Citat:
Ursprungligen postat av
abominative
Jag skulle vilja fråga er hur ni tror att feminism och jämställdhet påverkat Sveriges förmåga att hantera coronakrisen. Tror ni att det har någon betydelse att det är många känslostyrda naiva kvinnor, varav många är feministbimbosar, vid maktpositioner? Har uppskrämda, lättstyrda kvinnor med mindre hjärnor samma förmåga att styra upp en beredskap och agera i samhällets intresse som rationella logiskt tänkande handlingskraftiga vita män i en kris som denna?
Ja det har påverkat och det mycket illa!
Relativisering framför vetenskaplig fakta mm. Jag skulle vilja påstå att radikaliseringen varit instrumentellt destruktiv.
Vad gäller skydd till yrkesgrupper t.ex. är turligt nog kvinnor i större utsträckning drabbat av radikalismens relativisering.
Som skeptiker är det tämligen enkelt att navigera. Experter som uttrycker "Beredskapen är god" mm. och andra uppenbart rena lögner, är mest komiskt. En bra skeptiker vet redan att beredskapen aldrig varit sämre och äger sin egen beredskap. Samma gäller övrigt samhällsförfall.
Krisen är och blir mycket större tack vare radikalfeminiseringen. Vi har bara sett början. T.o.m. SÄPO är vilse och kört upp på grund ordentligt. Vad skall de göra, slösa mer resurser och förvärra sin radikala knipa?
Ni gräsrötter i huvudstaden som offrats med hjälp av "Greta" p.g.a. att ni ej äger riktigt transportmedel(förbränningsdrivet fordon) eller medel till det. Har fått se detta ur förstapersonsperspektiv. Er passivitet inför radikalideologierna kommer sett över en livstid att vara ogynsam.
I kris vill man absolut inte under några omständigheter ha dessa o-gyn-samma faktorer.
Jag som skeptiker ligger rätt positionerad både ekonomiskt och i livet. Jag har värden i min ägo som kommer att öka. Vissa bara en smula andra flerfaldigas. I kontrast kommer andra värden att sänkas och därmed kommer den spreaden bli enorm. Den spreaden kommer jag att exploatera.
Därmed är jag lite kluven till feminismen och dess idiotiska horeri.
Men det går att acceptera och är mycket lättexploaterat.