägg, inklusive inlägget där du själv gjorde detta relevant genom att associera flashback-aktivitet med att vara en loser. Förstår du hur jag menar?

Jämlikhet kämpade kvinnorörelsen för. Det kallades feminism.

Jag associerade inte Flashback-aktivitet med att vara en loser. Jag associerar att sitta och kräka ut kvinnohat i den mån WW gör, under tio års tid, med att vara en looser. Du missförstår vad jag skriver eftersom du inte har koll på bakgrunden.

Om man ska mäta aktivitet som någonting dåligt så ja, eftersom det tar ganska lång tid att skriva kvalitativa utvecklade inlägg.
Citera
2020-04-06, 19:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Låt mig gissa:
Du känner att det kanske finns en man som inte gör ett enormt nettobidrag och därför är rapporten falsk. ???

En man? Haha
Snarare så att det finns många kvinnor som tjänar lika mycket som många män. Dessa lyfter inte mer pengar från staten än en man med samma lön.
Citera
2020-04-06, 19:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det här är fan guld btw, mest tafatta försöket till argument på ett tag. Kanske det mest ambivalent dumkaxiga frågetecknet någonsin.

Behöver jag förklara?

Jag tolkar det mest som att du är uttråkad och vill tjafsa. Jag argumenterar inte din flane, jag munhuggs och klyver meningar.
Citera
2020-04-06, 19:51
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilket enbart syftade på WW. Dessutom verkar du inte känna till att WW gärna använder denna härskarteknik själv, att sitta och häckla folk för hur många inlägg de postat och vilka tider de är inloggade och hur ofta. Vilket han faktiskt var den som började med, så han tål att bemötas med samma taktik annars hade han ju inte gett sig in i den leken.

Nej M kallade WW för loser, förstår du? Inte folk. Alla fördomar om kvinnor? Vilka fördomar syftar du på?

Hon kallade honom för loser med hänvisning till ett visst beteende.

Jag kan tro dig gällande att det var WW som började, och i så fall är det minst lika klandervärt och löjligt! Märkligt att Moment22 själv inte tar upp denna omständighet.

Fördomarna jag åsyftar är idéer om att kvinnor inte är lagda för att lösa problem och konflikter, inte går att föra en rationell konversation med, flyttar målstolpar och skiftar fokus, är passiv-aggressiva, tenderar att sakna spärr för kravställande, instinktiv egocentrism osv. Mina idéer om kvinnor ser lite annorlunda ut, men min upplevelse av att debattera feminism med er i detta forum är dessvärre en nedslående upplevelse. Nu är jag inte dummare än att jag förstår att detta kan tolkas som något slags intellektuell kapitulation, om man bortser från kontexten att jag alltid argumenterar i sak. Sticker ut hakan lite här och bjuder på mig själv. Men det gör man ju alltid med er. Jag tror säkert att många här verkligen hatar kvinnor men en del av oss är faktiskt ute efter harmoni, men utifrån andra premisser än feminismens.

Intensiteten i debatten går inte att klaga på i alla fall.
Citera
2020-04-06, 19:55
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jämlikhet kämpade kvinnorörelsen för. Det kallades feminism.

Jag associerade inte Flashback-aktivitet med att vara en loser. Jag associerar att sitta och kräka ut kvinnohat i den mån WW gör, under tio års tid, med att vara en looser. Du missförstår vad jag skriver eftersom du inte har koll på bakgrunden.

Om man ska mäta aktivitet som någonting dåligt så ja, eftersom det tar ganska lång tid att skriva kvalitativa utvecklade inlägg.

Ah, du menar att riktiga högermän är jämställdhetsinriktade och därför feminister? Nu förstår jag! Håller inte med om att feminismen har ensamrätt på idén om jämställdhet.

Nja, du specificerade inte kvinnohat utan bara att skriva mycket om samma sak i många år. Men jag tror dig gällande att det var så du menade och är också villig att tillsvidare tro på Jenny9 i sin beskrivning av att WW var den som började.

Citat:
Jag tolkar det mest som att du är uttråkad och vill tjafsa. Jag argumenterar inte din flane, jag munhuggs och klyver meningar.

