2020-04-02, 17:23
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
I mars tror jag att jag vill minnas? Står i FUP. Någon annan i tråden kanske vet.

Men den kom ju lämpligt för att sedan ha en ursäkt att storstäda?

#TeamÅsaHiding

Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Det var väl inte en brand i sig utan att tre barn som var hemma tyckte att det rök ur pelletspannan varvid de ryckte till sig en pulversläckare och spred släckmedlet överallt. Detta skall ha skett i slutet av mars -18.

Saneringen var inte efter en brand utan att släckmedlet var spritt överalt. Enligt firman som sanerade så måste man göra rent i flera omgångar för att få bort allt.
Och idag berättade HD att de städade för barnens skull...

Jag har funderat på om sotning av skorsten behöver vara med i en storstädning? I aktbilaga 157/s. 285, beskrivs undersökningen av pelletsbrännaren.

I källarens pannrum undersöktes förbränningsutrymmet i pannan. Pelletsbrännaren var något utdragen ur förbränningsutrymmet och inte i drift. I förbränningsutrymmet var väggarna skrapade som efter sotning. I botten låg endast ett tunt lager av ljusgrå aska.

Kan SD eldat upp bevismaterial vid något tillfälle mellan den 14/5 - 24/5? Både han och svärfar gav ju det systemet omsorg vid storstädningen!
Citera
2020-04-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Vad stod det i texten till bilden???
DET känns viktigt.

Från tilläggsprotokollet (jag har inget nummer på det)
(jag hoppas jag fick med allt väsentligt då jag fick klippa och klistra lite för att få ihop det)

Jämförelse av bild påträffad på LWs Googlekonto och SDs mobiltelefon 2018-5000-BG50883-1.

LWs Google-konto l*na.w*sstrom@gmail.com
På LWs Googlekonto finns bilder sparade under fliken "Foton" sorterade utifrån datum. Med respektive bild medföljer information gällande tidsangivelse och datum. Utifrån respektive bilds filnamn och medföljande bildinformation konstateras att bilderna fotograferats med mobiltelefonen Samsung Galaxy S7 (SM-G930F). Bilderna far sina filnamn utifån datum och tid i en*heten och har synkats alternativt laddats upp manuellt till Googlekontot.

Två bilder är av intresse då de har kunnat kopplas ihop med SDs mobiltele*fon BG50883-l. Dessa redovisas nedan. Enligt Google Maps tidslinjen för Googlekontot befinner sig den aktiva enheten i nära anslutning till Byalagsgatan 4a, Örebro klockan 01:33:10 den 12 maj 2018. Den exakta koordinaten är 59.2895274, 15.1844028 med ett noggrannshetsvärde på 22 meter.

SDs mobiltelefon 2018-5000-BG50883-1, Samsung Galaxy S6
I mobiltelefonen har en skärmavbild med filnamnet 27375 _ task _ thumbnail.png påträffats. Den är skapad 2018-05-14 kl. 06.40.
Bilden är en systemgenererad skärmavbild som skapas vatje gång en användare minimerar en applikation. Detta görs genom att man går tillbaka till startskärmen eller öppnar översiktsvyn där man ser samtliga öppna applikationer. Mobiltelefonen skapar dessa skärmavbilder automatiskt tillsammans med sparad information kring vad som hände när en applikation användes.
På skärmavbilden 27375 _ task_ thumbnail.png kan det ses att Stefans mobiltelefon visade en filhanterare där 8 bilder under mappen Minafiler\Telegram\Telegram Images kan ses, se Figur 3.

Vid undersökning av mobiltelefonen iakttogs det att katalogen \Telegram Images var tom. Det finns spår eller så kallade fragment som påvisar att 2956 eller fler filer har tidigare lagrats i denna katalog. Samtliga ser ut att ha varit bildfiler.
En av de 8 bilderna som syns i skärmavbilden är daterad 12 maj klockan 01:35 och har filnamn 446536762 _ 103662.jpg. Denna bild överensstämmer med en av bilderna som iakttagits i Lenas Googlekonto.

