2020-03-16, 15:35
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Gränslös
(”I psykologiska och psykiatriska sammanhang avses vanligen att vara okänslig för vad andra uppfattar som lämpligt och olämpligt i tal och sätt att vara.”) och Distanslös (”Påflugen och okänslig för andras krav på selektiv distans i umgänget efter graden av bekantskap, vänskap och släktskap. Kan vara en yttring av störd anknytning”)

https://www.psykologiguiden.se/psykologilexikon/

Han har många ggr visat sitt beteende mot vänner och framför all lagar bekommer honom inte , eldar när det är eldningsförbud, etc etc.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-16 kl. 15:57.
Citera
2020-03-16, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
158/20
Det är ingen lätt läsning

FY FAN! HAN ÄR JU SÅÅÅ STÖRD!
T har på ett vis helt rätt i att han resonerar som ett litet barn, fast jag skulle kalla det diktatorsfasoner!

Jag är skakad! Närvarande förälder, my ass!
Citera
2020-03-16, 15:38
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför denna vecka? De är nya förhör på fredag - vi vet inte vilka vittnen som kommer då - men i övrigt är det inga förhandlingar.

Tack för rättelsen. Hade dålig koll på schemat.

Mitt budskap står jag i övrigt fast vid.
Citera
2020-03-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilaga 149 s 205.

Förhör med HD 2019-08-30, ang hennes känslor för SD.

MT: Det är ganska rörigt i känslor ååå tankar, eem och det är inte så att jag har, på nåt sätt har
fått nån lugn stund att samla mig, att landa in i det här, för det har hela tiden kommit nya
grejer i mitt liv, som inte har med Stefan att göra, utan andra saker i mitt eget liv. Och då är
det inte så lätt att landa.

FLl: Vad är det du tänker på då?

MT: Jaa,jag har två barn som mår jättedåligt, vi har anmälningar till Soc.

Vad kan dessa anmälningar röra sig om, OBS<<< flertal?

Stackars barn. Polisen gick tydligen fram väldigt hårt när de hämtade in SD senaste gången. Enligt HD gick de från rum till rum med dragna pistoler och dottern flydde ut på taket. Dottern tyckte att de väl kunde ha ringt på så hade hon öppnat. Satt därefter i sin säng där hon blev tillsagd att hålla sig. Hon tycks sedan ha kaxat upp sig och fräste åt poliserna när de ville lägga beslag på hennes dator som hon tydligen lyckades rädda. Hon behövde den för sina studier. Ruskig upplevelse för barnen. Och skitjobbig social situation; tänk skola och fritidsaktiviteter.
Citera
2020-03-16, 16:00
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Aktbilaga 149 s 205.

Förhör med HD 2019-08-30, ang hennes känslor för SD.

MT: Det är ganska rörigt i känslor ååå tankar, eem och det är inte så att jag har, på nåt sätt har
fått nån lugn stund att samla mig, att landa in i det här, för det har hela tiden kommit nya
grejer i mitt liv, som inte har med Stefan att göra, utan andra saker i mitt eget liv. Och då är
det inte så lätt att landa.

FLl: Vad är det du tänker på då?

MT: Jaa,jag har två barn som mår jättedåligt, vi har anmälningar till Soc.

Vad kan dessa anmälningar röra sig om, OBS<<< flertal?

Jag har läst en anmälan i FUP jag letar febrilt men kan inte hitta den just nu - men den rörde tiden då SD och HD satt häktade och det var väl i princip därför den skickades. Polisen har ju skyldighet vid blotta misstanken att ett barn far illa att göra en orosanmälan. Det nämns bara där ang att föräldrarna är häktade. Om jag inte missminner mig ska det även finnas en anmälan i samband med en av LW polisanmälningar då hon nämnt att SD googlat att ta kål på barn och få det se ut som spädbarnsdöd.
Citera
2020-03-16, 16:03
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är här de läser om de vill ha info som jag förstått. De beskriver själva att det snabbt att få information på Flashback. Men det blir ju så när insiders i kotteriet skaffar sig konton här. SD påstår sig inte läsa speciellt mycket - men fan tro´t. Nu kan han ju inte läsa något alls sedan 27 aug 2019 och framåt.

