2020-04-04, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
+33 döda idag hittills.

https://c19.se/

Det är dock helg nu, så alla rapporter har inte kommit in. Vi är åter på kurvan på måndag eller tisdag.

De som tror att antalet döda sjunker nu är helt fel ute. Det är bara det att det inte rapporteras så bra över helgen.

Fast de sa de fått igång rapporter bättre nu så måndag blir nog inte fullt så avvikande som förra måndag
Citera
2020-04-04, 20:34
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Beror kanske på vad man sövs med?

Jag har upplevt mardrömmar vid narkos, det var då en väldigt kortvarig narkos på ortopeden. Men även ect borde ju vara en ganska kortvarig narkos?

Jag har sövts två gånger senaste 10 åren för små ingrepp på ortopeden, inga minnen förutom när jag vaknat till på vägen ut från op. Var mer "groggig" andra gången.

Förvånad båda gångerna hur "lights out" det blev, första gången kommer jag ihåg att jag ansträngde mig lite för att vara vaken då jag hade fått något "roligt" innan som gjorde att det snurrade på. Minns att jag typ sa "känner ingenting" sen var det som en slägga i huvudet och kolsvart
Citera
2020-04-04, 20:35
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Säkerligen inkluderar ytterligar ackumelerade dödsfall från en del äldreboenden (som igår och i förrgår).

-----

Antal dödsfall per capita är nu 7 ggr fler i Frankrike än i Tyskland! Hur sjutton är det möjligt?? Vad jag minns kom smittan t o m tidigare till Tyskland än Frankrike (minns klustret i Bayern!).
Det har nämnts att tyskland inte bokför döda som andra länder. Jag vet inte om det är så.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Fast de sa de fått igång rapporter bättre nu så måndag blir nog inte fullt så avvikande som förra måndag

Det där kommer jag tro på måndag/tisdag när jag ser de verkliga siffrorna

De säger jävligt mycket de där...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Kul att i alla fall någon köper Kinas propaganda om hur förträffliga de är.

Ville mest belysa det svenska hyckleriet men kul såklart att 100 åringen tillfrisknande.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Nej, jag hajar inte varför du nedvärderar dem genom att kalla dem för ”grönsaker”.
Sen så vet jag att tillståndet de befinner sig i kallas vegetativt på medicinskt språk, men det är en annan sak.

Tja.. vi är ändå relativt sett grönsaker inför globalismns ögon.. du tror väl verkligen inte att t,ex Soros skulle bry sig det minsta om din släkting ligger och dör..
Citera
2020-04-04, 20:36
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Du missade min poäng. Unga är inte odödliga, även om de själva tror det. Onödigt att spä på deras redan oproportionerligt höga självförtroende.

Om unga ska gå runt och vara livrädda för covid-19 bör de rimligtvis vara livrädda för svininfluensan också.

Eller så ser man det positivt: det var inte lika farligt som vi först trodde. Däremot var det luftburet och smittade utan symtom - extremt snabbt med andra ord. Viruset verkar mutera segare än influensavirus vilket förmodligen innebär en längre immunitet likt SARS. Ingen domedag i sikte så att säga!
Senast redigerad av TemaSweg 2020-04-04 kl. 20:38.
Citera
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sannolikt så mynnar det ut i 5000-10000 färre döda än vad som annars skulle ha varit fallet, och ett samhälle intakt. Men vi får se.

Kan du redovisa din sannolikhetskalkyl, låter intressant att du har underlag nog att kunna kvantifiera det i ett såpass klart intervall.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jag har sövts två gånger senaste 10 åren för små ingrepp på ortopeden, inga minnen förutom när jag vaknat till på vägen ut från op. Var mer "groggig" andra gången.

Ja, jag har sövts många gånger, men bara upplevt det där mardrömstillståndet den gången. Jävligt obehagligt, drömde att jag åkte i en tunnel "på väg mot ljuset". Hehe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Dom får morfin som stoppar andningsreflexen. Håller med om det oetiska, men sjukvården har inget alternativ. Det är våra politiker som bär skulden.

Flockimmunitetstaktiken innebär att smittadekurvans topp absolut utan tvekan kommer bli högre än om karantäntaktik liknande övriga länder används.
Eftersom Sverige har lägst antal respiratorplatser per kapita så innebär valet av taktik också ett medvetet val att fler sjuka kommer dö än om Sverige valt karantän.
D v.s. regeringen med S, C, MP, L måste ställas inför rätta för överlagt mord !
Citera
2020-04-04, 20:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Nu har den finska polisen släpps kontrollen. Vad har man uppnått? Hur mycket kostade detta? Vad blev lidande istället? Vad ska de göra NU? (ju jag vet: de ska fortsätta att övervaka finnarna via deras mobiltelefoner - är svenskarna beredda på detta?).

Just nu kanske finnarna slår sig i bröstet att deras dödssiffror inte liknar våra, men hur länge ska de sitta isolerade? Hur länge ska föräldrarna vara hemma med sina skolbarn?

Och till råga på allt: även finnarna har hittat smittan på sina äldreboenden..

Som en finne som bor i norge, så syns jag att ert inlägg är lite skumt..

Jag uppskattar en regering som är "hands on" när skiten träffar fläkten, det är därför den finns där. "Goda råd är dyra".., syns jag passar in i dessa tider. Slår sig på bröstet säger du.., är det ett misslyckande enligt dig då ?

Yes.., smitta även på ålderdomshem, lika bra då att man fortsätter jobba med saken, istället för att vänta på bättre väder och skiten bara smittar okontrollerbart !
Citera
2020-04-04, 20:37
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Vad är det du inte förstår? Du hävdar att Samhällsnytt sprider falska nyheter, inte sant?

Och då frågar jag dig, vad har du för belägg för detta? Har du någon källa som kan bekräfta detta?

Eller är det helt enkelt så, att det är Din Egen uppfattning, som du nu, när du blir ifrågasatt, inte kan backa upp?

Jag tror på det sistnämnda så länge fakta på det du säger lyser med sin frånvaro. Så länge du inte kan komma med fakta och källa på detta, så behöver du inte svara överhuvudtaget.

Jag ifrågasätter deras trovärdighet då majoriteten av deras nyheter är att vinkla allt mot invandrare. Chefsredaktör kent ekeroth. Men hänvisa gärna till samenytts källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in