2020-04-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Exakt vilken taktik tror du de kör på nu?

Lyssnade just på Merkel, hon sa att de kommer öppna Tyskland långsamt för att inte riskera att överbelasta sjukvården.
Vad tror du att det betyder? Att viruset dör ut om vården inte blir överbelastad? Eller att de egentligen går på exakt samma linje som Sverige, men med lite andra åtgärder.
Alla vill hitta balans mellan nerstängning och sjukvårdens belastning.

Nämn gärna ett land i Europa som inte egentligen har flockimmunitet som utväg?

Förstår vad du menar, men i början så var detta "bara ett vanligt virus" och allt som vanligt enligt myndigheter och "experter".

Sverige och England uppmanade folk att fortsätta som vanligt, politiker (Boris) går runt på sjukhus och skakar hand med alla i rent propaganda syfte, för att sedan helt plötsligt börja med karantän och begränsningar utav folksamlingar och sedan hamna på intensivvårds avdelning själv. Kan du förstå varför jag ser på Boris, Lövfen och Tegnell som ett gäng pajasar?
Citera
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Får en känsla att det INTE kommer sluta bra för Boris.
Lär dock dyka upp någon här som kommer hävda att han avlidit inom kort , bara för att trolla. Så en länk till en pålitlig sida som källhänvisning Om han skulle avlida bör finnas med i inlägget, om så skulle ske att han inte klarar sig.
//Skalman
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vad är det som är nice?

Att det blir en massa nya dödsfall. Du hör ju hur mustomte fantiserar upphetsat i sitt inlägg nedan. Det är bara ett exempel. För 90% av folket här är fler döda bättre nyheter.

Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Sista inlägget för ikväll, ha det bäst!

https://www.google.com/search?channel=crow2&client=firefox-b-d&q=coronavirus

506 döda i Sverige och det är bra ökar. Igår var det 406 sist jag kollade och med den är takten så lär det bli flera tusen.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Att Sverige tar detta på allvar och lyssnar på sina grannar. Det brukar politiker göra. Det jag personligen vill hända är nedstängning av stan. Vi måste få detta under kontroll.
Stan är stockholm antar jag. Tror det där är överspelat nu. Vi är redan över toppen. Från och med nu kommer det lugna ner sig.
Citera
2020-04-06, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Det är uppenbart att Boris inte var fullt frisk och vid optimal god hälsa - före sin coronasmitta.

God grundhälsa är det bästa försvaret mot corona. Det gäller alla.

Väl, om vi drar gränsen för god hälsa, vid Boris, då ska många många dö.

Jag menar, han är inte anorektisk, men han är inte enormt fet heller. Bara 55 år. Allt hår kvar på skallen.

Jag har sett honom cykla till sitt arbete på flera bilder. Visst, han kan ha dolda problem.
Citera
Medlem
AnythingGoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
CEO of deCODE genetics, the Reykjavik-based company that's been at the forefront of Iceland's testing Kari Stefansson reacts to Iceland coronavirus testing suggests 50% of cases have no symptoms.

https://www.youtube.com/watch?v=oRjrt-B64yY

7,7 % of population tested so far. 27.880 tests. 1.562 confirmed COVID-19 cases

Detta borde man tagit höjd för innan man släppte viruset fritt i Sverige. Att inte veta, att inte känna viruset, hur det muterar, hur det smittar, borde fått våra myndigheter att ta största möjliga försiktighetsåtgärder!!!

Detta innebär nämligen att världens humana stormakt, låtit asymptomatiska vårda våra gamla. Svenska myndigheter och vår regering har agerat på en synnerligen cyniskt sätt.

Ger mig vibbar från ett visst krig där man lät de äldre och svaga ledas in i döden.

Som alla vettiga länder verkar göra. Stänga och sen försöka öppna gradvis.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Boris Johnson moved to intensive care after coronavirus symptoms worsen.

Nu kanske det händer något när topp politiker blir sjuka.

https://www.youtube.com/watch?v=xfMlGPIN7ws

Ledande i Iran har dött för länge sen -hände inget
https://www.businessinsider.com/another-senior-iranian-politician-has-died-of-coronavirus-2020-3?r=US&IR=T
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det går att ha mycket hårdare restriktioner än vad vi har i Sverige. Det går att lösa många av de problem som uppstår, bara man vill. Men viljan finns inte hos den svenska Folkhälsomyndigheten verkar det som. Allt tyder istället på att de har valt den slappa vägen, och att de har haft andra politiska intressen än att minska antalet döda och svårt sjuka.

Men man behöver inte ha utegångsförbud, om det stämmer att viruset inte sprids med vinden. Då kan det räcka tex att man förbjuder människor att gå för nära andra människor, som inte är deras närstående. Det krävs två människor för att gå för nära en annan människa, och det räcker därför att en av dem väljer att följa lagen för att förhindra närkontakten!

Men jag upprepar den här frågan ang. huruvida virus sprids med vinden, som jag inte har fått något svar på:

Om viruset sprids med vinden, då är det ju farligt att gå ut också!
Ja då är det ju även farligt att vara inne. Eller har du vakuum hemma?
Citera
2020-04-06, 23:07
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Det är uppenbart att Boris inte var fullt frisk och vid optimal god hälsa - före sin coronasmitta.

God grundhälsa är det bästa försvaret mot corona. Det gäller alla.

Skitsnack ingen verkar veta ett skit om denna sjukdom.
Citera
2020-04-06, 23:07
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är det inte den 18 dagen som är den kritiska (statistiskt sätt)..?

Enda trösten i detta, är nog att IVA-teamet nog vakar över honom som en hök !

Jag har fått med mig de där, och det låter fantastiskt. Men.., det låter för bra, för att vara sant. Hur skall detta göras ? I Norge har man testat friskt.., men det finns ett problem på horisonten, om några veckor, nämligen kemikalierna.., jänkarna behöver det själv (beställs ifrån USA). I Finland finns det ett privat labb som även snackar 100.000 i veckan.., men akilleshälen är den samma, kemikalierna.

Hur har Sverige lyckats med detta ?
(man har inte riktigt visat framfötterna i att skaffa med + sjukvårdsutrustning)

"Nu kan testning för covid-19 utökas rejält. Ett snabbtest som tar cirka 45 minuter införs, många viruslabb jobbar dygnet runt och nyss kom en jättesändning med analysmaterial från Kina.

I dag står det klart att det amerikanska snabbtestet kommer att börja användas i Sverige under april. Det är den information som gått ut till laboratorier i Region Stockholm."

https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2020/april/provtagning-for-covid-19-utokas-nytt-snabbtest-infors/
Citera
2020-04-06, 23:08
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Om en lönnfet engelsman stryker med ändrar fan ingenting.

- ge fan i att röka
- rör på er
- ge fan i att vara övervikt
- ät riktig mat

Simsalabim! Gör man detta minskar risken att dö exponentiellt!

De flesta anar inte hur mycket mortaliteten sjunker om man gör detta....
Citera
2020-04-06, 23:08
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Stan är stockholm antar jag. Tror det där är överspelat nu. Vi är redan över toppen. Från och med nu kommer det lugna ner sig.

Jag ler och undrar över att det kanske är en större mening med dessa katastrofer.
Evolution, det var ju ändå det som skapade oss till de mest högst stående på jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in