I undersökningen av Stefans mobiltelefon påträffades en textsträng i filen clipboard\147 32817 33 750 __902 _ 493\clip som kan antas vara ett meddelande. Det svenska ordet för clipboard är urklipp och urklipp är benämningen på den minnesplats i en mobiltelefon eller dator, där text eller bild lagras temporärt om man exempelvis markerar något av dessa och väljer kopiera. Eller om man markerar text eller bild och väljer klipp ut. Den aktuella urklippsfilen skapades i telefonen 2018-05-14 kl.06:37:50 och dess fulla innehåll av text redovisas i detta PM. Sist ligger den textsträng som kan antas vara ett meddelande som skrivs till kontakten @mamma i appen Telegram. Då ett motsvarande meddelande inte påträffats i den tidigare redovisade Telegram-chatten är det inte orimligt att meddelande-texten skrevs, kopierades eller klipptes ut men aldrig skickades.

@mamma:
Du skickarju ALDRIG några bilder från nattning längre
Citera
2020-04-02, 17:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja, hur som helst så är nog 17 slag med ett bygellås inte nåt man bara plåstrar om...
Och spricker dessutom plasthöljet kring själva låspartiet så finns där underliggande stål.
Såg faktiskt ett idag där plasten spruckit!

De finns dessutom sådana helt i metall. Om det ska vara till MC eller cykel ska jag låta vara osagt, men jag har haft ett sådant till en cykel. Då blev den inte ens stulen i Malmö. Sannolikt lättare att såga isär själva cykelstället än själva låset.

Men jag tror fortfarande även på en taktisk ficklampa.

Oavsett så ligger nog vapnet säkert i det där dyiga vattnet folk har pratat om här. Passade nog mannen som hävdar att han gymmar i simbyxorna. Och det var säkert ett vapen som skulle kännas naturligt i hans friskisochhurtig-liv. Ficklampa eller bygellås, låter inte otroligt något av det.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Svärfar himself:

I sex år??? Då kan man nog kalla det LITE mer än ett "misstag"?

Källa:NA.se

#TeamÅsaHiding

Dessutom verkar familie dementia amnesia vara ett familjedrag.
Citera
2020-04-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det kan ju vara så att han oxå varit otrogen och tänker att det är ok.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag börjar tappa hoppet om staden Örebro...

Är alla skvatt galna i den staden ??

Den ena är ju värre än den andre.

Skulle inte förvåna mig om även fd svärfar har varit och smakat på Lenas Hjärt-kaka.

Inget förvånar mig längre.

Jag tänkte detsamma när jag läste Hannas pappas förhör, nää man blir inte förvånad
över något längre, det är så man baxnar, det ena efter det andra.
Hur är det fatt med moralen i dessa familjer och kretsar?!
Citera
2020-04-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Japp, så står det i FUP. De kom inte in när de väl var framme.

Det är nått konstigt med det, men kanske inte av betydelse. Koden var 7666. De fyra sista siffrorna i SDs mobilnummer. Han har glömt koden. Hon ringer hotellet och får koden som hon skriver på en lapp som glöms på köksbordet. Och hon kommer inte heller ihåg den. Men hon har inga problem med att ange SDs mobilnummer i förhör. Själva sifferkombinationen är ju enkel i sig, och ännu enklare när man kan hänga upp den på ett välkänt telefonnummer.
Citera
2020-04-02, 17:30
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du lämnar allt därhän som stör din falska madonnabild av Lena.
Lena var en elak jävel som njöt av att göra andra illa och det var därför hon blev mördad. Punkt!

Jag har ingen "madonnabild" av LW. FUP:en finns där för alla att läsa. Hennes skavanker, brister och allmänt dåliga handlingar framgår tydligt.

