2020-04-04, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vi har ca 50% i skatt.
Vården tvingas till prioriteringar då vårdbudgeten inte är oändlig.
Det är inte säkert att vi får en medicin för 6 miljoner om året.
Eller ungefär 60%
Citera
2020-04-04, 16:56
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Jag har inte så bra koll på Sverigedemokraterna nuförtiden. De jag syftade på var främst de kriminella sjuklöverpartierna och den vänsterliberala gangstermedian.

Citat:
Vi är många i denna tråden som har argumenterat, resonerat och diskuterat. Om du inte är en av dem som kan göra det så får du vända dig någon annanstans.
Vad svara man på ditt påstående?
Din insinuation täcker hela vår samhällsbildning och du sågar precis allt i vår politik, utom Sverigedemokraterna, antar jag.
Var börjar mqn svaret? I en historielektion från 1950?
Oavsett vad jag svarar kommer du berätta att jag fattar ingenting och har inte sett sanningen som endast du och antifeminister kan bistå med. Utan att beskylla dig för nasism, så har också nassarna en egen världsbild som är svår att förstå för oss PK.
Citera
2020-04-04, 17:01
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Eller ungefär 60%
43 procent.
https://www.ekonomifakta.se/fakta/skatter/skattetryck/skattetrycket-historiskt/

Det beror säkert på hur man räknar.
Citera
2020-04-04, 17:14
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
43 procent.

Ja, räknar man med alla tokfeminister och andra vänsterdårar så uppgår det totala skattetrycket till just den siffra du angivit. Tar du och särskiljer de som arbetar på riktigt och faktiskt försörjer det packet så betalar de marginalskatter uppemot 70%.
Men vad fan, är vi så dumma så förtjänar vi ju inte bättre än att dels finansiera hela cirkusen samt som avslutning stå i ring i manegen och bli hånade och bespottade för att vi är så priviligierade.
Senast redigerad av Djupfrys 2020-04-04 kl. 17:16.
Citera
2020-04-04, 17:22
Medlem
Citat:
Vad svara man på ditt påstående?
Din insinuation täcker hela vår samhällsbildning och du sågar precis allt i vår politik, utom Sverigedemokraterna, antar jag.
Var börjar mqn svaret? I en historielektion från 1950?
Oavsett vad jag svarar kommer du berätta att jag fattar ingenting och har inte sett sanningen som endast du och antifeminister kan bistå med. Utan att beskylla dig för nasism, så har också nassarna en egen världsbild som är svår att förstå för oss PK.

Jag är inte så förtjust i Sverigedemokraterna, nej. Sverige är ett av de mest korrupta länderna i hela Europa just nu.

Den sanningen jag sett delas förmodligen av flera miljarder människor i världen. För några år sedan kom ADL fram till att det fanns 1,1 miljarder s.k "antisemiter" i världen. Idag är den siffran definitivt högre. Min syn på etnicitet och relationen mellan män och kvinnor delas av flera miljarder människor.
Citera
2020-04-04, 17:23
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ja, räknar man med alla tokfeminister och andra vänsterdårar så uppgår det totala skattetrycket till just den siffra du angivit. Tar du och särskiljer de som arbetar på riktigt och faktiskt försörjer det packet så betalar de marginalskatter uppemot 70%.
Men vad fan, är vi så dumma så förtjänar vi ju inte bättre än att dels finansiera hela cirkusen samt som avslutning stå i ring i manegen och bli hånade och bespottade för att vi är så priviligierade.
Okej, du vill ha en nattväktarstat.
Citera
2020-04-04, 17:32
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jag är inte så förtjust i Sverigedemokraterna, nej. Sverige är ett av de mest korrupta länderna i hela Europa just nu.