Absolut. Men det finns ingen motsättning mellan tjafs och munhugg och argument. Du behöver ju inte tro att jag sitter och tycker att vi debatterar på akademisk nivå bara för att jag använder ordet argument.
Citera
2020-04-06, 19:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Premissen är att man är loser om man hänger här (mycket) (och diskuterar samma ämnen mycket). En hänvisning till vanliga osakliga fördomar om flashback-slöddret. Äru läskunnig?

Lustigt att denna användare som argumenterar med utgångspunkt i att kalla folk fucking losers pallar klaga när andra har inslag av personangrepp och aggressioner i sina inlägg. Men men. Ni gör ett bra jobb med att bekräfta alla fördomar om kvinnor, och det är djupt tragiskt att se för mig som hyser en genuin förhoppning om harmoni mellan könen.

Du är dum i huvudet om du inte förstår bättre än såhär. Ge dig på WW istället din förbannade ynkrygg, med tanke på vad han sitter och skriver så är det där du bör finna tragiken om något. Eller så håller du med honom, men vågar inte stå för det. Förmodligen är det väl så det ligger till, för vilken man vid sina sinnens fulla bruk skulle inte dra öronen åt sig av all skit han skriver?

Det som syftades på var alltså återigen inte att hänga på Flashback utan det handlar om vad ww skriver. Om du slutar lägga dig i sånt som inte rör dig så slipper vi dessa missförstånd.
Citera
2020-04-06, 19:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ah, du menar att riktiga högermän är jämställdhetsinriktade och därför feminister? Nu förstår jag! Håller inte med om att feminismen har ensamrätt på idén om jämställdhet.

Nja, du specificerade inte kvinnohat utan bara att skriva mycket om samma sak i många år. Men jag tror dig gällande att det var så du menade och är också villig att tillsvidare tro på Jenny9 i sin beskrivning av att WW var den som började.

Absolut. Men det finns ingen motsättning mellan tjafs och munhugg och argument. Du behöver ju inte tro att jag sitter och tycker att vi debatterar på akademisk nivå bara för att jag använder ordet argument.

Okej, då börjar vi komma nånstans. Du har förstått vad jag menar med höger och jämställdhet. Du har lyssnat på Jenny9 och vi är överens om att detta är lågkvalitativt tjafs.

Jag såg att jag blev medlem i maj, så det är ju snart faktiskt några år sedan. Dock inte sett innan att man kan se både antal inlägg och medlemstid i höger hörn.
Citera
2020-04-06, 20:05
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Du är dum i huvudet om du inte förstår bättre än såhär. Ge dig på WW istället din förbannade ynkrygg, med tanke på vad han sitter och skriver så är det där du bör finna tragiken om något. Eller så håller du med honom, men vågar inte stå för det. Förmodligen är det väl så det ligger till, för vilken man vid sina sinnens fulla bruk skulle inte dra öronen åt sig av all skit han skriver?

Det som syftades på var alltså återigen inte att hänga på Flashback utan det handlar om vad ww skriver. Om du slutar lägga dig i sånt som inte rör dig så slipper vi dessa missförstånd.

Haha, jag ger mig på folk när de skriver saker jag tycker är helfel. Han gör väl inte det lika ofta som du helt enkelt. Mycket men inte allt han skriver håller jag med om. Inget jag har problem med att stå för. Framställningen lämnar en del att önska men det är inte något som får mig att nappa riktigt. Vet inte vad som är ynkryggigt här.

Det är inget missförstånd att jag läser orden du skriver. Du skrev ju inte helt vad du menade. Du skrev ju bara om att han skriver om samma ämne, inte vilket ämne. Men nu förstår jag, som sagt. Jag skrev också i mitt förra inlägg att jag kan gå med på att WW började givet att jag inte känner till bakgrunden. Däremot kanske inte du bör anta saker om min sammanlagda aktivitet här baserat på att jag säger emot dig. Typ att jag bara säger emot kvinnor, som du påstod.

Allt gott, rymdkramar
Citera
2020-04-06, 20:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hon kallade honom för loser med hänvisning till ett visst beteende.

Jag kan tro dig gällande att det var WW som började, och i så fall är det minst lika klandervärt och löjligt! Märkligt att Moment22 själv inte tar upp denna omständighet.

