2020-04-04, 19:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Oj går det ens att missförstå mer?

Sverige har ett av världens största skattetryck. Det borde räcka för att ha ett bra lager skyddsutrustning inför en förestående pandemi. Om nu inte Sverige slösat bort pengarna på välfärdssjukdomar likt feminism och mångkultur. Det du ser nu är ett land i full fart att trilla sönder .......

Corona-krisen kommer att rrsultera i en global ekonomisk depression antagligen. Hur intresserade vanliga människor kommer vara av tokiga häxor i lila hår med psykotiskt manshat eller en Afghan-Elvis återstår att se. The times they are changing .....

Ah så för att Sverige borde ha ett lager av skyddsutrustning, men inte har detta, så är det feminismens fel?
Du tror alltså att Sverige inte kunde ombesörjt detta lager på grund av sina dåliga finanser innan Corona, har jag förstått dig rätt?
Vet du vad jag tror? Att det handlar om dålig planering och att man inte kunde veta att det skulle komma en pandemi likt denna. Varför har inte resten av världen organiserat upp lager så att det räcker inför både 1, 2 och 3 pandemier framöver?

TÄNK LITE I FORTSÄTTNINGEN,tack.
Citera
2020-04-04, 19:39
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Okej, du vill ha en nattväktarstat.

Haha, ni är så jävla roliga era mongomuppar med era kategoriseringar. Jag förtydligar hur stor marginalskatten är, genast blir jag påklistrad rollen som förespråkare för nattväktarstat.
Men det är lugnt, min vän, jag har blivit beslagen som kvinnohatare, antifeminist, rasist, nazist, och gud vet allt. Det sista som dök upp var att jag var en konservativ gubbjävel som vill kunna lagligt våldta min fru och slippa disken.
Säg mig, är det lika bekvämt att sortera in folk i era förutbestämda fållor som det är för en treåring att kissa ner sig. Varm och gött en liten stund iaf.
Väx upp för i helvete, vill du diskutera så gör du det som en vuxen, annars håll käften.

Nej, jag förespråkar inte en nattväktarstat. Jag säger att det totala skattetrycket är större för personer med höga inkomster, inte alltid deras löner speglar en samhällsnytta, framförallt inte hos de som låtsasjobbar med genusfrågor.
Men du angav ett snitt, snittet är inte en individuell sanning
Citera
2020-04-04, 19:55
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Haha, ni är så jävla roliga era mongomuppar med era kategoriseringar. Jag förtydligar hur stor marginalskatten är, genast blir jag påklistrad rollen som förespråkare för nattväktarstat.
Men det är lugnt, min vän, jag har blivit beslagen som kvinnohatare, antifeminist, rasist, nazist, och gud vet allt. Det sista som dök upp var att jag var en konservativ gubbjävel som vill kunna lagligt våldta min fru och slippa disken.
Säg mig, är det lika bekvämt att sortera in folk i era förutbestämda fållor som det är för en treåring att kissa ner sig. Varm och gött en liten stund iaf.
Väx upp för i helvete, vill du diskutera så gör du det som en vuxen, annars håll käften.

Nej, jag förespråkar inte en nattväktarstat. Jag säger att det totala skattetrycket är större för personer med höga inkomster, inte alltid deras löner speglar en samhällsnytta, framförallt inte hos de som låtsasjobbar med genusfrågor.
Du ville inte betala för alla som du anser är parasiter.

Ja,
Citat:
räknar man med alla tokfeminister och andra vänsterdårar så uppgår det totala skattetrycket till just den siffra du angivit. Tar du och särskiljer de som arbetar på riktigt och faktiskt försörjer det packet så betalar de marginalskatter uppemot 70%.
Men vad fan, är vi så dumma så förtjänar vi ju inte bättre än att dels finansiera hela cirkusen samt som avslutning stå i ring i manegen och bli hånade och bespottade för att vi är så priviligierade
Så skrev du.
Det är mycket lätt att förstå att du inte vill försörja pack.
Jag tyder det som att packet är de som inte kan försörja sig själva.
Citera
2020-04-04, 20:16
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du ville inte betala för alla som du anser är parasiter.

