2020-04-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nu börjar Tysklands hårda åtgärder ge resultat, smittspridningen stannar av. Det svårt sinnesrubbade bessewisserlandet Sverige, med sina fullproppade bussar och hostande människor på restauranger och affärer, går det däremot lite knackigt för.

En enda plan dumsvenskarna hade lät en smula rimlig i all idioti, nämligen att skydda våra äldre. Det sket sig, två veckor senare är landets äldreboenden impregnerade av virus från golv till tak -- man missade visst att kolla de tusentals anställda som väller in och ut ur boendena.

Nu slutligen har Dr Tengele, FHM och gänget tvingats ändra sina totalt felaktiga direktiv rörande smitta under inkubationstid. Likt envisa femåringar har man, mot bättre vetande, vidhållit att smittan INTE sprids under inkubationstiden. Hela övriga världens expertis har varit av motsatt uppfattning. Nu äntligen har FHM givit upp och erkänt att man haft fel på ytterligare en punkt. FHM's största fans, svensk media, tar inte med ett ord upp att Tengelegänget nu kryper till korset och ändrar en av de viktigaste parametrarna rörande virusspridningen.

När denna farsot är över finns goda skäl att söka asyl i ett normalt land. I Sverige är det ju helt livsfarligt att bo när det börjar hetta till.

SvD är den enda tidningen så vitt jag vet som tagit upp att Dr Tengele och FHM nu erkänner att de hade fel om det allra viktigaste, nämligen inkubationstiden:

Citat:
Smittar coronaviruset under inkubationstiden? Folkhälsomyndigheten har tidigare svarat nej på den frågan, men har ändrat sig och gör nu samma bedömning som andra länder.

https://www.svd.se/folkhalsomyndigheten-andrar-syn-pa-smittorisk

Kommentar från Twitter:

Citat:
Men kom ihåg att alla som hittills hävdat att smittan faktiskt sprids asymptomatiskt är twittertroll, och alla som stöttat FHM i åsikten att den inte gör det är godhetens visa riddare.

https://twitter.com/perhagwall/status/1246066270371344385

Citat:
I USA idiotförklarar man de som inte känner och beaktar till asymptomatisk spridning.

"Criminal" och "Inexcusable" kallar de guvernören som inte tog det i beaktande.

https://twitter.com/hanifbali/status/1245867781154693120
Citera
2020-04-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Minst 30 % visar ingen symptom trots att de är sjuka . Ca 80 % alla smittas från de asymtomatiska .
Viruset smittar från droppor som man släpper ut när man pratar och skrattar. Inte bara efter nysningar.
Därför man måste hålla sig minst 2 meter avstånd

Ok, men om man visar symptom tror jag ingen vill träna
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hjärta och njurar har jag aldrig hört att det angriper.

Viruset sätter sig väl överallt i alla celler men jag tror hen menar septisk chock.
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi divergerar från italiens kurva.

Dagens tal 333.
Motsvarande dag i italien, 1015'

Ger ett ratio på 3,05. Igår var det 2,93.

Jag kommer följa denna siffra. Vi rör oss mot faktor 6 som pesimisterna menar vi måste ha för att ha bättre läge än italien. Hm, jag ser inte det kaos i Sverige, som jag såg i Italien

Faktor 3 är första hållpunkt. Den anger ratio för folkmängd stormilano, Lombardiet, kontra Storstockholm. Det går bättre nu.

Talserien igen;

2 april 283-827-2,93

3 april 333-1015-3,05

Vi ses imorgon.

Vilket kaos menar du att du såg i Italien? Folk i allmänhet i italien ser inte något kaos där heller.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tydligen är det ett väldigt starkt virus. Hög överlevnad. Men också "stort" så bra ansiktsmasker kan stoppa det. (typ såna som vanligt folk inte har)

Jag tror starkt på att ansiktsmasker för hela befolkningen när de vistas ute (främst i offentliga lokaler där virus kan finnas kvar) hade hjälpt mycket. Det krävs ju dock att maskerna byts ut då filtret snabbt förlorar funktion.
Citera
Medlem
belfs avatar
[quote=Månsan|
FHM's största fans, svensk media, tar inte med ett ord upp att Tengelegänget nu kryper till korset och ändrar en av de viktigaste parametrarna rörande virusspridningen.
[/QUOTE]
Medierna belönas nu med 200 miljoner extra i muta för trogen tjänst.
Citera
Medlem
YourHighness420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Hej, kan du länka där man kan se från utlandet?

https://www.svtplay.se/video/26275402/skavlan/skavlan-sasong-23-anders-tegnell-och-zara-larsson-bland-gasterna?start=auto

Intervjun med Tegnell börjar direkt
Citera
2020-04-03, 17:33
Medlem
Nu kanske ni blir galna. Men jag är glad att bo i Sverige och kunna gå ut varje dag. Varit i parken och gått var man nu ska. Sett blommorna och känt vinden. Med barnen. Hörde från Spanien, de får inte gå ut alls, varit instängda med sina barn i tre veckor. Det är sjukt och hur klarar man det? Stackars barn och familjer. Hur klarar de det?
Citera
Medlem
Tegnell säger att vi har alla ett kollektivt ansvar i samhället för att skydda de äldre (Intervju i AB)

Enligt SIR rör 457 intensivvårdsfall av 612 personer under 70 år.

"Skydda de äldre" är ju tomma ord, varför säger de inte hur det ska gå till? Hur skyddas de? Och varför ska inte yngre personer skyddas? Många mellan 60-70 har hamnat på IVA. De enda konkreta råd de gett är ju att 70plussare ska isolera sig. Har de överhuvudtaget sagt något annat om hur de äldre bör skyddas? Förbjuda besök på äldreboende är liksom ingen effektiv åtgärd alls då personal går in och ut och saknar skyddskläder. Och nu är det för SENT att stänga förskolor, då landet kommit så långt i smittspridningen, enligt Tegnell.
"Vi måste bli bättre på att skydda de (äldre)" säger han. Bra, men varför får ingen veta hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hamna på intensiven är en ännu sämre strategi nu när sjukhusen är överfulla.
Att låsa ner allt gör man inte för att viruset ska försvinna. Man gör det för att minska trycket på sjukvården så att alla som behöver andningshjälp kan få det och inte dör.

Precis, vinna tid handlar det om.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja eller i alla fall om 12 månader. Sedan var ju 1957 63 år sedan, inte 70 år.

Där tog du mig på bar gärning.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Sevärd!

Ja, visst var den. Han var mycket kunnig. Något för FHM kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Man går emot WHO:s riktlinjer och låter viruset härja fritt i samhället.

De borde åtalas.

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det forskas nu om smitta kan spridas i luften tex rum!. Först avfärdades det helt, nu är man inte lika säker..(Med tanke på den snabba spridningen på äldreboende)
I början i tråden var det mång som trodde det. Ni kanske får rätt!

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hjärta och njurar har jag aldrig hört att det angriper.

Sägs också i filmen jag länkade.

Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Menar du luftburet? Yes, skall kolla direkt.

Luftburet har de sagt i Östasien att det är redan för flera veckor sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in