2020-04-01, 12:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ok, som jag förstår det så bottnar LW:s problematik främst i hennes adoptivbarnsbakgrund med påföljande borderlinepersonlighet. Alltså djupgående problem med separation vilket i sin tur ger en viss förklaring till denna besatthet av SD.
Är väldigt nyfiken på vad som driver SD i sin besatthet av LW (förutom den då pågående livssituationen).

Jag är inte psykolog men kan ju anse att problematiken som sådan på ett ytligt plan dels är rätt allmänt förekommande, dels bekymmersam att slå fast som terapeutiskt giltig utanför en terapeutisk situation. Sen kommer då mer grundläggande förutsättningar att handskas med den. LW:s bakgrund kan vara talande, absolut, men alla hamnar inte där. Omvänt trillar många dit som inte har hennes bakgrund. Det finns också andra faktorer. Det är svårt att slå fast vad som är hönan och ägget. Att hon blir ihjälslagen är en helt annan sak...

Båda har trol nån form av ”anknytningsproblem”. De är nog rätt lika där. Det är vanligt.
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, väldigt känsliga säkert.

Bl.a. att hon hade flera parallella sexuella
relationer. Det måste ju givetvis tystas ner.

Precis som det har försökt göras under
nästan två års tid här i tråden.

Förstår att det är jobbigt att inte kunna frossa ordentligt, nu när rättegången äntligen handlar om det du tycker är viktigt.
Men tystas ner? Det framgår ju tydligt i FUP vilka LW dejtade/låg med. Att inte skriva spaltmeter om hur man tycker att BO är en "asiatisk hora" är knappast samma sak som att lägga locket på.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, väldigt känsliga säkert.

Bl.a. att hon hade flera parallella sexuella
relationer. Det måste ju givetvis tystas ner.

Precis som det har försökt göras under
nästan två års tid här i tråden.
Det är ingen som tystar ner något alls - att man tar hänsyn till integritet är väldigt vanligt i svenska domstolar. Sex är inte fult på något sätt. Ej heller att ha flera relationer. Alla är inte pryda, sippa och avundsjuka.
Citera
2020-04-01, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Skrev nyss svar till anniesbrev, så jag kanske spammar tråden nu:

A.147 sida 303

SD: "Mm, och hennes fredagsvecka börja, eller ja hennes barnvecka började där, så det. ja nej
jag tror inte vi träffades något där." (Lenas barnvecka - på frågan om de träffades på fredagen senare på fredagen)
FL: "Du har inget minne av att du har träffat henne på fredagen?"
SD: "nej..../../ Men jag vet om att hon var uppe där på fredagen" (kontoret)

304

FL:"Och vad du gjorde då, på fredagen, resten av fredagen, fredagskvällen där då?
Hade du några barn hemma eller?"
SD: "Nej, jag hade inte barn hemma".

305.

SD: "Jag skulle ha barn, men dom kom inte hem, dom åkte med mormor och morfar, morfar till landet."

306.

FL:"Och dina barn på lördag, då var, var dom hos mormor redan på lördagen där?"
SD: "Ja, men bara på förmiddan tror jag."
FL: "Och när fick du barnen sen då?
SD: "Ehh, jag har inget minne av det, men det vet jag att jag skulle få, dom skulle vara borta
ehh fredag till lördag."

Och här säger han att barnen var hemma
https://docdro.id/sWsr3Fw
Citera
2020-04-01, 12:27
Medlem
notknapparens avatar
Ligger efter i tråden sedan igår em, hoppas att jag inte dubbelrefererar. Ber om ursäkt för det isf.

UW blev extrainkallad om L'enas googlekonto:

"Hur reagerade du på att någon loggat in på Lenas kontot 7 oktober 2018?
– Jag reagerade ganska starkt på det i form av att det var väldigt märkligt. Mina tankar går kring att det är rimligt att anta att det är via någon enhet som varit inloggad tidigare"
//
"Varför har inte du loggat in på hennes konto efter hennes död?
– Det känns obehagligt. Jag vill inte gå in av respekt för Lenas privatliv. Sedan vill jag hålla mig borta från det för att inte störa utredningen"

https://www.na.se/artikel/basta-vaninnan-lena-kunde-inte-saga-nej-till-45-aringen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hja rstamordet

Det är viktigt i vilken ordning vittnena blir kallade.
Åklagaren har ju en logiskt tankebana runt hur indiciekedjan ska byggas upp. Det är viktigt att ett vittnesmål blir "begripligt" i sin kontext och inte hänger löst.

Att ingen av de anhöriga har loggat in på L*enas konto är viktigt att veta.
Nu faller blicken mot SD, även om man inte har bevis för att det är han.