Ja,
Så skrev du.
Det är mycket lätt att förstå att du inte vill försörja pack.
Jag tyder det som att packet är de som inte kan försörja sig själva.

Inte kunna och inte vilja är två helt olika saker. Att i tillägg till det sista dessutom önska destruera tillvaron för de som faktiskt sörjer för att de själva skall ha förutsättningar för ett drägligt liv är jag faktiskt inte helt OK med.
Men det är ju jag det. Men det är en annan diskussion, en annan tråd.
Citera
2020-04-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ah så för att Sverige borde ha ett lager av skyddsutrustning, men inte har detta, så är det feminismens fel?
Du tror alltså att Sverige inte kunde ombesörjt detta lager på grund av sina dåliga finanser innan Corona, har jag förstått dig rätt?
Vet du vad jag tror? Att det handlar om dålig planering och att man inte kunde veta att det skulle komma en pandemi likt denna. Varför har inte resten av världen organiserat upp lager så att det räcker inför både 1, 2 och 3 pandemier framöver?

Fast om vi satsat vår tid och våra resurser på förberedelser för kris istälelt för feministiska konspirationsteorier, genuspropaganda, diskriminering mot svenskar och mot män, massinvandring osv, då hade vi ju de facto varit bättre förberedda. Feminismskräpet har ju egentligen inte givit någonting positivt utan det har vara varit pengar i sjön. Feminism kan bara överleva i ett korrupt samhälle.
Citera
2020-04-04, 21:44
Medlem
Citat:

Du förhåller dig kritiskt till auktoritär och antidemokratisk vänsterextremism med andra ord.
Citera
2020-04-04, 22:12
Medlem
Citat:

Ja lägger man i det feministiska Utopia mer pengar på bistånd än på sitt eget försvar är det uppenvart att något är helt galet. Om man dessutom lägger miljarder på att infertila kvinnor med lila hår och kissdoft ska få ge sig på landets finest, unga livskraftiga män, så inser man att detta är ett rike way past zenit i full färd neråt. Vi är många som poängterat och varnat för att feminismen så upppenbart är en välfärdssjukdom. Alla riken som blivit för framgångsrika tappar fotfästet, förlorar perspektiv och går under. Det som kommer ur detta blir Männens tid. Du bör nog lägga om atil, ansa fittan och göra lite operationer om du vill klara dig bra i framtiden. Låtsas för fan att det finns något älskvärt med dig.

Jag förstår det som att du opponerar dig och tror att jag har fel?

Pandemin har forskarna förutspått sen länge, det är vetenskaplig knowledge. Våra feministiska politiker har struntat i det och prioriterat Pride, Hbtq-dagis och genusforskning.
Senast redigerad av totalattack 2020-04-04 kl. 22:16.
Citera
2020-04-04, 22:39
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Du förhåller dig kritiskt till auktoritär och antidemokratisk vänsterextremism med andra ord.

Klart jag gör, tror du jag är dum i huvudet? Vem tar du mig för egentligen? Nu kanska jag blandar ihop er här, är skitdålig på namn och födelsedagar men jag tar avstånd ifrån all extremism öht. Allt ifrån vänster, höger, religiös ideologisk etc.
Om folk bara kunde leva sina egna liv, låta andra leva sina ifred hade vi minskat blodmängd som utgjutits tiofalt
Citera
2020-04-04, 23:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Fast om vi satsat vår tid och våra resurser på förberedelser för kris istälelt för feministiska konspirationsteorier, genuspropaganda, diskriminering mot svenskar och mot män, massinvandring osv, då hade vi ju de facto varit bättre förberedda. Feminismskräpet har ju egentligen inte givit någonting positivt utan det har vara varit pengar i sjön. Feminism kan bara överleva i ett korrupt samhälle.

