2020-04-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Om HD berättar sanningen att SD mördat LW, kommer SD dra med sig HD i fallet och avslöja hennes inblandning. Den hållhaken tror jag SD har.

Troligen, ja.
Citera
2020-04-02, 20:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja i det här fallet borde det vara åtalbart.
Men som vi sagt tidigare, det finns nog möjlighet för åklagaren att återkomma juridiskt senare. Så det finns ingen ångestfrihet eller god nattsömn att hämta för HD. Rätt som det är kommer den där kallelsen till förnyade förhör..
Eller också är det insatsstyrkan som kommer ...
Citera
2020-04-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Herregud.
Försvaret kallar in sina vittnen.
Och åklakarsidan FULLSTÄNDIGT PULVERISERAR dom!
Efter denna dag känns det klappat och klart!

Hur kan försvaret göra ett så dåligt jobb??
Eller är det kanske så att detta var de bästa vittnen de kunde uppbåda??

Och SD... Herregud vad han gjorde bort sig idag. Mer eller mindre omyndigförklarar varenda expert. Nu är han stenkörd!
Tror inte att han fattar det själv. Denne grandiose man tror att han är såå mycket smartare än alla andra. Och har lyckats dupera både HD och exsvärfar att tro att så är fallet.
Stackars dom när/om sanningen går upp för dom.

Så oerhört sorgligt för alla oskyldiga inblandade barn.

Ja idag var det en bra dag för åklagarna 👍
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, den var bra. De kan om de vill!

Jag tror det har handlat om dels att det är just en lokalblaska. Det finns inte vana och rutin som på t ex aftonbladet. De har också varit måna om att bevara integriteten för alla inblandade och det är inte lätt. Även om jag inte direkt har tyckt att deras direktrapportering hållt måttet har jag tyckt att de båda skrivit bra artiklar efteråt. Och idag spottade de upp sig. Bravo!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Mycket rak och bra artikel av NA.se Christina Eriksson - igen!

Tycker även gårdagens (?) artikel om "gammelmedia" kontra Flashback var mycket bra!

Ihop med hennes och Stefans betydligt rappare och tydligare rapportering i flödet idag, så hoppas jag de vilar sig över helgen, håller sig väck från Corona-smitta och återkommer med nya tag på tisdag och framåt!

Tack, NA.se!

#TeamÅsaHiding
Japp - hon är vass när hon får sitta och fila på artiklarna. Flashback-artikeln var suverän. Hon lyckades på någon spaltdecimeter baka ihop Flashback till vad det är. Och Krmkr:s scanning fick en hel egen mening. Vårt fantastiska samarbete fick också några rader. Flashback visade sin bästa sida i den här tråden och med allt samarbete. Tack Christina på NA för att du skrev att Flashback faktiskt kan ha en positiv ådra också :-). Sen finns det ju, som du skrev, en del gräsliga inlägg - dom får man scrolla bort.

Hem och vila nu - på tisdag gäller det att ha fingrarna fräscha och snabba på tangenterna. Vi vill läsa precis allt!
Citera
2020-04-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Om HD berättar sanningen att SD mördat LW, kommer SD dra med sig HD i fallet och avslöja hennes inblandning. Den hållhaken tror jag SD har.

Jag har funderat lite på det där. Men omvänt.
Ponera att det var HD som var MGK och satt där:
Hade SD "sålt henne" rakt av och räddat sig själv?
Och hade HD "tagit en för laget" UTAN att blanda in SD?
Citera
2020-04-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Eller också är det insatsstyrkan som kommer ...
Jaa...Man vet att klockan är slagen när man vaknar av att ytterdörren bryts upp och det skramlar in ett gäng hjälmförsedda poliser. Hiding vet att göra entré!
Citera
2020-04-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tror det har handlat om dels att det är just en lokalblaska. Det finns inte vana och rutin som på t ex aftonbladet. De har också varit måna om att bevara integriteten för alla inblandade och det är inte lätt. Även om jag inte direkt har tyckt att deras direktrapportering hållt måttet har jag tyckt att de båda skrivit bra artiklar efteråt. Och idag spottade de upp sig. Bravo!

Precis. För hur många i Örebro med omnejd skulle tycka att det var dåligt att referera vad som sägs? Deras chef?

Nä, de kommer nog igen nästa vecka då slutpläderingarna ska hållas och det ser jag och de allra flesta fram emot.

#Team Åsa Hiding
Citera
2020-04-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Jaa...Man vet att klockan är slagen när man vaknar av att ytterdörren bryts upp och det skramlar in ett gäng hjälmförsedda poliser. Hiding vet att göra entré!

Tror faktiskt att det jobbas stenhårt på detta i kulisserna redan nu.
:-)
Citera
2020-04-02, 21:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag har ingen "madonnabild" av LW. FUP:en finns där för alla att läsa. Hennes skavanker, brister och allmänt dåliga handlingar framgår tydligt.

Lena var absolut elak mellan varven. Det skriver hon ju själv. Men man har liksom ingen rätt att ta livet av folk för det. Är du riktigt säker på att du verkligen lyssnat ordentligt på juridikföreläsningarna?