Lena var absolut elak mellan varven. Det skriver hon ju själv. Men man har liksom ingen rätt att ta livet av folk för det. Är du riktigt säker på att du verkligen lyssnat ordentligt på juridikföreläsningarna?
Citera
2020-04-02, 17:36
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det är nått konstigt med det, men kanske inte av betydelse. Koden var 7666. De fyra sista siffrorna i SDs mobilnummer. Han har glömt koden. Hon ringer hotellet och får koden som hon skriver på en lapp som glöms på köksbordet. Och hon kommer inte heller ihåg den. Men hon har inga problem med att ange SDs mobilnummer i förhör. Själva sifferkombinationen är ju enkel i sig, och ännu enklare när man kan hänga upp den på ett välkänt telefonnummer.

Frågan är vad dom egentligen gjorde där på kvällen/natten, och var dom sov. Den där historien döljer absolut någonting.
Citera
2020-04-02, 17:36
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Och idag berättade HD att de städade för barnens skull...

Jag har funderat på om sotning av skorsten behöver vara med i en storstädning? I aktbilaga 157/s. 285, beskrivs undersökningen av pelletsbrännaren.

I källarens pannrum undersöktes förbränningsutrymmet i pannan. Pelletsbrännaren var något utdragen ur förbränningsutrymmet och inte i drift. I förbränningsutrymmet var väggarna skrapade som efter sotning. I botten låg endast ett tunt lager av ljusgrå aska.

Kan SD eldat upp bevismaterial vid något tillfälle mellan den 14/5 - 24/5? Både han och svärfar gav ju det systemet omsorg vid storstädningen!
Kanske en träpåk i lämplig storlek aka mordvapen?
Citera
2020-04-02, 17:37
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

Till och med jag kan de fyra sista siffrorna i SD´s mobilnummer. De sista 666 står för Satan.

De ville sannolikt spendera de timmarna i bilen. Trodde kanske att hotellet var buggat, då Polisen hade tillgång till informationen i telefonen? Tror knappast de sov. De snackade nog ihop sig.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Ursäkta det sena svaret! Jag anser det dock viktigt att klargöra hur vi uppfattar ljud i yttre miljöer. För att slippa skriva 1000 ord i detta ämne rek jag er som funderar, att googla eller nå´t. Jag kan emellertid återge en egen erfarenhet som passar väl in här.

En sommarkväll hade jag altandörren öppen och hörde skrik som om det var något bråk. Gick ut för att lokalisera detta och uppfattade det komma från skogen 200-300 m från altan i västlig riktning.

Då rösterna tystnade återgick jag. Detta scenario upprepades vid olika tillfällen o tidpunkter på dygnet, tills jag en dag insåg att det kom från motsatt håll, d.v.s i ostlig riktning. Avståndet var/är 500 m där en fotbollsplan finns. Det är en ganska stor höjdskillnad från mitt hus till idrottsplatsen. Detta var ett av flera exempel så hoppas du är tillfreds med svaret... (Tillägger att jag var nyinflyttad och därför ovan vid de ljud som studsade/ekade tillika varifrån de kom)

Så kan det absolut vara ibland (jag har läst en del akustik). Nu tror jag inte att det är tillämpligt på det här fallet som det ser ut på platsen (och med bullerplanket mellan som dämpar högre frekvenser som kvinnoskrik). Han befann sig dessutom på den gata som ligger närmast skogen. Ca 50 m från skogen och ca 800 m från mordplatsen.

Däremot vill jag minnas att han berättade om ett ”primalskrik”, inte en serie. Så sannolikt ett annat skrik.
Senast redigerad av Refraktor 2020-04-02 kl. 17:42.
Citera
2020-04-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Kanske en träpåk i lämplig storlek aka mordvapen?
Nja, enligt rättsläkaren var det något relativt smalt tillhygge. Jag menar, med en dåres envishet, att det är ett armeringsjärn. Det finns olika storlekar och tyngder av sådana. Och det kan vara pga dess ringa omkrets som han var tvungen att banka på henne 17 gånger för att ta livet av henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in