Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Hann läsa hela artikeln innan den låstes, och NA:s rapportering från rättegången var onekligen märklig. Driver möjligen den lokala tidningen en annan och mer utvidgad linje än åklagaren, eller hur skall den där artikeln egentligen tolkas?
Är du helt säker på att ljudupptagningarna kommer att lämnas ut? Är inte det upp till tingsrätten att besluta om nu?
Nu vill även jag försöka förklara för dig hur det ligger till: det är tillåtet att spela in ljud men inte bild. Däremot är det Ej tillåtet att flasha det hur man vill innan dom har fallit. Inspelningarna från TR får man dock inte.
Jag begriper faktiskt inte varför du inte med ett par mkt enkla klick kollar detta själv. Har ju gett dig länken förut. Kollade du inte då?? Kolla nu och återkom gärna sen om du fortfarande inte tar till dig detta faktum.
Direkt efter att domen har fallit så kommer ljudupptagningar ut på YT.
Här är några välkända exempel, varsågod;
www.youtube.com/rättegångar. com
Där kan du hitta ljudupptagningar till de flesta stora kända rättsfall, ja även mindre.
Blir lite tveksam till om du verkligen kommer att kolla. För då faller väl hela din världsbild samman. Du tror ju aldrig på någonting som inte stämmer med din uppenbara agenda och är överdrivet misstänksam mot all sån info. Även när du får glasklara 100%-iga bevis så fortsätter du att hävda dina tvivel med både ögonbindel och öronproppar.
*puh* och åter *puh*
Kan fråga mig varför.