2020-04-06, 08:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är viruset som heter covid-19, det man dör av är lunginflamation, (eller ja sviterna av den, dvs inre organ och hjärnan syresätts inte, och dör. typ som a drunkna, fast utan att bli blöt.)

Bara i feminism forumet tävlar man i vem som har mest fel / inlägg, antar att det är en biefekt av "feministisk forskning", mest fel vinner doktorshatten...

Nej, viruset är ett Coronavirus och har ett mer komplicerat namn, nånting med sars2.
Sjukdomen heter Covid 19, och ja det slår ut organ p.g.a att syrebrist uppstår som följd av inflammation i lungorna.

I de fall där yngre har dött verkar det handla om att immunförsvaret överreagerar vilket leder till kraftig sjukdom.

Vad vi diskuterar här är huruvida Covid 19s utbredning och behandling i samhället är sämre än vad den hade behövt vara, och att då feminismen skulle vara orsaken. Jag tror inte det, som kanske framgått.
Citera
2020-04-06, 08:34
Medlem
dobbelinas avatar
Mångfalds-planer & Genus-utredningar
https://pbs.twimg.com/media/EUr5KGaXYAUXlE3?format=jpg&name=medium
Citera
2020-04-06, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det du skriver här bygger på att andra länder skulle ha hanterat krisen bättre.
På vilket sätt anser du att de länder som har vidtagit mer rejäla åtgärder har lyckats bättre?

Jo men enligt mig har Sverige lyckats sämst i världen i hanteringen av krisen. Men detta är inte rätt tråd att ta upp det.
Citera
2020-04-06, 09:07
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Mångfalds-planer & Genus-utredningar
https://pbs.twimg.com/media/EUr5KGaXYAUXlE3?format=jpg&name=medium

Det här illustrerar (överdrivet såklart) hur jämställdhet och feminism påverkat. Sedan kan man diskutera vad alternativkostnaden till feminismen skulle ha varit, men det naturligtvis så att varje krona/minut som läggs på jämställdhets- och genusarbete tränger ut möjligheten att spendera de kronorna och minuterna på annat. Exempelvis myndigheternas kärnuppdrag. Eller åtminstone mer pengar i medborgarnas fickor.
Citera
2020-04-06, 09:29
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Då frågar jag dig också, vad är det du anser att man skulle gjort annorlunda i coronahanteringen?
Och vad tyder på att pengarna som lagts på feminismen skulle ha lagts på krisberedskap?

Tjafsar sönder? Vilken fullkomlig idiot du är. Jag har skrivit högst vettiga inlägg här. Är du påtänd?
Har uppfattat dig som hyfsat intelligent tidigare men detta var ju bara så jävla dumt. Missbedömning obviously.

Om du läser det jag skrev hittar du svaret på frågan du kastar ur dig. Det handlar om att prioritera grundläggande statliga åtaganden, dvs nationella intressen, över sådant som en ohållbart stor invandring, identitetspolitiska symbolfrågor osv.

Oavsett om du märkt det finns en polarisering i samhället mellan nationalism och kulturmarxistisk vänsterideologi, där feminismen överlappar stort med och delar bevekelsegrund med nationell självutplåning. Det är samma drivkraft, det vill säga att in absurdum prioritera jämlikhet för mänskligheten över den egna gruppens långsiktiga välstånd.

Ja du tjafsar sönder när du ställer onödiga frågor istället för att googla. Oavsett om du tänkte att din fråga var något slags kritik eller om du bara är för lat för att fucking googla skiten.

Är så långt ifrån påtänd att du skulle skämmas inälvorna ur dig om du visste. Du har ingen aning om vad jag gör i mitt liv och det hör inte hit.
Senast redigerad av Mjäll 2020-04-06 kl. 09:32.
Citera
2020-04-06, 10:12
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Jag skulle vilja fråga er hur ni tror att feminism och jämställdhet påverkat Sveriges förmåga att hantera coronakrisen. Tror ni att det har någon betydelse att det är många känslostyrda naiva kvinnor, varav många är feministbimbosar, vid maktpositioner? Har uppskrämda, lättstyrda kvinnor med mindre hjärnor samma förmåga att styra upp en beredskap och agera i samhällets intresse som rationella logiskt tänkande handlingskraftiga vita män i en kris som denna?

Ja det har påverkat och det mycket illa!
Relativisering framför vetenskaplig fakta mm. Jag skulle vilja påstå att radikaliseringen varit instrumentellt destruktiv.

Vad gäller skydd till yrkesgrupper t.ex. är turligt nog kvinnor i större utsträckning drabbat av radikalismens relativisering.

Som skeptiker är det tämligen enkelt att navigera. Experter som uttrycker "Beredskapen är god" mm. och andra uppenbart rena lögner, är mest komiskt. En bra skeptiker vet redan att beredskapen aldrig varit sämre och äger sin egen beredskap. Samma gäller övrigt samhällsförfall.

Krisen är och blir mycket större tack vare radikalfeminiseringen. Vi har bara sett början. T.o.m. SÄPO är vilse och kört upp på grund ordentligt. Vad skall de göra, slösa mer resurser och förvärra sin radikala knipa?

