2020-04-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Nej han sa inte att vi skall uppnå imunitet så fort som möjigt, utan snarare att vi måste se till att undvika att smittan sprider sig så snabbt att sjukvården inte klarar av det. Flockimunitet är en konsekvens när man inte lyckas stoppa smittan, oron han utryckte var att länder som öppnar upp för snabbt riskerar att få en snabbare spridning om de inte lyckas smittspåra fallen.

Alla länder som stängt i tid kommer kunna smittspåra och isolera på ett helt annat sätt framöver. Det tåget har gått för svensk del.
Citera
2020-04-06, 23:02
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Får en känsla att det INTE kommer sluta bra för Boris.

Det är uppenbart att Boris inte var fullt frisk och vid optimal god hälsa - före sin coronasmitta.

God grundhälsa är det bästa försvaret mot corona. Det gäller alla.
Citera
2020-04-06, 23:03
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Lol, om du följt vad jag skriver skulle du inte behöva göra bort dig sådär. Vad får dig att tro att jag ens läser Aftonbladet?

Nej, det är ju ett litet land Kina, måste vara svårt för plastens mecka att knåpa ihop lite liksäckar. Så bättre be Taiwan, som ju aaaaaldrig skulle läcka en sån sak.

Vad du än läser bör du bredda dina kunskaper och lära dig källkritik.

Nej jag brukar inte läsa dina korkade inlägg.
Varför du citerar mig har jag ingen aning om.
Källkritisk betyder att man kan anta att det finns andra uppgifter än de som syns mest. Men det verkar du inte heller begripa. Den enda som gjort bort sig i tråden är du.

Sorry.
Läs på lite om läget i Kina först, prata sedan. Du visste ju inte ens att de är i lockdown igen. Herregud.
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
De skriver att Boris Johnson varit smittad i över 10 dagar. Isåfall finns det en viss sannolikhet att han dör inom 1-3 dagar. Hoppas inte det, men även fast han har åldern på sin sida så kan underliggande sjukdomar finnas där.

Sannolikt för honom ligger snarare på 2-3 veckor. Det är därför vården är överbelastad. Många som dör nu har fått intensivvård i upp till 4 veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
Det är däck som brinner på filmen, lägg ner nu för fan.

De lägger däck på kroppen och bränner. En kropp brinner ju inte så bra. De verkar vara livrädda för att röra kropparna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Länkar finns redan i tråden, långt bak. Korspostar inte för din skull.
Skitsnack. Du behöver inte korsposta. Du behöver länka, vilket du inte gör, för att du inte har några länkar som stödjer det du hövdar. För att du ljuger. Sluta ljug.
Citera
Medlem
PingPongZongs avatar
Sägs att vissa människor mår bra av att få Corona. Jag är helt övertygad om att det är så.

Är ju jag som säger så.
Citera
2020-04-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Det är uppenbart att Boris inte var fullt frisk och vid optimal god hälsa - före sin coronasmitta.

Ålder spelar väldigt stor roll.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
De skriver att Boris Johnson varit smittad i över 10 dagar. Isåfall finns det en viss sannolikhet att han dör inom 1-3 dagar. Hoppas inte det, men även fast han har åldern på sin sida så kan underliggande sjukdomar finnas där.

Är det inte den 18 dagen som är den kritiska (statistiskt sätt)..?

Enda trösten i detta, är nog att IVA-teamet nog vakar över honom som en hök !

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nej. En bekant konstaterades ha dålig syresättning, allvarlig hosta och feber, åkte akut in. Läkarna såg på blodvärden att kroppen kämpade mot virus. Det blev ett Nej till test för Corona

Det var dock före att testningen utökats drastiskt. Som skulle ske nu, upp emot 100 000 tester i veckan ska tas nu, om jag läste rätt.

Jag har fått med mig de där, och det låter fantastiskt. Men.., det låter för bra, för att vara sant. Hur skall detta göras ? I Norge har man testat friskt.., men det finns ett problem på horisonten, om några veckor, nämligen kemikalierna.., jänkarna behöver det själv (beställs ifrån USA). I Finland finns det ett privat labb som även snackar 100.000 i veckan.., men akilleshälen är den samma, kemikalierna.

Hur har Sverige lyckats med detta ?
(man har inte riktigt visat framfötterna i att skaffa med + sjukvårdsutrustning)
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele

Om en lönnfet engelsman stryker med ändrar fan ingenting.

- ge fan i att röka
- rör på er
- ge fan i att vara övervikt
- ät riktig mat

Simsalabim! Gör man detta minskar risken att dö exponentiellt!
Citera
2020-04-06, 23:05
Medlem
Vasterass avatar
Vi kan på sett och vis vara jävligt tacksamma att detta milda virus väckte oss innan värre kommer.
Samtidigt så kan detta virus rotat sig genom all exponering.
Corona kan mycket väl komma tillbaka och i värsta fall muterat och än djävligare!
Citera
2020-04-06, 23:05
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
För en foliehatt är sanningen alltid inofficiell.

"Finns inofficiella uppgifter om att viruset planterats av sossarna". Osv.

Det blir inte mer sant för att du skriver att det finns "inofficiella uppgifter", även om det kan få dig att känna dig viktig.

Vem kom med info ang. Boris Johnson på IVA, 4 timmar innan nyhetsrapporteringen? Jag.

Foliehatt?
Nej knappast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in