Citat:
Ursprungligen postat av
Revej
Onödigt att sätta friska människor i karantän då dessa belastar sjukvården minimalt.
Blir jobbigt att sätta hela världen i karantän samtidigt i två månader men du är välkommen att försöka. Men två och en halv är nog absolut minimum för avsedd effekt. Inkubationstid två veckor.
Sprids sedan till person 2 i hushållet. Kan hålla på så ett tag och sen får man lägga på 6 veckor sjukdomstid. Men då är man troligen så sjuk att man behöver åka ambulans.
Wuhan hade det nästan tre månader och nu börjar det dra igång igen.
Detta var alltså vad som skulle gjorts från början. Du vet inte vilka som bär på viruset eller har haft det förrän du kan testa ordentligt.
Viktiga samhällsfuntioner hålls naturligtvis igång. Det är inte frågan om att utplåna viruset totalt. Det gäller att få ner smittspridningen så att man köper tid för sjukvården skall fungera hela sjukdomsförloppet och att tid att få fram bra tester, antivirala och så småningom vaccin.
Jag citerar mig själv från ett tidigare inlägg om de bieffekter FHM "taktik " får:
Självklart är det moraliskt riktigt att ta strid för de som byggt upp Sverige samt alla stackare som oavsett ålder lider av diverse sjukdomar.
"Det finns ingen som i framtiden vill betala in till ett system där ens släktingar när som helst kan offras, därför får du en ekonomisk nackdel i längden med din väg också. Den psykologiska aspekten att ledare har känslor och bryr sig om sin befolkning spelar stor roll om man vill bygga ett starkt samhälle. Samt att man kan känna sig trygg och lita på dem när det blåser som hårdast.
Du får facit snart.
Lite galen måste man nog vara när man anser att man har rätt mot övriga världen.
Läs det jag länkade till - det kan du omöjligen ha hunnit göra.
Nu avslutar jag eftersom du uppenbarligen har bestämt dig för att en kraschad sjukvård är OK."
Passar som kommentar lika bra till dig.