2020-04-05, 22:11
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Det är en ganska luddig fråga, farbror. Att leva med integritet, sträva efter sanning, moral är inte ett ord. räcker det? Du kan vara rätt säker på att jag upplevt många skarpare situationer än din 50-tals idyll. Ok? Har du fått kissa klart nu? Det är inte lätt med inkontinens.

Så nu är det din tur. 3 decennier av dogmatisk feminism anser du inte har sårat vårt land, också nu inför en pandemisk kris?

Alltså har du gjort ingenting, men det visste jag redan. Tomma tunnor skramlar mest. Jag är rätt övertygad om att ditt skryt om skarpa situationer är luftbubblor i storlek med din pissblåsa. Jag är också rätt säker på att både dina luftbubblor och din pissblåsa skulle tömmas ganska per omgående om du ställdes inför skarpa situationer.

Men jag skall svara på din frågeställning, nu när du bekänt färger. Det är inte enbart feminism, det är mycket mer än så. Det är en naiv men samtidigt förgiftande föreställning om hur världen kunde bli ett paradis, bara alla tror på det. Feminism är ett ben i detta, men det finns många fler.

Alla vill tycka mest synd om sig själva, och tyvärr får jag säga att du inte gör särskilt bra reklam för en svensk man, du låter mer som en gnällspik.
Men jag har faktiskt startat en tråd om jus hur feminism påverkat samhället negativt, tyvärr verkar du vara en av de bortcurlade jävlar som är en produkt av det.

(FB) Feminism urholkar Sveriges konkurrenskraft och gör oss till ett U-land.

Ingen stake, inga initiativ, bara en jävla massa gnäll. Och det är inte ett specifikt kvinnoproblem, det beror minst lika mycket på de män som likt dig viker sig likt papperstigrar när ni möter minsta lilla motstånd
Citera
2020-04-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, ”lönsamt” det vore ju att låta alla pyssla om sina hjärtinfarkter, diabetes, cancrar, benbrott och....coronavirus själva.
Så om 100% av Sveriges befolkning jobbade i skattefinansierad offentlig omsorg, hur stor vore Sveriges statsbudget som finansierar den omsorgen? Jag tror, i all ödmjukhet då jag själv är rätt okunnig, att en snabbkurs i nationalekonomi vore bra för dig.
Citera
2020-04-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Alltså har du gjort ingenting, men det visste jag redan. Tomma tunnor skramlar mest. Jag är rätt övertygad om att ditt skryt om skarpa situationer är luftbubblor i storlek med din pissblåsa. Jag är också rätt säker på att både dina luftbubblor och din pissblåsa skulle tömmas ganska per omgående om du ställdes inför skarpa situationer.

Men jag skall svara på din frågeställning, nu när du bekänt färger. Det är inte enbart feminism, det är mycket mer än så. Det är en naiv men samtidigt förgiftande föreställning om hur världen kunde bli ett paradis, bara alla tror på det. Feminism är ett ben i detta, men det finns många fler.

Alla vill tycka mest synd om sig själva, och tyvärr får jag säga att du inte gör särskilt bra reklam för en svensk man, du låter mer som en gnällspik.
Men jag har faktiskt startat en tråd om jus hur feminism påverkat samhället negativt, tyvärr verkar du vara en av de bortcurlade jävlar som är en produkt av det.

(FB) Feminism urholkar Sveriges konkurrenskraft och gör oss till ett U-land.

Ingen stake, inga initiativ, bara en jävla massa gnäll. Och det är inte ett specifikt kvinnoproblem, det beror minst lika mycket på de män som likt dig viker sig likt papperstigrar när ni möter minsta lilla motstånd
Det är en åsikt. Jag väljer att vara ödmjuk i min inställning till mitt verkande för Sverige, vad det nu är idag.

Angående skarpa situationer tycker jag att vi klädsamt lämnar det. Det är mest stil. My bad, your bad.

1989 föll Berlinmuren och kastade svensk vänster in i kris. Strax efter dök radikalfeminsmen upp som ny religion för psykotiska aktivister, samma marxism omklätt i lite andra ord.

Det är inte synd om mig, i någon bemärkelse.

Vad gäller staken, jag hoppas att vi inte knullat under mina dimmigare år under min ungdom? Det skulle faktiskt kännas förfärligt, trots att jag inte är särskilt känslig.

Var specifikt tycker du att jag gnäller?
Citera
2020-04-05, 22:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manocaust-survivor
Hahhaa tror du att Sverige är enda landet i världen där det finns feminazis? Tänk efter lite nu din förståndshandikappade fitta.

Feminismen är inte hälften så utbredd i Italien och Spanien. Du kan lägga till att ledarna i princip alla länder förutom Tyskland är män, och Tyskland verkar det ha gått rätt bra för.
Lilla hjärtat, vem var förståndshandikappad sa du nu?
Citera
2020-04-05, 22:30
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Det är en åsikt. Jag väljer att vara ödmjuk i min inställning till mitt verkande för Sverige, vad det nu är idag.

Angående skarpa situationer tycker jag att vi klädsamt lämnar det. Det är mest stil. My bad, your bad.

1989 föll Berlinmuren och kastade svensk vänster in i kris. Strax efter dök radikalfeminsmen upp som ny religion för psykotiska aktivister, samma marxism omklätt i lite andra ord.

Det är inte synd om mig, i någon bemärkelse.

Vad gäller staken, jag hoppas att vi inte knullat under mina dimmigare år under min ungdom? Det skulle faktiskt kännas förfärligt, trots att jag inte är särskilt känslig.