Många har vittnat om hans kontrollbeteende mot L*ena.
Citera
2020-04-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ok, som jag förstår det så bottnar LW:s problematik främst i hennes adoptivbarnsbakgrund med påföljande borderlinepersonlighet. Alltså djupgående problem med separation vilket i sin tur ger en viss förklaring till denna besatthet av SD.
Är väldigt nyfiken på vad som driver SD i sin besatthet av LW (förutom den då pågående livssituationen).

Men menar du att LW skulle haft borderline-personlighet?
Det tror inte jag. Att hon kunde skriva och tycka en sak men handla på ett annat sätt,
är inte samma som border line - Hon skriver ju själv om hur svårt det är att ta sig loss-
att det är sjukt - så skulle inte en border line-person skriva!
Citera
2020-04-01, 12:30
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
:

Ser inget om poolen.
Revers på 550000, driver dom med oss.
En Normal skilsmässa skulle aldrig gå till på det viset, hur i all världens namn skulle SD kunna ta över alla lån samt hosta upp 550000!?
Enligt uppgifter löste han aldrig ut hanna utan hennes föräldrar fick köpa nya huset.

Sedan en pool för 50000, bjöd hanna på den eller vadå?

Detta är skumt, alltihopa.
Citera
2020-04-01, 12:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
HD köpte inte poolen till SD, Det var hennes pool men den står hos SD, Allt det där står i förhöret med HD i FUP.
Hur kunde hon minnas det?
Citera
2020-04-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Och här säger han att barnen var hemma
https://docdro.id/sWsr3Fw

Jupp…..
Citera
2020-04-01, 12:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Ser inget om poolen.
Revers på 550000, driver dom med oss.
En Normal skilsmässa skulle aldrig gå till på det viset, hur i all världens namn skulle SD kunna ta över alla lån samt hosta upp 550000!?
Enligt uppgifter löste han aldrig ut hanna utan hennes föräldrar fick köpa nya huset.

Sedan en pool för 50000, bjöd hanna på den eller vadå?

Detta är skumt, alltihopa.

Vad har det för betydelse vem som har
köpt poolen?

Hon fick ju en del pengar av SD. Hon
kanske köpte en pool för dem?

Båda två ville ju hitta tillbaka till varandra
igen. Därför ville HD inte att SD skulle
sälja huset. De kanske såg bodelningen
som en tillfällig lösning?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-01 kl. 12:43.
Citera
2020-04-01, 12:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Du har bra koll på det mesta i FUP, tiden på natten som SD uppger är viktigt eftersom sanningshalten brister oerhört när det gäller SD.

Du har rätt om tiden:
Från gårdagens NA, vittnet AH, sambo med "hundmannen 12 maj-18.
(min fetning)

"Vittnets sambo träffade 45-åringen på natten när han rastade hunden.
- Klockan var runt halv två-halv tre."

Jag har tyvärr inte koll på FUP.
Kämpar på med att få ihop det.
Vittnen är inte alltid pålitliga.

Det är väl därför det är så svårt för åklagaren och utredningen.
De faktiska bevisen är inte så många och måste fogas ihop med annan stödbevisning.
Citera
2020-04-01, 12:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
På ordet så tänker jag också.
Hon upplever att hon är intellektuellt överlägsen, hon är mer engagerad än han framför allt.
Som du säger, om hon hade fått det som hon velat, hade hon skådat SD med andra ögon
sett situationens hopplöshet (om det övriga kvarstod vilket det borde ha gjort; HD, barnen,
omgivningen) och tröttnat, förmodligen.
Bara genom att skriva dessa textmassor om samma saker olika tidpunkter och tillfällen,
visar att hon redan står utanför det subjektiva förloppet i relationen, men däremot inte vet
vad hon mer ska göra. Hon står och stampar på samma fläck ...
Där hade behövts att SD tog ställning och hjälpte till.
Men nej. Han hade också fått nog.

Ingen av dem hade valt att vara med den andre om det hade varit utgångsläget. Finns ingen gemensam grund alls. Det är representationerna som de faller för.

Sen är lw på slutet ett som det verkar hastigt sjunkande skepp. Det bör man väl väga in. Jag tror att ”textmassorna” speglar ett förfallsstadium (som i bästa fall också är en frigörelseprocess) , så man ska kanske inte döma hela relationen på samma sätt. Det är förhävelse som kan bottna i kraftig vanmakt o fysisk försvagning o svensk vinter o lite sånt. Det är feberuari. Etc.

Alla lurar vi ju sig själva hela tiden. Men vi skriver inte ner det. Eller, ingen läser det. Eller tolkar det isolerat.

Man får hålla uppe blicken på det som är helt avgörande. Man ändar inte någons livsbana. Mitt i texten...

Sen hotar man ju inte motparten med att svärförälderna ska få veta — om motparten inte fortsätter relationen...

Där har liksom alla broar passerats. På alla ledder. Det är psykakuten som gäller då.

Det är ett motiv som heter Duga.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-01 kl. 12:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in