2020-04-05, 22:03
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Då borde det väl funka bra att bada rejäl finsk bastu då..

Absolut, du behöver bara nå en kroppstemperatur på strax över +50C.........
Citera
2020-04-05, 22:04
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:

Det blir inte 60 grader i dina lungor bara för att du badar bastu, då hade du avlidit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmotionalIntegrity
Efterlysning!

Jag har en tråd igång som handlar om polariseringen som uppstått gällande Covid-19, balanserade personer vs. domedagsprofeter

Nu behövs lite empiri till tråden och undrar därför om någon domedagsprofet härifrån kan gå in på tråden nedan och börja veva? För att slippa urspårning eftersökes bara en.

Länk till tråden:
https://www.flashback.org/t3129981
Det är väl ingen som vill leka "domedagsprofet" i din tråd får man anta, många här ser det som allvar då människor dör och ekonomin försämras. Du behöver bara en skriver du, vilken av dom då? De som tror på hundratusentals döda om det går illa eller dom som tror på en ekonomisk katastrof som för oss till medeltiden om vi sätter kraftfulla åtgärder?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Folkhälsomyndigheten säger i TV4 nyheterna att några av deras modellererare tycker Sverige har närmat sig peaken nu och att dödstalen kan gå ner.

Haha. Dom har sagt samma sak sen början på utbrottet.
Citera
2020-04-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ett råd är att läsa på om vad dessa testkit egentligen är och hur dom fungerar.
Det kanske är så enkelt att alla dessa som dör inte alls dör Av corona utan snarare Med corona. Det är en avsevärd skillnad.
Och med statistiken till hands så kan vi konstatera att färre dör i år än exempelvis våren 2019, skillnaden är väl dödsorsaken i obduktionsprotokollet kanske?

Var finns den statistiken?

Påverkas inte andra dödssiffror när folk är hemma så mycket. Färre trafikolyckor? Färre mord?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Drottning Elizabeth höll precis ett tal. Mycket bättre.

Och hon fattade varifrån hon skulle hålla talet. Från Windsor (London).

Wow! Coolt.. herr republikan
Så du tycker det hade känts väldigt mycket bättre om kungen läst in taket på Drottningholm istället alltså? Vad är skillnaden?
Jag personligen tycker att det är av mindre betydelse vart kungen isolerar sig, men för dig verkar det vara ett större problem än Covid-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Du har tydligen inte förstått någonting, vad svamlar du om?
Du får förklara bättre.
Citera
2020-04-05, 22:06
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Vill inleda med att jag inte är någon alarmist, men..

Folk verkar anta att viruset mer eller mindre upphört enbart för att vissa siffror ser hyfsade ut de senaste dagarna.

Det känns dumt att börja pusta ut nu och dansa tidig segerdans när tex. Länder som indien och usa har stora coronautmaningar framför sig. Utmaningar som kommer att påverka deras befolkning samt självklart världsekonomin.
Håller med. UK hade ett par bra dar med nedgång innan det riktigt sköt i höjden, så man kan inte ta ut något i förskott.

Deras dagliga dödsfall enligt worldometers 28/3 - 4/4:

260, 209, 180, 381, 563, 569, 684, 708
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Då ska den vara jävla rejäl. Du behöver få upp kroppstempen till 60 grader om du fått in viruset i kroppen. Svettigt kan man säga.
Citera
Medlem
Gobigorgohomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Länge tror jag.., månader dvs.

Funderar själv på att skicka en surfplatta till min förälder, så att man får se varandra.

Mjo han en Farsa som ska bli inlagd imorgon, han är otroligt oteknisk så det känns rent ut sagt förjävligt förrtillfället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Ni som säger att det inte vänder, utan att det kommer bli ännu värre, vad baserar ni det på?

Utvecklad magkänsla. Norra Italien fick det värsta, men går det söderut till Rom blir det folkmord. Det behövs inte mycket för att nå point of no return.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Du menar alltså fortfarande att sjukhusen i NYC inte är fulla? Att detta är en medialögn och att Trump delar din åsikt? Att Trump inte byggt sjukhus eller skickat militär eller sjukvårdsutrustning till NYC? Att båten inte syftar till att bistå patienter som inte är coronasmittade samt skrattar åt ett citat för att du inte tror han sagt detta?
Du missförstår. Jag skrattar inte för att jag inte tror att han sagt det, utan för att jag tror han gjort det och att beskrivningen är fullkomligt tafatt när den ställs i relation till verkligheten.

Coronavirus Model Used to Crash US Economy MASSIVELY OVERSTATED Hospitalizations in 40 States
https://www.thegatewaypundit.com/2020/04/coronavirus-model-used-crash-us-economy-massively-overstated-hospitalizations-40-states/

Citat:
Ditt ”bevis” är en fyra veckor gammal video med en pajas som filmar utsidan av ett sjukhus samt en video på Trump som spelades in i februari.
Det visar att rapporteringen var falsk. Den apokalyps som vid tiden beskrevs i medierna existerade inte. Finns som sagt fler exempel:

CBS News admits 'mistake' after airing footage of overcrowded Italian hospital in report about NYC
https://www.foxnews.com/media/cbs-news-admits-mistake-after-airing-footage-of-overcrowded-nyc-hospital-that-was-actually-in-italy

Man har alltså illustrerat med bilder från Italien, för att beskriva ett scenarie som inte överensstämmer med verkligheten, utan istället speglar missvisande modeller som också ligger till grund för policybeslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in