Det hedrar dig inte att ljuga om att jag gett någon rätt att ta livet av LW. Det är inte vackert att ljuga för att vinna smutsiga poäng..

Det är svårt med ett begränsat intellekt att skilja på anledningen till mordet med rätten att utföra det .

Du måste förstå att åt Lena slogs som en vilde med dom vapen/elakheter hon hade för att inte upprepa det trauma hon fick som litet barn.

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 112-113 (Jenny psykolog och har känt Lena sen gymnasietiden)

Jenny tror att Lena har någon sorts anknytningsproblem. Lena kom till Sverige när hon var ca 18 månader. Man vet inte exakt när hon är född och man tror att hon var något äldre men runt ett och ett halvt år gammal. Jenny upplever det som att Lena har haft anknytningsproblem och separationsångest i intima relationer. När hon blivit lämnad har hon alltid tagit det så hårt, så var det redan under gymnasietiden.

När hon träffade Ulf så kände Lena att hon träffat rätt. Lena bodde i Stockholm då och Ulf i Karlskoga och de träffades på helgerna. Varje gång de skildes åt var Lena helt förtvivlad och hon bara grät. Jenny upplevde att Lena aldrig var riktigt nöjd, hon letade alltid efter drömprinsen. 2013 var Lena på Jennys 40-årskalas och hade då med sig någon som hette Janne. Lena pratade om förlovning redan efter att de varit tillsammans i åtta veckor. Jimmy gjorde strax därefter slut och då var Lena helt förstörd.
Slut citat.

Stefan var inte Lenas problem dom var hennes egna. Det lilla oförlåtligt svikna barnet sökte efter sin obestridliga rätt till oreserverad kärlek där kärlek inte fanns att få . Dom ändlösa monologerna i FUP om Stefans svek var Lenas rivande i det egna lilla barnets smärta av övergivenhet.

Ingen föds ondskefull och Lena hade behövt hjälp med sitt trauma för att kunna få en fungerande relation till män.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-02 kl. 21:08.
Citera
2020-04-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag mnns det så ansåg hennes chef M*aria att H*anna var en duktig sjuksköterska, en av de bättre på avdelningen. Det enda hon hade att invända mot HD var att hon var sjukskriven i perioder och att det skapade problem för avdelningens planering.

Därför är hennes chefs vittesmål viktigt, att hon minns att HD kommer tidigt på morgonen vid tidpunkten för medicindelningen och berättar att L*ena är försvunnen. Och att HD önskar att hon är död.

Det vi vet är att HD mått mycket dåligt i perioder, så kanske det påverkar HDs minnas för vissa saker. Det är inte konstigt. Särskilt saker som kan kännas jobbiga.

Men här kan det kännas lite väl perfekt att plötsligt minnas saker som att de åker förbi brottsplatsen och HD då fattar att det är L*ena som har hittats, medan hennes pappa inte minns det alls. Det tillsammans med att hennes chef minns orden att l*ena var borta redan 15 maj kl 7.30 (fritt ur minnet) gör att självklart framstår det som att HD vet betydligt mer om mordet än hon vill "minnas".

Antingen åkte pappan och HD inte alls förbi platsen vid den tidpunkten då det var avspärrat, utan SD (HD?) har totats ihop den versionen eller så åkte de förbi, men det var inte avspärrat då.

Det kan inte finnas på världskartan att HD som ska vara oskyldig och inte insatt i vad SD har gjort (mordet), sitter i bilen och varken säger något eller att hennes pappa inte heller skulle minnas att hon har sagt något. Och han såg inte heller polisbilarna och avspärrningarna?

Nej, här ljuger hon eller har blivit bortkollrad i huvudet på något sätt av SD.

Hon vet något om mordet.

Jo tack jag vet vad M*ria vittnade om. Desto mer besynnerligt att kunna prestera som förväntat i arbetet men inte övrig tid på dygnet.
Och absolut att minnet kan svikta både av sjukdom i sig och farmakologisk behandling. Och att vi alla är olika.
Vet att vi tycker lika när det gäller vissa hågkomster som t.ex. att SD kom från tvättstugan och packade den blå favvo-tröjan till USA-resan och att HD kom ihåg att hon skurat den beryktade golvbrunnen hemma hos SD. Och mindes att hon inte gjort rent sin egen golvbrunn i duschen. Och att hon mindes vad som var packat/kvar att packa inför USA-resan.
Vilka grejer att komma ihåg i sammanhanget!
Speciellt som mer vardagliga grejer som om SD kom hem till henne på mordnatten eller om LW hade varit hemma hos HD någon gång under de 2 månader hon bott i nya borätten på Färdemansgatan. Eller hur hon för den delen fick reda på när och av vem hon fick reda på att LW vart funnen avliden. Eller att hon pratat med M*ria om det på morgonen.
Jag vet att jag raljerar och det är inget emot dig, Nötis, vi tycker i slutänden samma sak och det vet jag .
Citera
2020-04-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
The*Nile is not*just a river in Eg*ypt...

Det är ju sant förstås. Kan inte uteslutas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in