2020-04-03, 17:33
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourHighness420
https://www.svtplay.se/video/26275402/skavlan/skavlan-sasong-23-anders-tegnell-och-zara-larsson-bland-gasterna?start=auto

Intervjun med Tegnell börjar direkt

Är blockad att se för att jag inte befinner mig i Sverige... Jävla SVT. Hoppas någon laddat uoo på youtube.
Citera
2020-04-03, 17:34
Medlem
.Dostoj.s avatar
Rätt? Kom igen Löfven.

Om den svenska strategin säger Löfven att fler kommer behöva intensivvårdas och 1000:tals kommer dö, trots ambitionen att ”platta ut kurvan”. Han vidhållet att strategin är rätt, men att man alltid måste vara beredd att ompröva den.

Svar: Ni gjorde fel från början.
Citera
2020-04-03, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Vad är det för statsminister som uttalar sig på det här sättet:

Han vill alltså se tusentals döda. Räknar han med att bli ett av dödsoffren eller? AVGÅ DIN PAJAS!

Men ge dig. Det är en PANDEMI. Det är klart att det blir tusentals döda, något annat är knappast att vänta.

Frågan är hur många tusen och det vet vi inte förrän vi haft andra vågen, som troligen kommer i höst.
Citera
2020-04-03, 17:35
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nu kanske ni blir galna. Men jag är glad att bo i Sverige och kunna gå ut varje dag. Varit i parken och gått var man nu ska. Sett blommorna och känt vinden. Med barnen. Hörde från Spanien, de får inte gå ut alls, varit instängda med sina barn i tre veckor. Det är sjukt och hur klarar man det? Stackars barn och familjer. Hur klarar de det?

Människor är starkare än vad du tror när det väl gäller.
Citera
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinniitus
Jag och den andre pratade om c19 och Worldometers. Han blev uppläxad av flera för sin felaktiga matematik.

Suck. Ni var inte bara två stycken i diskussionen, och flera andra hänvisade till FHM:s sida och att ökningen (51 st) där inte stämde överens med ökningen på Worldometers (25 st).
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Är blockad att se för att jag inte befinner mig i Sverige... Jävla SVT. Hoppas någon laddat uoo på youtube.

Använd vpn eller gå via någon annan sida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Viruset sätter sig väl överallt i alla celler men jag tror hen menar septisk chock.

Alla virus går väl på alla celler. Tror vi ska sluta förstora upp detta virus. Ut och motionera det håller kroppen igång och ät c- vitamin och andra vitaminer efteråt.
Citera
Medlem
Sex pdf-sidor som går fritt att ladda ner från nätet
‘‘Herd Immunity’’: A Rough Guide
https://watermark.silverchair.com/cir007.pdf?token=AQECAHi208BE49Ooan9kkhW_Ercy7Dm3Z L_9Cf3qfKAc485ysgAAAlIwggJOBgkqhkiG9w0BBwagggI_MII COwIBADCCAjQGCSqGSIb3DQEHATAeBglghkgBZQMEAS4wEQQMR nCCsUC36qyh-_DsAgEQgIICBRcLCAPm1ydpU1xzJBYB23ebeNw wPsMaoT6PzrRT-QTbfAWA0LCWnE2Ym_OiWvKbVzsgx1a2t_MGup2WmMVqx1d20s-BtUwyUc9sjq02jvEtjMVBn4r8hU3tPML3SIa RnA7_g--qG4ZcaRc5tq7GR5XwPKtUIscegKUT3VaLmuJzbPdgiFkTJIkpb IDZIooqBAFFCM2WS8INcwEiFkmv7RsSS5HmbWQSwPw RWKRucAf_n65GhSHoHK7R8lN_5NzUnPvj0m8ldsuVpqfN2mYoD zbfmqztJLpVGAj0kAtzyP4OEM-CS3cTin-6ChBhyuTqpuKTgXR LMpJEKWE_ecCrHflUGOrdhE7ppCshwdyHSMD3cRYV4kAv1cQB_ mYn2PuAj8jTAUDDzIUTTOTSpqUL05nf5nARPXdC9-21p_gK_8c -S3l8dp9utRqGt3Mo3VHgpUym2nG94NWYHubjaPjIBbr3LPBT06 LDSPo4V3Ef17IvJU_7AKK47mC7p_xnFGjbMJDCG-dXEQkgTML Cb7XSw5GcEEtTE75ERuZKOd5rwPEEXbL6L5zvmFdnWzIEhEwQO FLyA09Gge25y63xGb-DIOwJRl0-7tv1QDH4md1pc6ACXs5seFk _toC76ZKXJmKiCA3ikJZ9WTBKo8UgWa4Z_JH_RNf_FZTh9W-fJmuZ5-e2R-kOjV0
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nu kanske ni blir galna. Men jag är glad att bo i Sverige och kunna gå ut varje dag. Varit i parken och gått var man nu ska. Sett blommorna och känt vinden. Med barnen. Hörde från Spanien, de får inte gå ut alls, varit instängda med sina barn i tre veckor. Det är sjukt och hur klarar man det? Stackars barn och familjer. Hur klarar de det?
Kom igen om 14 dagar när det dör ett estonia om dagen...
Citera
2020-04-03, 17:36
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Hamstingskurs 101.
Syftet med hamstringen: Undvika framtida besök i affären.
Man köper saker som man vet kommer gå åt.
Man köper saker som håller länge på hyllan.

Toapapper kommer vara lika bra om 5 år så det är givet att hamstra.
Det är dessutom skrymmande, så den som tänkt göra ett snabbstopp på ICA och plocka det viktigaste vill inte fylla vagnen med toarullar i det smittläge vi har nu.

Folk som planerar för jordens undergång har antagligen andra prioriteringar.
Ja jag har inget emot hamstring. Har hamstrat alltid utan att jag sett det som hamstring.
Låda full med batterier, sjukvårdssaker osv
Har även börjat tänka på att köpa ännu mer saker. Kolla vad som är bra att ha hemma utifall att och i olika senarier men ingen panik eller tvångshandling.
Har aldrig haft något negativt att säga om de som bunkrar.
Var mest chockad över att just toapapper blev så viktigt när det finns så mycket annat som är viktigare.
Finns tvättlappar. Ännu bättre. Du blir ren utav dem också. Redan vatten i dem osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, det är lite synd om USA som har en politisk ledning som går emot deras expertis. Skönt att vi bor i Sverige!

Den blev lite klurig för mig men Anders Tegnell är inte Dr Fauci

FHM ha nu fått erkänna att asymptomatisk smitta existerar. Möööööööördare.
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Hjärtinfarkt är ju dock inget snabbt förlopp utan en tickande bomb som hade hänt så småningom hur som.

Om det däremot handlar om plötsligt hjärtstopp är det förmodligen syrebristen från covid-19 som spökar.

Jag har ingen åsikt om de olika sätten att föra statistik. Det är dock synd att det blir svårare att jämföra länder emellan om man inte har samma underlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in