2020-04-03, 17:27
Medlem
YourHighness420s avatar
Fyfan vad härligt att skavlan grillar Tegnell!! Han ställer de frågorna som våra svenska journalister inte törs fråga.
Citera
2020-04-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Historian har en vana att upprepa sig...
Du som är smart. Vrf matar du trollet Adidas? Han häver ur sig saker utan källa.
Citera
2020-04-03, 17:28
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Dr John Campbell säger i sin senaste video en sak som jag inte sett tidigare.

https://youtu.be/fXJ3KGcUopo?t=1652

"Deaths from or with COVID-19" - att vi särskiljer på om en patient dött AV COVID-19 eller MED COVID-19.

Inget jag har sett någonstans. Någon som vet om vi särskiljer de två?

Helt klart värt att undersökas av journalister, var har Campbell fått det ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Aerosol smitta, finns ett gäng rapporter kring det. I trånga utrymmen kan viruset "hänga" kvar i luften upp till tre timmar. Även om det någonstans på vägen skulle visa sig vara fel tror jag det är bättre att bara utgå från att det stämmer.

Nej, det här är ny forskning. Inte aerosol utan bredare spridning. Har nämt det bla på ekot P1 idag om du vill höra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag pratar om FHM:s sida och Worldometers, och det var det diskussionen handlade om. Inget annat. Där står det fortfarande 333. Andra sidor uppdaterar vid andra tillfällen och där kan det finnas aktuellare siffror.

Jag och den andre pratade om c19 och Worldometers. Han blev uppläxad av flera för sin felaktiga matematik.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nu börjar Tysklands hårda åtgärder ge resultat, smittspridningen stannar av. Det svårt sinnesrubbade bessewisserlandet Sverige, med sina fullproppade bussar och hostande människor på restauranger och affärer, går det däremot lite knackigt för.

En enda plan dumsvenskarna hade lät en smula rimlig i all idioti, nämligen att skydda våra äldre. Det sket sig, två veckor senare är landets äldreboenden impregnerade av virus från golv till tak -- man missade visst att kolla de tusentals anställda som väller in och ut ur boendena.

Nu slutligen har Dr Tengele, FHM och gänget tvingats ändra sina totalt felaktiga direktiv rörande smitta under inkubationstid. Likt envisa femåringar har man, mot bättre vetande, vidhållit att smittan INTE sprids under inkubationstiden. Hela övriga världens expertis har varit av motsatt uppfattning. Nu äntligen har FHM givit upp och erkänt att man haft fel på ytterligare en punkt. FHM's största fans, svensk media, tar inte med ett ord upp att Tengelegänget nu kryper till korset och ändrar en av de viktigaste parametrarna rörande virusspridningen.

När denna farsot är över finns goda skäl att söka asyl i ett normalt land. I Sverige är det ju helt livsfarligt att bo när det börjar hetta till.

Tyvärr, har de inte bara media på ` sin sida utan en stor del av befolkningen också. Det är bara att konstatera att stor del av svenska befolkningen är riktiga fårskallar. Vilket jag i för dig visste sen tidigare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
C-vitamin har visat sig vara en väldigt effektiv behandling av Corona. Två rör om dagen i en vecka och du blir frisk..

Covid-19 är ingen förkylning. Viruset angriper inre organ som lungor, hjärta och njurar. Du kvävs eller dör av organsvikt. Förkylning som du talar om är en lätt infektion i näsan, halsen eller svalget.

Hjärta och njurar har jag aldrig hört att det angriper.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourHighness420
Fyfan vad härligt att skavlan grillar Tegnell!! Han ställer de frågorna som våra svenska journalister inte törs fråga.

Hej, kan du länka där man kan se från utlandet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Lusigt, jag ser inget om hur det kommer att se ut fram tills vi får vaccin.

Nä men dödstalen ser mycket bättre ut i Finland än i Sverige.
Citera
2020-04-03, 17:29
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Det är samma sak som jag skrev om igår.
Om en tysk med covid19 dör i hjärtinfarkt så dör han i hjärtinfakt med covid19.
Om en italienare med covid19 dör i hjärtinfarkt så dör han i covid19.

Om dr Campbell har rätt så räknar sverige som tyskland.

Har inte sett hur sverige räknar. Man är ju allt annat än transparent när det gäller siffrorna.

Hjärtinfarkt är ju dock inget snabbt förlopp utan en tickande bomb som hade hänt så småningom hur som.

Om det däremot handlar om plötsligt hjärtstopp är det förmodligen syrebristen från covid-19 som spökar.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Vet inte hur intressant IVA är heller. Många som dör är gamla nog att inte flyttas från sina boenden, och kommer dö där utan någon IVA. Ensamma, i bästa fall med morfin i kroppen, om någon vågat/orkat gå in till dom. Men än så länge kommer dom med i dödskurvan, kanske med några dagars eftersläp.

Död är död det är det enda säkra fakta. Sedan kan man ju hoppas de skriver rätt på dödsattesten. Och in kommer det i systemet med minst en dags eftersläpning via läkaren som skrivit attesten.
Så mycket medicinering är det nog inte på kommunala boenden och ingen vågar gå in på rummet där det ligger de kan nog bli utan sina ordinarie mediciner. Vatten och mat till och med. Tarmen är nog total förstoppad och full när de bär ut dem.

Fy fan får att dö på det svenska folkhemmets flaggskepp, äldreboendet.
Citera
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
Vem har sagt att skolan stänger nästa vecka?

Det är påsklov, pucko. Skolan stänger men fritids och förskolan är öppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in