Citat:
Ursprungligen postat av
Diskuterarn
De skriver att Boris Johnson varit smittad i över 10 dagar. Isåfall finns det en viss sannolikhet att han dör inom 1-3 dagar. Hoppas inte det, men även fast han har åldern på sin sida så kan underliggande sjukdomar finnas där.
Är det inte den 18 dagen som är den kritiska (statistiskt sätt)..?
Enda trösten i detta, är nog att IVA-teamet nog vakar över honom som en hök !
Citat:
Ursprungligen postat av
Haloumi
Nej. En bekant konstaterades ha dålig syresättning, allvarlig hosta och feber, åkte akut in. Läkarna såg på blodvärden att kroppen kämpade mot virus. Det blev ett Nej till test för Corona
Det var dock före att testningen utökats drastiskt. Som skulle ske nu, upp emot 100 000 tester i veckan ska tas nu, om jag läste rätt.
Jag har fått med mig de där, och det låter fantastiskt. Men.., det låter för bra, för att vara sant. Hur skall detta göras ? I Norge har man testat friskt.., men det finns ett problem på horisonten, om några veckor, nämligen kemikalierna.., jänkarna behöver det själv (beställs ifrån USA). I Finland finns det ett privat labb som även snackar 100.000 i veckan.., men akilleshälen är den samma, kemikalierna.
Hur har Sverige lyckats med detta ?
(man har inte riktigt visat framfötterna i att skaffa med + sjukvårdsutrustning)