2020-04-05, 21:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manocaust-survivor
Hahhaa tror du att Sverige är enda landet i världen där det finns feminazis? Tänk efter lite nu din förståndshandikappade fitta.

Nja vi tog bort "nazi" från "femi", judarna gillade inte klangen i "nazi".
Citera
2020-04-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja men vad fan har det med dödstalen i corona att göra?
Det finns IVA-platser som står tomma. De som har kommit in har fått sjukvård.
I länder där det inte existerar feminism som du beskyller för alltihop, där har det inte funnits sjukhusplatser däremot.

Oj så fel du har. Gå och skäms nånstans!
Sverige väljer att inte sätta in karantän, pga det fnns inte polisresurser för det. Sverige testar minst i världen, det finns inte resurser för det. Men skattetrycket är ett av de högsta i världen. Fattar du nu då?
Citera
2020-04-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Hehe, vanligtvis är det ju kärringarna här på forumet som brukar försöka smiska upp mig verbalt. Men jag begrep faktiskt inte helt vad du menade,
Jag gillar ju att knulla, det är sant, en av mina många brister, men att jag superknullar tror jag är en stark överdrift. Soldat har jag varit, efter fullgjord värnplikt och utlandstjänst har jag fortsatt att vara en del av det tills för en tid sedan, men kanske mer sett det som en hobby på flera sätt. Jag gillar när det smäller. Det är skitkul att skjuta och spränga.
Fast i grund och botten så är det ju ändå en plikt man känt, att försvara sitt fädernesland.
Definitivt ingen Seal, men jag var 18 när jag mönstrade in på en av Sveriges mest krävande militära utbildningar. Vad har du gjort för att fosterlandet skall klara av väpnade konflikter?
Psykiatriker tror jag nog du är den första som har gett mig detta epitet, det var lite lustigt, psykologisk är nog det sista som de som har, eller har haft, med mig att göra skulle kalla mig. Men kanske du läser in att trots mina många brister så när jag ändå en önskan om att människor runtomkring mig skall må bra.

Renässans, vad fan du nu sa, bilmekaniker( därifrån jag kommer betraktades du som utvecklingsstörd om du inte bytte ut motor, växellåda samt drivlina på en amazon på mindre än en dag) just de grejerna fattar jag inte vad du vill ha sagt med.

Men säg mig, vad är männens ansvar i det hela? Var är alla tuffingar som för länge sedan borde satt stopp för ett skeende de så starkt kritiserar? Att vänsterliberalism, feminism och liknande bjäfs lyckats få fotfäste beror på svaga män, inte på kvinnor.
Ja dina små essäer om dig själv är underhållande, farbror, minnen från en svunnen tid. Men du blir lite gaggig om dig själv och din egen förträfflighet litegrann. Om jag pratar riktigt högt i farbrors öra, ser du det då som att 30 års feminism inte har gjort vårt land mer sårbart?
Citera
2020-04-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag är rätt säker på att just jämställdhet= kvinnors ökande inflytande på samhället ex. skapat stark sjukvård med en chans klara av en pandemi av denna sort.

Gravt patriarkala samhällen, där kvinnor inte tillåts ett eget yrkesliv och dör därför halva befolkningen inte bidrar med skatt och där sjuka förväntas vårdas mer i hemmen, har klart svagare sjukvårds system.
Vilket klart går att se i olika samhällsvarianter.

Bara där har du ju en avgörande inverkan.
När du säger att du är rätt säker, vad grundar du det på? Känns det rätt?

Svenska kvinnliga befolkningen utnyttjar skatten, dem bidrar inte till den. Hela välfärdssystemet vilar på produktiv export.

Jämför Sverige och Finlands agerande.
Citera
2020-04-05, 21:39
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Ja dina små essäer om dig själv är underhållande, farbror, minnen från en svunnen tid. Men du blir lite gaggig om dig själv och din egen förträfflighet litegrann. Om jag pratar riktigt högt i farbrors öra, ser du det då som att 30 års feminism inte har gjort vårt land mer sårbart?

Vad har DU då gjort för landet var min fråga. Den svarade du inte på, men det spelar mindre roll eftersom jag tror jag vet svaret
Citera
2020-04-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Vad har DU då gjort för landet var min fråga. Den svarade du inte på, men det spelar mindre roll eftersom jag tror jag vet svaret
Det är en ganska luddig fråga, farbror. Att leva med integritet, sträva efter sanning, moral är inte ett ord. räcker det? Du kan vara rätt säker på att jag upplevt många skarpare situationer än din 50-tals idyll. Ok? Har du fått kissa klart nu? Det är inte lätt med inkontinens.

Så nu är det din tur. 3 decennier av dogmatisk feminism anser du inte har sårat vårt land, också nu inför en pandemisk kris?
Citera
2020-04-05, 21:48
Medlem
Citat:
När du säger att du är rätt säker, vad grundar du det på? Känns det rätt?

Svenska kvinnliga befolkningen utnyttjar skatten, dem bidrar inte till den. Hela välfärdssystemet vilar på produktiv export.

Jämför Sverige och Finlands agerande.

Idiot, över 80% av svenska arbetsföra kvinnor lönearbetar och betalar skatt.
Vad gäller svensk sjukvård så bidrar alltså kvinnor både ekonomiskt till den OCH! arbetsmässigt via att vara det dominerande könet inom den.
Senast redigerad av Merapi 2020-04-05 kl. 21:52.
Citera
2020-04-05, 21:51
Medlem
manocaust-survivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nja vi tog bort "nazi" från "femi", judarna gillade inte klangen i "nazi".
Haha du är så jävla rolig. Alla vet att det är ni feminister som är de riktiga nazisterna, att försöka klista på mig det kommer inte och fungera.
Citera
2020-04-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Usch stackars Stefan Löfven, Ulf Kristersson med flera. Hoppas de aldrig reser till Indien, oavsett vad man tycker om dem så förtjänar ingen ett sådant öde.

Feminister förtjänar ju att våldtas och säljas som sexslavar till de mest patriarkala länderna i världen, t ex Egypten och Saudiarabien. Sen kan jag hålla med om att det är lite överdrivet att döda dem.
Citera
2020-04-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Idiot, över 80% av svenska arbetsföra kvinnor lönearbetar och betalar skatt.
Nej deras löner betalas av skatten, det är ingen nettoinkomst för Sverige. Det är ju på det här sättet hela er ieologi är uppbyggd, på verklighetsfrånvända lögner.
Citera
2020-04-05, 22:09
Medlem
Citat:
Nej deras löner betalas av skatten, det är ingen nettoinkomst för Sverige. Det är ju på det här sättet hela er ieologi är uppbyggd, på verklighetsfrånvända lögner.
Nej, ”lönsamt” det vore ju att låta alla pyssla om sina hjärtinfarkter, diabetes, cancrar, benbrott och....coronavirus själva.
Citera
2020-04-05, 22:09
Medlem
Djupfryss avatar
Fel
Senast redigerad av Djupfrys 2020-04-05 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in