Hej alla.
Idag kan man på Twitter se MÅNGA filmer från Ecuador där UNGA människor fallit ihop och dött på gatorna.
Gå till twitter.com och sök "dead bodies in street ecuador" och klicka på "videos" så kommer ni hitta många.
Något annat otäckt med just Ecuador är att människor förfaller till att lämna sina döda kvar på gatorna, insvepta eller i kistor, då det inte finns någon plats kvar på bårhus en och det tar dagar innan någon bil kommer och hämtar kropparna som fortfarande är smittsamma.
Man har har också åtagit sig att bränna kroppar i kistor - på gatorna - i brist på annan plats. Hjärtskärande. En video finns här.
https://twitter.com/Laethageal/status/1245720208133828610?s=20
Jag såg en video på Twitter för några dagar sedan som jag då kopierade länken till och tänkte posta här, mitt batteri dog då och så var den borta. Undrar om någon kan hjälpa mig hitta den, beskrivning nedan.
Videon innehöll en samling av Europeiska fall, flera. Där man filmat relativt unga människor som faller ihop eller som redan har dött mitt på gatan och det skulle vara från Spanien, Italien eller Frankrike, tror jag. Minns inte om det var en eller flera länder med. Fler tror jag.
Jag tycker det var en hemsk, obehaglig, men samtidigt väldigt intressant video, ur den aspekten att den väldigt tydligt visar att det inte bara är äldre eller multisjuka som blir offer för hemska viruset. Det är också unga vuxna, mitt i yrkeslivet, som drabbas.
Nu ser vi samma fruktansvärda scener i Sydamerika som vi såg i Kina i januari. Det är olyckligt och skrämmande, och visar på att vi måste ta det här på allra högsta allvar, oavsett om man är tjugofem år och hälsan själv, eller inte .
PS och Kina ska för fan betala det de är världen skyldiga för att ha släppt detta vidriga virus fritt. Deras sjuka jakt på världsdominans måste stoppas.