Var specifikt tycker du att jag gnäller?

Vi släpper det där nu, men jag tänker att det inte går att bara skylla problemen på kvinnor generellt, det är liksom inte så att att alla kvinnor är råfeminister. Jag har lärt mig en hel del av de kvinnor och män jag munhuggits med då och då på fb, det finns vettiga kvinnor liksom det finns idioter till män och tvärtom.
Läser du tråden bakåt så ser du en del inlägg som definitivt inte kan betraktas som intelligenta och som är skrivna av män.
Men OK, kukmätartävlingen är över, jag vann by the way. Nä, skojade bara, vi gör så här istället.
Citera
2020-04-05, 22:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Sverige väljer att inte sätta in karantän, pga det fnns inte polisresurser för det. Sverige testar minst i världen, det finns inte resurser för det. Men skattetrycket är ett av de högsta i världen. Fattar du nu då?

Du är en sanslöst enkelriktad i skallen. Sverige sätter inte folk i karantän därför att det inte bedöms effektivt i Sverige att göra detta. Jag tror att de har rätt. Men detta visar sig när pandemin är över.
Vad gäller testningen så är det en miss. Men pengar det finns det gott om, iallafall låtsaspengar att dela ut i "krispaket".
Att sjukvården är havererad sedan länge beror knappast på feminismen. Lägg ner bara.
Citera
2020-04-05, 22:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Fast kvinnor arbetar ju i antifeministiska länder. Feminism handlar idag absolut inte om att kvinnor ska få arbeta. Det handlar om helt annorlunda saker. Hade en svensk feminsthora åkt ned till Indien och berättat om sin "kvinnokamp" för att ensmakommande parasiter som ljugit om sin ålder ska få stanna och gruppvåldta och leva på bidrag hade de indiska feministerna smällt till den svenska feministhoran på käften. De kanske tillochmed hade behandlat henne som en smutsig feministhora och dödat henne.

Man undrar hur hälsostatusen är på en människa som skriver ett sånt här inlägg.
Citera
2020-04-05, 22:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vi släpper det där nu, men jag tänker att det inte går att bara skylla problemen på kvinnor generellt, det är liksom inte så att att alla kvinnor är råfeminister. Jag har lärt mig en hel del av de kvinnor och män jag munhuggits med då och då på fb, det finns vettiga kvinnor liksom det finns idioter till män och tvärtom.
Läser du tråden bakåt så ser du en del inlägg som definitivt inte kan betraktas som intelligenta och som är skrivna av män.
Men OK, kukmätartävlingen är över, jag vann by the way. Nä, skojade bara, vi gör så här istället.

Jävla mes är du! Stå upp för det vettiga för i helvete.
Corona hade varken hanterats bättre eller sämre om feminism fanns eller ej!
Citera
2020-04-05, 22:37
Medlem
Citat:
Så om 100% av Sveriges befolkning jobbade i skattefinansierad offentlig omsorg, hur stor vore Sveriges statsbudget som finansierar den omsorgen? Jag tror, i all ödmjukhet då jag själv är rätt okunnig, att en snabbkurs i nationalekonomi vore bra för dig.
Säg mig?

Är polisen, brandkåren, militätären, rättsväsendet, skolor, universitet, regering och riksdag etc etc .... lönsamma?
De är alla ex. på skattefinansierade verksamheter, precis som sjukvård.

All s.k ”lönsam” produktion, låt oss förenkla ner det till ”företag” är totalt beroende av välfungerande samhällen samt natur i många fall, eftersom de flesta företag använder resurser som ”Mother Earth” bistår med.
Allt hänger alltså ihop, så lägg mer idiotin om att där skulle finnas icke lönsamma människor eller arbeten, inte så det fungerar.
Citera
2020-04-05, 22:37
Medlem
Citat:
Feminismen är inte kvinnor. Det är en maktapparat styrd av mäktiga män men den bygger på kvinnors känslor, det är en förutsättning att kvinnor har makt då det är lättare att dupera. Tilltala känslor, istället för intellekt.

När har jag påstått att alla kvinnor är råfeminister?

De flesta män och kvinnor är självbedrägliga idioter, ett fåtal är det inte.

Det finns fler idioter till män, och fler genier. Så ville naturen ha det.

Vad har det med frågeställningen att göra?
Citera
2020-04-05, 22:38
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jävla mes är du! Stå upp för det vettiga för i helvete.
Corona hade varken hanterats bättre eller sämre om feminism fanns eller ej!

Seriöst, har du druckit? Skall du ha mig att stå upp för feminism? Gå och lägg dig nu, du verkar väldigt trött
Citera
2020-04-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Säg mig?

Är polisen, brandkåren, militätären, rättsväsendet, skolor, universitet, regering och riksdag etc etc .... lönsamma?
De är alla ex. på skattefinansierade verksamheter, precis som sjukvård.

All s.k ”lönsam” produktion, låt oss förenkla ner det till ”företag” är totalt beroende av välfungerande samhällen samt natur i många fall, eftersom de flesta företag använder resurser som ”Mother Earth” bistår med.
Allt hänger alltså ihop, så lägg mer idiotin om att där skulle finnas icke lönsamma människor eller arbeten, inte så det fungerar.
Du är totalt okunnig. Du har inte ett uns aning om nationalekonomi. Det var inte oväntat. Du ska sitta och fika och sy, inte tala om hur landet ska styras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in