2020-04-03, 17:37
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nu kanske ni blir galna. Men jag är glad att bo i Sverige och kunna gå ut varje dag. Varit i parken och gått var man nu ska. Sett blommorna och känt vinden. Med barnen. Hörde från Spanien, de får inte gå ut alls, varit instängda med sina barn i tre veckor. Det är sjukt och hur klarar man det? Stackars barn och familjer. Hur klarar de det?

Visst är man glad att bo i Sverige och ännu gladare att stå utan en plats på IVA när man får COVID-19. Men som du sa, huvudsaken man har sett blommorna och känt vinden mot kinden.
Citera
Medlem
joh80s avatar
Ny intervju med vår Statsminister i DN.

Länk till hela intervjun Stefan Löfven: Tusentals kommer att dö

Statsminister Stefan Löfven (S) slår nu fast att många människor i Sverige kommer att dö i covid-19.
– Vi kommer att få räkna de döda i tusental. Det är lika bra att vi förbereder oss på det, säger Stefan Löfven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Flockimmunitet är ett löst begrepp. Mitt ursprungliga inlägg handlade om tillräcklig flockimmunitet för att det ska bli en hanterbar situation för sjukvården, vilket jag var väldigt tydlig med. Efter det har jag bara svarat på inlägg som sagt emot det påståendet, och det är här vi är nu. Har säkert varit mycket missförstånd i den kedjan, men det jag iallafall försöker komma fram till är att man inte behöver en flockimmunitet på 60% för att kunna släppa på i princip alla åtgärder. Förutom att riskgrupper fortfarande ska vara försiktiga.

för dig kanske det var och är det men för FHM, Anders Tegnell och Agnes Wold var det att 60% som behövdes för att uppnå flockimmunitet och det får vi inte glömma.
Citera
2020-04-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Är blockad att se för att jag inte befinner mig i Sverige... Jävla SVT. Hoppas någon laddat uoo på youtube.

Tegnell har väl inte vart så framgångsrik i tidigare intervjuer, varför vill du lyssna på honom?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Rätt? Kom igen Löfven.

Om den svenska strategin säger Löfven att fler kommer behöva intensivvårdas och 1000:tals kommer dö, trots ambitionen att ”platta ut kurvan”. Han vidhållet att strategin är rätt, men att man alltid måste vara beredd att ompröva den.

Svar: Ni gjorde fel från början.

Synd bara att det ska ta så lång tid att ompröva när människor dör under tiden.

Det har gått prestige i hanteringen. De vill inte ändra sig för då måste de erkänna att de hade fel.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
När sverige sa att man kan jobba och gå ut om man inte hat symptom, det var ett stort misstag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Kom igen om 14 dagar när det dör ett estonia om dagen...

Nu tror jag det är säkrare att vara ute utan människokontakt än instängd i ett hus, Jag pratade inte om att handla e.l Fast hade jag bott i Spanien hade jag klart vara inne. Deras situation är hemsk.
Citera
2020-04-03, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Suck. Ni var inte bara två stycken i diskussionen, och flera andra hänvisade till FHM:s sida och att ökningen (51 st) där inte stämde överens med ökningen på Worldometers (25 st).

Skiter fullständigt i Worldometers och "25st i ökning". Aktuella siffror visar på en ökning av +51 döda idag. FATTAR DU ELLER SKA JAG RISTA IN DET?
Citera
2020-04-03, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Visst är man glad att bo i Sverige och ännu gladare att stå utan en plats på IVA när man får COVID-19. Men som du sa, huvudsaken man har sett blommorna och känt vinden mot kinden.
Sitter du själv instängd och i så fall hur länge har du gjort det?
Jag pratade inte om jobb, pendlng eller restaurang sittande. Utan vara ute utan kontakt.
Det får man inte i många länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Noro-virus är extremt smittsamma, men vår aktuella corona är inte i närheten av detta.
Magsjuka kan man få alldeles för enkelt.
Problemet är att de som jobbar på reningsverken kan bli sjuka. I reningsverken finns stora bassänger som luftas med kompressorer och då kan virus i teorin flyga runt i luften och smitta arbetarna. Reningsverken fungerar inte längre tider utan arbetare.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nu tror jag det är säkrare att vara ute utan människokontakt än instängd i ett hus, Jag pratade inte om att handla e.l Fast hade jag bott i Spanien hade jag klart vara inne. Deras situation är hemsk.

Sverige kommer ha det värre än Spanien har det nu om ett tag, bara så du vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Det är samma sak som jag skrev om igår.
Om en tysk med covid19 dör i hjärtinfarkt så dör han i hjärtinfakt med covid19.
Om en italienare med covid19 dör i hjärtinfarkt så dör han i covid19.

Om dr Campbell har rätt så räknar sverige som tyskland.

Har inte sett hur sverige räknar. Man är ju allt annat än transparent när det gäller siffrorna.
Campbell har ju fel. Skulle det varit som Campbell säger skulle inte "underliggande sjukdomar" använts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in