Det finns ingenting som talar för att resurserna skulle använts till förberedelser för kris även om inte feminismen hade existerat i den form den gör idag. Inte vad jag vet iallafall.
Citera
2020-04-04, 23:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Ja lägger man i det feministiska Utopia mer pengar på bistånd än på sitt eget försvar är det uppenvart att något är helt galet. Om man dessutom lägger miljarder på att infertila kvinnor med lila hår och kissdoft ska få ge sig på landets finest, unga livskraftiga män, så inser man att detta är ett rike way past zenit i full färd neråt. Vi är många som poängterat och varnat för att feminismen så upppenbart är en välfärdssjukdom. Alla riken som blivit för framgångsrika tappar fotfästet, förlorar perspektiv och går under. Det som kommer ur detta blir Männens tid. Du bör nog lägga om atil, ansa fittan och göra lite operationer om du vill klara dig bra i framtiden. Låtsas för fan att det finns något älskvärt med dig.

Jag förstår det som att du opponerar dig och tror att jag har fel?

Pandemin har forskarna förutspått sen länge, det är vetenskaplig knowledge. Våra feministiska politiker har struntat i det och prioriterat Pride, Hbtq-dagis och genusforskning.

Lille vän, har du noterat att resten av världens länder inte heller verkar ha skyddsutrustning så att det räcker?

Grattis till "männens tid" då!
Ska bli spännande att se när den kommer och vad som kommer leda dit
Citera
2020-04-04, 23:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Skyddsutrustning, men vad i helvete? De män som var med på 80-talet och åkte på golf- och dykarresor till Thailand skrattar ju åt det där. Då var det ju aids som var i fokus, men vad fan, lite aids skall ju för fan en riktig karl tåla. Man vill ju inte ha det en gång till iof, men att trä upp tolvåringar på kuken som ventilgummin gör ju det svårt att få plats med ”skyddsutrustning”. Nä, för fan, riktiga män får inga smittor och kan därför heller inte sprida dem vidare.
Och babblet om slaveri? Bara för att man skickar iväg nån liten människa att tillreda en anständig frukost så man på nytt kan njuta av en solig dag, utnyttja småflickor sexuellt, hota världsfreden, sprida sjukdomar till svaga stackare samtidigt som man ägnar sig åt sina hobbies är väl för bövelen inte att betrakta som slaveri.
Undermänniskorna som serverar mig en varm croissant med en liten räkröra till kaffet får ju uppskattning i form av att jag uppmärksammar dem genom att jag ser dem i ögonen och ger dem en klapp på arslet.-
Att man sedan beställer in några flickor tillsammans med en klick majonnäs är väl att betrakta som en ren välgärning, typ som ett Sida-projekt.

Återigen vill jag påminna alla asbergare som i stor utsträckning frekventerar detta forum, har ni ingen humor, läs inte mina inlägg

Nu tar vi det väääldigt lugnt här. Jag vet att du tror att du är nån jädrans odödlig Rambojambo, men var snäll och låt inte detta stiga dig åt huvudet.
Vi måste ta personligt ansvar nu!!! säger Löfven.
Citera
2020-04-05, 00:08
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Nu tar vi det väääldigt lugnt här. Jag vet att du tror att du är nån jädrans odödlig Rambojambo, men var snäll och låt inte detta stiga dig åt huvudet.
Vi måste ta personligt ansvar nu!!! säger Löfven.

Rambo, pfft. Såna där sockersöta skådespelare som Stallone har väl lika stora överlevnadschanser som en chihuahua skulle ha bland en flock vargar. De blir uppätna innan du skulle hinna blinka. Det gäller för övrigt en hel del av ärthjärnorna som håller på att härja runt här på forumet.
Varför ber du inte dem sluta kaxa sig och hålla käften istället för att gnöla på mig? Om inte annat för deras eget bästa, det är riskfritt att betrakta en isbjörn genom tv-rutan, att möta en ute på isen är en annan sak. Speciellt om den är lite hungrig. Mors lilla Olle hade lite tur där att han hade blåbären till hands så att han slapp bli smaskad på själv.
Förresten tycker jag att du också skall ta det lugnt, lek inte med vilda djur, de kommer förr eller senare äta upp dig. Så säg till de där småpojkarna nu att de skall hålla käften, när du fått tyst på dem kan du återkomma, men helst ser jag ju att även du klappar igen truten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in