2020-04-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Dom får morfin som stoppar andningsreflexen. Håller med om det oetiska, men sjukvården har inget alternativ. Det är våra politiker som bär skulden.
Men detta behöver man inte göra förrän maxkapacitet är nådd. Och det är den inte än.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo5lpJ/ingen-risk-att-intensivvard-behover-avslutas-i-helgen
Citera
2020-04-04, 20:29
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Asiater förstår vitsen med andningsskydd och kan använda dem.

Ja det har du jävligt rätt i
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Minst 33. Kanske fler.

saknas rapportering från flera regioner
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
https://www.expressen.se/gt/lars-38-sa-var-det-att-ligga-i-respirator/

Intressant. Jag har gjort ECT behandling där man sövs och jag har inga som helst minnen av det.
Söver de med andra saker när de kör längre behandlingar kanske (vid ECT behandling var det nog bara någon halvtimma eller så om jag minns rätt)

Otäckt iallafall. Trodde inte man drömde under konstgjord nedsövning så. Fick för mig att det mer var en slags konstgjord medvetslöshet där hjärnan i stort sett var blank.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Jag känner 15 pers som har/haft Covid-19. Alla mår jättebra och trodde de hade en förkylning utom en som inte hade några symptom alls.

Hur kommer det sig att alla de blivit testade? Jobbar de inom vården? Ungefärliga åldrar?
Citera
2020-04-04, 20:30
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag förstår vad du menar. Men jag frågade efter belägg för att de sprider falska nyheter. Och källa på detta.

Jag är dock ganska övertygad om att du inte har något att komma med

Vad är källan på deras nyheter?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel!
Det är inte det minsta sannolikt.
Men vi får se..
Källa på det.

Ser dock att du i gammal god ordning helgarderar dig ...
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Stämmer det att bara 15 dött i dag i Sverige?

40 döda i idag i Sverige

Källa: https://bnonews.com/index.php/2020/04/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Fast din ilska / irritation är inte samma som fakta ?

Vi har vidtagit åtgärder i Sverige om du inte vet om det ? Att vi dessutom är ett folkslag som generellt är lite distanstagande, ej särskilt fysiska, sällan har generationsmiddagar, träffar
Sällan gamle farfar och dessutom är majoriteten nog intelligenta att ta till sig råd, rekommendationer, förstå dessa samt även följa dom.

Alla kulturer har inte samma sätt som vi och då behöver man förbjuda.

Fullt rimligt. Helt i sin ordning och även- SMART

Det verkar som du lever kvar i 60-talet.....när Sverige var världens kanske mest heterogena land.
Vi hade dessutom politiker som såg det som viktigt att ha beredskap för det omöjliga. En idag ganska okänd sak var att privatpersoner kunde få garage byggda i stort sett gratis om de byggdes som skyddsrum och att området behövde platser.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
För tidigt att säga, men sannolikt väldigt många. Du vill såklart att jag ska gissa, så jag säger hundra tusen.
Jag tänkte mest på hur vi ligger till i antal döda nu.

Om tex Stockholm skulle nå flockimmunitet med 60% smittade skulle ca 7500 dö om dödligheten är 1%. Är dödligheten 2 promille dör ca 1500 människor i Stockholm (extra, mot andra år).
Stockholm ligger ju uppenbart före resten av Sverige.

Är dödligheten 2 promille var ca 185000 svenskar smittade för 17 dagar sedan. Borde det inte innebära flockimmunitet i Stockholm vid det här laget?
Citera
2020-04-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Är det bara jag som blir galen av att sitta hemma och dega?

Varför gör du det om du blir galen?
Citera
2020-04-04, 20:31
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Intressant. Jag har gjort ECT behandling där man sövs och jag har inga som helst minnen av det.
Söver de med andra saker när de kör längre behandlingar kanske (vid ECT behandling var det nog bara någon halvtimma eller så om jag minns rätt)

Otäckt iallafall. Trodde inte man drömde under konstgjord nedsövning så. Fick för mig att det mer var en slags konstgjord medvetslöshet.

Beror kanske på vad man sövs med?

Jag har upplevt mardrömmar vid narkos, det var då en väldigt kortvarig narkos på ortopeden. Men även ect borde ju vara en ganska kortvarig narkos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in