2020-04-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det är långt ifrån alla äldre som följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer mot coronaviruset. Många 70-plussare och även 80-plussare lever precis som vanligt
https://www.dn.se/asikt/manga-70-plussare-lever-precis-som-vanligt/
Varför lyssnar de inte på Folkhälsomyndighetens allvarliga uppmaningar?

Ingen aning, men ytterst är det ju epidemiologers jobb att kunna förutspå vilka effekter deras "åtgärder" har, så rimligen är det helt i enlighet med Regimens/FHMs plan.
Alternativet skulle ju vara att de riktiga epidemiologerna inte kan sitt jobb.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2020-04-05 kl. 10:07.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Varför inte 50 årsbasis? Då kan du säkert visa att det inte dött en enda person i varken influensa eller covid19 som inte skulle dött ändå.

Det räcker med att använda genomsnittet 90000 så får man en bra bild. Fortfarande har du inte svarat på hur du ser att dina 50000 döda i covid-19 kommer att ses i statistiken.

Tror du att det kommer att vara 140000 döda i Sverige 2020?

Du verkar bara gilla siffror när de tyder på katastrof. Då går det tydligen bra att använda dem.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-04-05 kl. 10:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Fredrik Reinfeldt uttrycker oro över coronautvecklingen där stater världen över skaffar sig mer makt under coronasmittan. Det kan nämligen missbrukas i längden, befarar han.

Tänk att man skulle sitta här och hålla med Fredrik Reinfeldt
Äntligen ett uttal ifrån imamen Reinfeldt som krossade välfärden.
Citera
Medlem
Citat:
Det är långt ifrån alla äldre som följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer mot coronaviruset. Många 70-plussare och även 80-plussare lever precis som vanligt

De vill sannolikt dö. På det viset kommer de bort från det socialdemokratiska multi-kulti folkhemhelvetet.
Citera
Medlem
Ja men precis de verkar ju tro att alla har bredband hemma,vilket inte alla hem har.
Kan ju försvåra mycket,beställning mat, kontakt med äldre osv.
Citera
2020-04-05, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Kan du inte posta texten för den här hobbyepidemologen klarade inte ens att ta sig förbi betalväggen

Texten handlar inte om epidemiologi utan matematik. Tolka statistik är det inte många som behärskar, inte ens Tegnellhyllarna. Tvärtom så undrar jag vad de har för genomsnittligt IQ egentligen.

Man är lika mycket hobbyepidemiolog om man bara litar på FHM och inte kan ta till sig relevant forskning på engelska utanför landsgränsen.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Det är inte lätt när man inte förstår statistik?

Det är troligen 1 av 5 som inte märker någonting, enligt siffror från alla andra länder.

Det kan vara så att svenskar är så hjärndöda att det är annorlunda i Sverige, och att 4 av 5 inte märker att de har feber och lunginflammation?
Eftersom man mest testat personer med symptom så kan man ha missat många asymptomatiska som aldrig utvecklar några symptom. Jag har fått intrycket att man nyligen börjat inse att det kan finnas fler asymptomatiska (alltså inte bara presymptomatiska) än man tidigare trott, och även att andelen kan variera mellan länderna. Jag hittar inte artikeln jag läste om detta, men hittar jag den kommer jag att posta länken.

Forskning tar tid och det är inte alls förvånande att man hela tiden måste ompröva en del flera veckor eller till och med månader gammal kunskap.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vilken medicin tänker du på och hur pass hjälper den? Remdesivir?
Zink i kombination med hydroxyklorokin. Remdesivir är ett experimentellt läkemedel, klorokin är beprövat och godkänt.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Nu vill man skylla på folket. Såg det under en presskonferens också vad gäller äldrevården. "Personalen har svårt att säga ifrån besökare" En förklaring på det stora antalet coronafall på äldreboende. Jag förstår inte varför inte fler människor ser det jag ser klart och tydligt.
Äckliga ljugpottor. Värre än både Kina och Nordkorea.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är hans fanatiska vilja till total privatisering som har satt Sverige i en svår sitts, så han ska nog ligga lågt

Jag läste också att sjukhuschefer och politiker har åtal att vänta på grund av sina direktiv om undermålig sjukvårdsutrustning.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Berätta vad du inte förstod av mitt svar?
Jag sa att du kan använda samma källa, dvs TT. Siffrorna har alltså reviderats, det finns viss eftersläpning, och kommer säkert att vara så från och till hela tiden, det är det i alla andra länder också. Capisce?

Du kan alltså inte redovisa någon källa som säger att det inte mörkas dödsfall i Corona. Försök inte flytta fokus till något annat nu. Det är bättre att du är ärlig och erkänner att du har ingen källa till ditt påstående.
Citera
2020-04-05, 10:07
Medlem
I dessa tider kom jag att tänka på reportagen i UG om skojare som sålt vägsalt på hink för hutlösa priser till kommuner i Sverige och bjudit inköparna på bio mm. Synd de inte sålde skyddsutrustning istället. För vårdpersonal behöver skydd om man ska kunna hejda en epidemi men det har varit uppenbart för väldigt få i detta land. Vad har de 349 i riksdagen sysslat med de senaste 20 åren? Varför har vi tjusiga och pompösa myndigheter som inte klarat av det självklara när det gäller BEREDSKAP och överlevnad?
Jo man har sysslat med en massa snömos istället för att ta hand om det viktigaste. För det viktigaste har man glömt bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in