Ni gräsrötter i huvudstaden som offrats med hjälp av "Greta" p.g.a. att ni ej äger riktigt transportmedel(förbränningsdrivet fordon) eller medel till det. Har fått se detta ur förstapersonsperspektiv. Er passivitet inför radikalideologierna kommer sett över en livstid att vara ogynsam.
I kris vill man absolut inte under några omständigheter ha dessa o-gyn-samma faktorer.

Jag som skeptiker ligger rätt positionerad både ekonomiskt och i livet. Jag har värden i min ägo som kommer att öka. Vissa bara en smula andra flerfaldigas. I kontrast kommer andra värden att sänkas och därmed kommer den spreaden bli enorm. Den spreaden kommer jag att exploatera.

Därmed är jag lite kluven till feminismen och dess idiotiska horeri.
Men det går att acceptera och är mycket lättexploaterat.
Citera
2020-04-06, 10:15
Avstängd
Citat:
Nej, viruset är ett Coronavirus och har ett mer komplicerat namn, nånting med sars2.
Sjukdomen heter Covid 19, och ja det slår ut organ p.g.a att syrebrist uppstår som följd av inflammation i lungorna.

I de fall där yngre har dött verkar det handla om att immunförsvaret överreagerar vilket leder till kraftig sjukdom.

Vad vi diskuterar här är huruvida Covid 19s utbredning och behandling i samhället är sämre än vad den hade behövt vara, och att då feminismen skulle vara orsaken. Jag tror inte det, som kanske framgått.

Jaha,

så vad tror du att msb hade lagt de miljoner som gått till genusflum de senaste åren? Inte förstärkt bereddkap för kriser?
Citera
2020-04-06, 10:30
Avstängd
Citat:
Jaha,

så vad tror du att msb hade lagt de miljoner som gått till genusflum de senaste åren? Inte förstärkt bereddkap för kriser?

Jo, hur mycket var det egentligen? 2019 hade MSB en budget på 1.2 miljarder. Wiki säger:

"Mellan 2009 och 2018 satsade MSB 21 miljoner SEK på genusteoretiska studier inom samhällssäkerhet, vilket för perioden motsvarade 1.9% av forskningsbudgeten. 2017 satsade MSB 10 miljoner SEK på genusteoretiska studier på "maktrelationer" inom området krishantering."

Det är alltså en väldigt liten del av de pengarna som är öronmärkta för forskning som har lagts på genusforskning. Dessa pengarna hade i annat fall lagts på annan forskning och inte till ett extra lager med sjukvårdsmateriel.
Citera
2020-04-06, 10:34
Medlem
WordWarriors avatar
Feminiseringen och kärringväldet i Sverige har gjort oss totalt oförberedda på stora samhällskriser. När kvinnor har för mycket att säga till om så är detta en dekadens och ett svaghetstecken som föregår ett samhälles totala förfall. Där befinner vi oss nu.
Citera
2020-04-06, 10:36
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Jaha,

Det är större än bara resurser som direkt är spillda på destruktiv verksamhet.

Indirekt är mycket annat inte gjort. Sådant som kanske bara kostar 10-100mkr utanför global kris för att hålla i beredskap, kan bli en väldigt mycket dyrare utgift med krisen som hävstång.

Skadan gjord är väldigt mycket större än bara den direkt destruktiva skapelsen.
Citera
2020-04-06, 11:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jo, hur mycket var det egentligen? 2019 hade MSB en budget på 1.2 miljarder. Wiki säger:

"Mellan 2009 och 2018 satsade MSB 21 miljoner SEK på genusteoretiska studier inom samhällssäkerhet, vilket för perioden motsvarade 1.9% av forskningsbudgeten. 2017 satsade MSB 10 miljoner SEK på genusteoretiska studier på "maktrelationer" inom området krishantering."

Det är alltså en väldigt liten del av de pengarna som är öronmärkta för forskning som har lagts på genusforskning. Dessa pengarna hade i annat fall lagts på annan forskning och inte till ett extra lager med sjukvårdsmateriel.

så 31m kroner mao?

det är, (lågt räknat) 3.1m "n95" andningskydd (dvs sånna som faktiskt skyddar mot coronavirus).

genusteroertiska studier är inte forskning.
Citera
2020-04-06, 11:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Det är större än bara resurser som direkt är spillda på destruktiv verksamhet.

Indirekt är mycket annat inte gjort. Sådant som kanske bara kostar 10-100mkr utanför global kris för att hålla i beredskap, kan bli en väldigt mycket dyrare utgift med krisen som hävstång.

Skadan gjord är väldigt mycket större än bara den direkt destruktiva skapelsen.

Enig, det handlar även om tid och resurser, så 10 miljoner i prioritering är 20m i kostnader för vad som prioriterats bort, Minst. man även multiplcerat med det förändrade läget, tex prishöjningar eller som vi nu sätt export/import förbud, kanske skulle de lyfta nationella krisåtgärder som inport/export förbud tack vare MSBs genusstudier.....

sen har jag svårt att se hur msb inte kan försvara kostnaden av tex n95 andningskydd vs genustudier (förutsatt att feminister inte har fritt spelrum) i sitt uppdrag, det omvända däremot....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in