Fördomarna jag åsyftar är idéer om att kvinnor inte är lagda för att lösa problem och konflikter, inte går att föra en rationell konversation med, flyttar målstolpar och skiftar fokus, är passiv-aggressiva, tenderar att sakna spärr för kravställande, instinktiv egocentrism osv. Mina idéer om kvinnor ser lite annorlunda ut, men min upplevelse av att debattera feminism med er i detta forum är dessvärre en nedslående upplevelse. Nu är jag inte dummare än att jag förstår att detta kan tolkas som något slags intellektuell kapitulation, om man bortser från kontexten att jag alltid argumenterar i sak. Sticker ut hakan lite här och bjuder på mig själv. Men det gör man ju alltid med er. Jag tror säkert att många här verkligen hatar kvinnor men en del av oss är faktiskt ute efter harmoni, men utifrån andra premisser än feminismens.

Intensiteten i debatten går inte att klaga på i alla fall.

Jag är förvånad över att du inte förstått att både jag och Jenny9(rätta mig om jag har fel Jenny) har gett upp en vettig diskussion här för längesen. Det finns ingenting annat än trams kvar.
Jag har inga problem med att se när Jenny skriver inlägg som är seriösa och inlägg som är trams. Tror inte heller hon har det när jag gör det.
Jag är förvånad över att du på allvar tror att detta är en nivå vi håller generellt, trodde du klarade att se skillnaden.
Citera
2020-04-06, 20:10
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Jag är förvånad över att du inte förstått att både jag och Jenny9(rätta mig om jag har fel Jenny) har gett upp en vettig diskussion här för längesen. Det finns ingenting annat än trams kvar.
Jag har inga problem med att se när Jenny skriver inlägg som är seriösa och inlägg som är trams. Tror inte heller hon har det när jag gör det.
Jag är förvånad över att du på allvar tror att detta är en nivå vi håller generellt, trodde du klarade att se skillnaden.

Jag kan inte alls relatera till att "ge upp vettig diskussion" och fortsätta tramsa. Det sänker bara en själv. Och jag utgår ju från det jag ser er skriva och ingenting annat eftersom jag är intresserad av diskussion. Man kan ju lika gärna tänka sig att era svurna debattmotståndare har gett upp och bara tramsar, och på så vis ursäkta all eventuell osaklighet i inläggen.

Jag blir nyfiken på motivet bakom att sitta och tramsa på en nivå man själv anser är undermålig. Som sagt, man sänker väl bara sig själv då?

För mig är det argument som gäller även i mindre seriöst munhugg/tjafs.
Citera
2020-04-06, 20:15
Medlem
Mjälls avatar
Hela konflikten är så sorglig, människor är upprivna på riktigt över dessa ideologiska missförstånd och barriärer mellan människor
Citera
2020-04-06, 20:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag kan inte alls relatera till att "ge upp vettig diskussion" och fortsätta tramsa. Det sänker bara en själv. Och jag utgår ju från det jag ser er skriva och ingenting annat eftersom jag är intresserad av diskussion. Man kan ju lika gärna tänka sig att era svurna debattmotståndare har gett upp och bara tramsar, och på så vis ursäkta all eventuell osaklighet i inläggen.

Jag blir nyfiken på motivet bakom att sitta och tramsa på en nivå man själv anser är undermålig. Som sagt, man sänker väl bara sig själv då?

För mig är det argument som gäller även i mindre seriöst munhugg/tjafs.

Nej det kan inte lika gärna vara åt andra hållet eftersom det alltid är "de andra" som börjar. När man försökt diskutera på ett ordentligt sätt gång på gång men allt man skriver förvrängs eller medvetet missförstås så pallar man inte till slut. Inte när man är en normalt begåvad person.
Min uppfattning är att det finns många mindre intelligenta som diskuterar här. Alternativet är att de har en eller flera diagnoser som gör att de inte kan se större perspektiv. Ytterligare ett alternativ är att de är hjärntvättade, t.e.x jude-maffian anhängarna.

Det finns en gräns för hur mycket man orkar förklara och dadda/gulla med folk, sedan lägger man ner. Men, det kan fortfarande vara roligt att gå in och skriva lite smått och gott. Ibland träffar man på en vettig debattör.

Jag tror inte att du riktigt är införstådd med nivån av de inlägg som jag och Jenny får bemöta. Hade jag vetat hur man kopierar citat mellan olika trådar så hade jag kunnat ge dig ett axplock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in