Citat:
Ursprungligen postat av
Grollaren
Det ligger spädbarn på intensiven, överfulla bårhus och larmet har gått internt att iva platserna är slut.
Nej vi klarar inte detta.
Du har ju inte underbyggt något svar alls, då du inte har en enda källa på det du skriver. Dina ord räcker inte här. Sorry.
Jag har som sagt förklarat varför bårhusen är överfulla. Det är för att inga begravningen sker i nuläget.
Att folk ligger på IVA skvallrar väl snarare om att sjukvården funkar? Det är om spädbarnet INTE fått en IVA-plats som det varit kris. Sen blir spädbarn svårt sjuka även av influensa och förkylningar, tråkigt men sant. Det är för de äldre som COVID är farligast. Med det inte sagt att det inte in vara farligt för andra också.
Visst har jag också läst om interna larm att platserna skulle ta slut i helgen, men det gjorde dem ju inte. Enligt senaste beskeden fanns det ganska många lediga IVA-platser i Stockholm och jag har inte sett någon hävda att hens nära och kära inte fått plats på IVA. Motbevisa mig gärna.
Du bad om förklaringar, du fick förklaringar, du avvisar dem för att de inte passar din världsbild. Det är inte ett hälsosamt förhållningssätt.
Med allt detta sagt; om en vecka kan vi vara i ett helt annat läge där bårhusen är överfulla p.g.a. Covid-döda och där bara en bråkdel av de som behöver IVA får det. Men där är vi INTE idag.