Den sanningen jag sett delas förmodligen av flera miljarder människor i världen. För några år sedan kom ADL fram till att det fanns 1,1 miljarder s.k "antisemiter" i världen. Idag är den siffran definitivt högre. Min syn på etnicitet och relationen mellan män och kvinnor delas av flera miljarder människor.
Adl, vad är det?
Gillar du antisemitism?
Din syn på kvinnor verka vara mycket spridd i Indien. Tycker du de hanterar kvinnor bra?
Citera
2020-04-04, 17:33
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Okej, du vill ha en nattväktarstat.

Så jävla bra. Du kan släppa micen och gå av scenen!

Någon tycker att statens uppgifter är statens uppgifter och inte massa annat skit! Avslöjad!
Citera
2020-04-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad exakt tror du kommer att ändras i samhället om feminismen försvinner ner i toaletten?

Och, det saknas skyddsutrustning överallt i världen ditt spånhuvud, inte enbart i Sverige. Det har således ingenting med en dålig ekonomi att göra.
Oj går det ens att missförstå mer?

Sverige har ett av världens största skattetryck. Det borde räcka för att ha ett bra lager skyddsutrustning inför en förestående pandemi. Om nu inte Sverige slösat bort pengarna på välfärdssjukdomar likt feminism och mångkultur. Det du ser nu är ett land i full fart att trilla sönder .......

Corona-krisen kommer att rrsultera i en global ekonomisk depression antagligen. Hur intresserade vanliga människor kommer vara av tokiga häxor i lila hår med psykotiskt manshat eller en Afghan-Elvis återstår att se. The times they are changing .....
Citera
2020-04-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Skyddsutrustning, men vad i helvete? De män som var med på 80-talet och åkte på golf- och dykarresor till Thailand skrattar ju åt det där. Då var det ju aids som var i fokus, men vad fan, lite aids skall ju för fan en riktig karl tåla. Man vill ju inte ha det en gång till iof, men att trä upp tolvåringar på kuken som ventilgummin gör ju det svårt att få plats med ”skyddsutrustning”. Nä, för fan, riktiga män får inga smittor och kan därför heller inte sprida dem vidare.
Och babblet om slaveri? Bara för att man skickar iväg nån liten människa att tillreda en anständig frukost så man på nytt kan njuta av en solig dag, utnyttja småflickor sexuellt, hota världsfreden, sprida sjukdomar till svaga stackare samtidigt som man ägnar sig åt sina hobbies är väl för bövelen inte att betrakta som slaveri.
Undermänniskorna som serverar mig en varm croissant med en liten räkröra till kaffet får ju uppskattning i form av att jag uppmärksammar dem genom att jag ser dem i ögonen och ger dem en klapp på arslet.-
Att man sedan beställer in några flickor tillsammans med en klick majonnäs är väl att betrakta som en ren välgärning, typ som ett Sida-projekt.

Återigen vill jag påminna alla asbergare som i stor utsträckning frekventerar detta forum, har ni ingen humor, läs inte mina inlägg
Som autistnazist med folihatten på sniskan, nedsolkad av min egen säd, känns det viktigt att tillägga:

80-talsgolfarna visste en viktig sak; knullar man fort som faaaan fastnar inte Ejdset.
Citera
2020-04-04, 18:05
Medlem
Citat:
43 procent.

Förmodligen.
Jag räknade arbetsgivaravgiften som skatt på lön.... Eftersom den är det.

Aha... 43% av BNP.
Jag pratar % av lönen
Citera
2020-04-04, 19:13
Medlem
Citat:
Adl, vad är det?
Gillar du antisemitism?
Din syn på kvinnor verka vara mycket spridd i Indien. Tycker du de hanterar kvinnor bra?

AFL = Anti Defamation League.
Jag är för demokrati och emot ränta.
Jag har inte koll på exakt vilken syn man har i Indien, men jag vet att majoriteten av jordens befolkning håller med om att den offentliga makten behöver vara patriarkal och i en viss utsträckning stänga ute känslostyrda lättlurade kvinnor, antar att det i stora drag är vad man tycker i Indien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in