2020-04-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Nej, vad har han att komma med jämfört med alla Flashbackexperter, egentligen? Läkare, doktorerat i medicin, professor emeritus, före detta statsepidemiolog, tidigare forskningschef på Europeiska smittskyddsmyndigheten, tillgång till data. Nej, hur skulle hans omdöme rimligtvis kunna vara vare sig väl underbyggt eller trovärdigt?
Haha nej precis . . . var kommer alla idioter i den här tråden ifrån . . .
Citera
Bannlyst
Jag har efterfrågat detta sedan länge...
Varför skrivs det så lite om personer som varit smittade med covid-19 och friskförklarats?
Hur länge var dom sjuka, vad var jobbigast, hur länge tog det innan du var helt symtomfri, hur mår du idag, har du märkt några skillnader hos dig själv före och efter Coronan, har du fått några bestående men, känner du dig 100% återställd osv????
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är ju tråkigt om han stryker med, men du måste väl ändå erkänna att röka har varit hans egna val? Likaså övervikten.. och orörligheten..

Tur att jag inte röker, har normalvikt o tränar regelbundet... Men att vara i god form är ingen garanti. Var ju en elitlöpare i Italien som fick problem om jag kommer ihåg rätt
Citera
2020-04-06, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Det finns många platser där man inte har vidtagit de mest drakoniska åtgärderna och ändå klarat sig väl (Japan, Sydkorea, Hong Kong, Singapore etc). Eftersom vi har dessa alternativa exempel så blir det ganska enkelt att se att skräckprogandister som denne brittiska forskare ljuger.

Dödlighet på 1 % förresten, uppenbarligen förstår du ingenting. Den siffran är beräknad utifrån bekräftade fall. Den kan inte överföras på hela befolkningen, som är en mycket friskare grupp. I övrigt så kan du väl återkomma när du lärt dig stava till Storbritannien.

Varför gör vi inte som länderna du nämnde då? Det vore ju superduper.

Nä dödligheten är 0,0000001 då kanske? Vad är den på?

Man vet inte? Bra då tar vi risken och släpper corona löst!

Wooow ett sk "felstavningsargument"! Du är så beläst och cool! Inte alls ovanligt från er sida att reagera på sånt och känna er överlägsna! Inte alls
Citera
2020-04-06, 13:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, alla är döda sedan 20 år tillbaka. Folk dör i annat än covid-19 ser du. Faktum är att det är väldigt få hittills som dött i covid-19 i Sverige.

Det är ju du med flera som talar om [och hoppas på] stora dödstal. Jag vill att det ska vara så få som möjligt, men jag vet ju att folk dör. Det verkar dock du helt omedveten om.

Från vilken ålder tycker du det är ok att folk dör utan att bry sig då? Du hävdar ju hela tiden att det inte gör något att äldre dör
Citera
2020-04-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Tvätta händerna måste du göra ändå innan du spritar dem. Räcker inte enbart att sprita händer.

Precis. Sprit är bara second best alternativ eller ett komplement.
Citera
2020-04-06, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Varför skrivs det så lite om personer som varit smittade med covid-19 och friskförklarats?
Hur länge var dom sjuka, vad var jobbigast, hur länge tog det innan du var helt symtomfri, hur mår du idag, har du märkt några skillnader hos dig själv före och efter Coronan, har du fått några bestående men, känner du dig 100% återställd osv????

Finns ett par rapporteringar från de som friskförklarats men det är ofta lite sidoartiklar. Antar att det inte säljer lika bra som domedagsrubriker.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och varför har de flyttat i så fall? Vad är felet med Hagaslottet nu plötsligt?

