Citat:
Ursprungligen postat av
Darknightress
Hann någon spara ner artikeln på aftonbladets förstasida där det stod något i stil med ”Folkhälsomyndigheten backar munskydd skyddar”.
Det var en artikel med intervju med en kvinna från folkhälsomyndigheten som berättade att de ändrat sig till att munskydd visst funkar och att de fått ny information.
Publiceraeför 2 timmar sedan men för 30 min sen uppdaterades artikel till att handla om munskydd i andra länder.
Jag tycker detta var skumt. Varför ändra deras artikel helt plötsligt?
Mina funderingar är rent spontant,
Varför är de så emot munskydd?
Vad skadar de att rekommendera att folk ska bära munskydd om de har tillgång till det?
Det är ju självklart att de skyddar mer än inget munskydd alls.
Vad tror ni?
Det är sådant här som bevisar gång på gång att Aftonbladet styrs helt av regeringen och myndigheter, de censureras av staten,
regimmedia med andra ord. Skriver de om något som inte uppskattas så får de "göra om och göra rätt"
Det var ju likadant igår när TT visade att FHM hade mörkat hälften av alla dödstal, och uppskattade att den sanna siffran igår låg på 750 döda. De fick oxå göra om och göra rätt, artikeln ändrades efter ett par timmar och mycket av det som stod var borttaget, och länken till artikeln ifrån Aftonbladet hade försvunnit från första sidan den med.
Censuren blir allt värre, snart måste väl ytterligare skattepengar avsättas för att vi ska inrätta en ny censurmyndighet igenom vilka all media måste få ok innan publicering.
Svensken får inte tappa förtroendet för myndigheterna trots att de gör fel gång på gång igen.