Alltså, jag hoppas verkligen att hans polare och Hanna faktiskt har tänkt till ordentligt och bestämmer sig för att berätta sanningen. Även om inte HD står under sanningsförsäkran så är det hennes framtid och ryggrad som står på spel.

Vill hon verkligen göra ett bokslut med SD så är det nu hon ska göra det, Lägger hon korten på bordet idag så tror jag att både hon och barnen kommer att må så mycket bättre med sej själva, Det krävs en mycket speciell människa som orkar ha en annan människas liv på sitt samvete utan att bryta ihop förr eller senare.
Citera
2020-03-16, 16:08
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Stackars barn. Polisen gick tydligen fram väldigt hårt när de hämtade in SD senaste gången. Enligt HD gick de från rum till rum med dragna pistoler och dottern flydde ut på taket. Dottern tyckte att de väl kunde ha ringt på så hade hon öppnat. Satt därefter i sin säng där hon blev tillsagd att hålla sig. Hon tycks sedan ha kaxat upp sig och fräste åt poliserna när de ville lägga beslag på hennes dator som hon tydligen lyckades rädda. Hon behövde den för sina studier. Ruskig upplevelse för barnen. Och skitjobbig social situation; tänk skola och fritidsaktiviteter.

Har du ngn sida i FUP som framgår där? ( ligger lite efter i FUP just inne på Aktbilaga 149, vilat ngr dagar från att läsa )

Om det du skriver är sant, enligt HD, vilken man ska ta med stor skopa salt.
Citera
2020-03-16, 16:15
Medlem
Citat:
Tydligen blev han omplacerad pga dåligt chefskap, Aktbilag 148 i förhör med anhöriga och kollegor.

Hans chef var inte bra eller ...osams med chefen?
Kan ha hänt något där som gjort honom upprörd.
Citera
2020-03-16, 16:18
Medlem
Citat:
Fast hur tycker du polisen skulle ha gjort då?
Bara för att det handlar om folk som bor i hjärsta så kan man inte dalta. Ska vara likadan behandling som om du bott i vivalla. Helt rätt gjort en mördare är en mördare även om personen ifråga har pengar på banken.
Citera
2020-03-16, 16:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har läst en anmälan i FUP jag letar febrilt men kan inte hitta den just nu - men den rörde tiden då SD och HD satt häktade och det var väl i princip därför den skickades. Polisen har ju skyldighet vid blotta misstanken att ett barn far illa att göra en orosanmälan. Det nämns bara där ang att föräldrarna är häktade. Om jag inte missminner mig ska det även finnas en anmälan i samband med en av LW polisanmälningar då hon nämnt att SD googlat att ta kål på barn och få det se ut som spädbarnsdöd.

Ok, jag hittar den kanske efter ett tag, ang googlandet på spädbarnsdöd har jag läst, om det var lena som anmält kommer jag inte ihåg, ( att komma ihåg allt man läser i denna mega-FUP är omöjligt),

Det är bra att det finns seriösa folk här inne som kan visa på Aktbilagor när man undrar.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-16 kl. 16:23.
Citera
2020-03-16, 16:22
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Visst är det synd om barnen, Men detta scenario hade barnen sluppit om inte deras far inte hade mördat LW.
Citera
2020-03-16, 16:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Fast hur tycker du polisen skulle ha gjort då?
Bara för att det handlar om folk som bor i hjärsta så kan man inte dalta. Ska vara likadan behandling som om du bott i vivalla. Helt rätt gjort en mördare är en mördare även om personen ifråga har pengar på banken.

Exakt, Kan du inte ta följderna begå inte brottet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in