"Sedan hösten 2010 bor Kronprinsessparet på Haga slott."
Det har med arbetet att göra.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Enligt någon beräkning skulle ju runt 1 miljon ha varit sjuka i Stockholmsregionen. Borde finnas många som har något att berätta. Eller är det så att flertalet får så milda symptom att de inte ens själva vet att de har varit sjuka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tur att jag inte röker, har normalvikt o tränar regelbundet... Men att vara i god form är ingen garanti. Var ju en elitlöpare i Italien som fick problem om jag kommer ihåg rätt
Träning på elitnivå är ofta skadligt för hälsan.
Citera
2020-04-06, 13:22
Medlem
AldrigMeraMagalufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det ligger i det jag ställer upp och är en tämligen enkel analogi. Det handlar om ifall man tror att covid-19 är lika farligt för alla oavsett kondition. Om man tror det så kan man samtidigt inte acceptera att det finns riskgrupper. Riskgrupperna för att dö är:

- Ålder, över 80
- Sjukdomar
- Osund övervikt, fetma

Det är precis samma riskgrupper som gäller för att dö i vad som helst. Den simpla frågan tillbaka till dig är då:

Finns det enligt dig något som tyder på att covid-19 skulle ha en annan åldersfördelning på döda än vad som gäller generellt i Sverige?

Om du svarar ja får du gärna förklara vad du baserar det på.

Om du svarar nej (att den för vara likadan) så har du svarat på din egen fråga, nämligen att den mest utsatta gruppen är den där individer dör i högst omfattning varje år. Den gruppen är + 80, ty de står för cirka 80 % av alla dödsfall som sker.

Det vore enligt mitt sätt att se det riktigt konstigt om de som dör i covid-19 skulle vara sådana som inte annars skulle dö och de som annars skulle dö klarar sig helskinnade. Det senare är vad du antyder om du svarar ja på ovanstående fråga.

Du hävdar gång efter annan att covid-19 för en stor majoritet av de drabbade inte förkortar livet med mer än några månader. Det är detta påstående jag vill att du belägger, inte att personer i riskgrupper drabbas hårdare än andra. Det senare vore absurt att ifrågasätta.
Citera
2020-04-06, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hej alla.

Idag kan man på Twitter se MÅNGA filmer från Ecuador där UNGA människor fallit ihop och dött på gatorna.
Gå till twitter.com och sök "dead bodies in street ecuador" och klicka på "videos" så kommer ni hitta många.

Något annat otäckt med just Ecuador är att människor förfaller till att lämna sina döda kvar på gatorna, insvepta eller i kistor, då det inte finns någon plats kvar på bårhus en och det tar dagar innan någon bil kommer och hämtar kropparna som fortfarande är smittsamma.
Man har har också åtagit sig att bränna kroppar i kistor - på gatorna - i brist på annan plats. Hjärtskärande. En video finns här.
https://twitter.com/Laethageal/status/1245720208133828610?s=20

Jag såg en video på Twitter för några dagar sedan som jag då kopierade länken till och tänkte posta här, mitt batteri dog då och så var den borta. Undrar om någon kan hjälpa mig hitta den, beskrivning nedan.

Videon innehöll en samling av Europeiska fall, flera. Där man filmat relativt unga människor som faller ihop eller som redan har dött mitt på gatan och det skulle vara från Spanien, Italien eller Frankrike, tror jag. Minns inte om det var en eller flera länder med. Fler tror jag.
Jag tycker det var en hemsk, obehaglig, men samtidigt väldigt intressant video, ur den aspekten att den väldigt tydligt visar att det inte bara är äldre eller multisjuka som blir offer för hemska viruset. Det är också unga vuxna, mitt i yrkeslivet, som drabbas.

Nu ser vi samma fruktansvärda scener i Sydamerika som vi såg i Kina i januari. Det är olyckligt och skrämmande, och visar på att vi måste ta det här på allra högsta allvar, oavsett om man är tjugofem år och hälsan själv, eller inte .

PS och Kina ska för fan betala det de är världen skyldiga för att ha släppt detta vidriga virus fritt. Deras sjuka jakt på världsdominans måste stoppas.

Har också sett en del filmer där folk bara dör på gatan.. undrar när det kommer hit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in