2020-04-04, 20:37
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Bunkra inte ihop mig med förnekarna. Jag tror detta kommer att gå åt helvete på alla plan.

Men faktum är ju att det är 50 LEDIGA platser på IVA i Stockholm. Finns inget att missförstå.
Som andra har kommenterat (fast det kanske du har sett) så handlar det om platser man håller lediga i händelse av andra typer av akutfall eller för VIPar inkommer.
Man vill helst slippa typ rycka slangen ur nån som redan ligger där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Sverige har redan bromsat. Man kan bromsa utan att i panik trycka in handbromsen på sin cykel. Med krossad skalle dör fler.
Haha så fort de är helg så jublar förnekarna över siffrorna.. Sen när de dör mer på vardagarna då skyller förnekarna på eftersläpning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Jag är uppvuxen på somrarna med laxfiske från älv och laxen brukade klubbas ihjäl omgående när de fångats in.. tänk dig när laxen sprattlar i båten och slag efter slag träffar huvudet med en träklubba.. sedan om det är oetiskt kan ju diskuteras?

Trodde de hade morfin med i fiskehatten.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Det har frigjorts eller lagts till 30 platser under dagen, det var 19 lediga i går. Det anges nu finnas 181 IVA platser i Stockholm så det troliga är väl att Älvsjömässans IVA platser adderats till summan.

30 IV-platser är just vad fältsjukhuset har, så det låter troligt.
Citera
2020-04-04, 20:38
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Säkerligen inkluderar ytterligar ackumelerade dödsfall från en del äldreboenden (som igår och i förrgår).

-----

Antal dödsfall per capita är nu 7 ggr fler i Frankrike än i Tyskland! Hur sjutton är det möjligt?? Vad jag minns kom smittan t o m tidigare till Tyskland än Frankrike (minns klustret i Bayern!).

Olika karantänsregler?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Tja.. vi är ändå relativt sett grönsaker inför globalismns ögon.. du tror väl verkligen inte att t,ex Soros skulle bry sig det minsta om din släkting ligger och dör..
Nej, det tror jag inte. Men det ger inte dig nån anledning att kalla folk som ligger på sitt yttersta för ”grönsaker”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Jag ifrågasätter deras trovärdighet då majoriteten av deras nyheter är att vinkla allt mot invandrare. Chefsredaktör kent ekeroth. Men hänvisa gärna till samenytts källa
Aftonbladet chefredaktör är socialdemokrat.. Vinklar allt som gynnar socialdemokraterna.
Citera
2020-04-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ville mest belysa det svenska hyckleriet men kul såklart att 100 åringen tillfrisknande.

Varje gång någon försvarar Kina ser jag framför mig en person som inte läst på för fem öre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Det verkar som du lever kvar i 60-talet.....när Sverige var världens kanske mest heterogena land.
Vi hade dessutom politiker som såg det som viktigt att ha beredskap för det omöjliga. En idag ganska okänd sak var att privatpersoner kunde få garage byggda i stort sett gratis om de byggdes som skyddsrum och att området behövde platser.

Intressant hur du skiftar ämne precis helatiden. Du är irriterad och vill spy ur dig galla och det är helt ok. Slösa bara inte min tid när du byter ämne helatiden. Uttröttande
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Varför har Sverige flera hundra döda samtidigt som man har ganska många intensivvårdplatser lediga, är inte alla människor lika mycket värda? Sverige brukar ju slå sig för bröstet och kalla sig för en humanitär stormakt.

Runt hälften av alla de svårt sjuka som läggs i respirator avlider. Siffrorna varierar naturligtvis: yngre har större chans att klara det jämfört med äldre. De som är 90 år eller äldre verkar de inte alls lägga i respirator. Förmodligen för att de är för bräckliga för att, överhuvudtaget, klarar av den påfrestning som respiratorvård innebär. (De pigga äldre äldre får, förmodligen, andningshjälp med syrgasmask, lätta symptom som inte kräver sjukhusvård eller inga symptom alls).
Senast redigerad av Ola Schubert 2020-04-04 kl. 20:44.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
För tidigt att säga, men sannolikt väldigt många. Du vill såklart att jag ska gissa, så jag säger hundra tusen.
225 döda i Stockholm ger 112500 smittade i Stockholm för 17 dagar sedan, om dödligheten är 2 promille.

Med en 4x/ vecka borde Stockholm nu nått immunitet, och dödsfallen avta om två veckor.

Med en dödlighet på 1% hade vi istället 22500 smittade för 17 dagar sedan, och ca 360.000 smittade Stockholmare idag.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Källa på det.

Ser dock att du i gammal god ordning helgarderar dig ...
Du ska producera källa!
Då det du skriver går emot allt vi vet sen tidigare epidemier. WHOs första budord - gränsen skola icke stängas.

Sen vet jag inte vad du menar med helgardering. Det är absolut inte sannolikt att Finlands gränsstängning kommer rädda några 5-10k, detta är ju uppenbart för alla.

Men exakt vad resultatet blir vet vi inte, det är detta vi får vänta på och se.

Uppfattat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in