Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Där har du faktiskt rätt och jag får lov att hålla med.... he he he!
Därför är jag lyckligt gift med en kärring jag haft i 17 år, och där är det fan inte samma lust som hos Lena. Fast å andra sidan blöder vi inte ner huset heller.............
Så jag klarar mig nog med andra ord BRA.
Men sen så går våra åsikter ihop.
Enda anledningen till att Lena dog, var att Stefan slog ihjäl henne.
Hon förlorade inte livet pga nåt psykbryt, eller av nån annan anledning.
Hon dog när Stefan slog ihjäl henne. PUNKT.
Stefan kunde enkelt ha blivit av med Lena utan att döda henne.
Hur enkelt som helst. Men det gjorde han inte, utan han fortsatte att sätta på henne. Och sen slog han ihjäl henne.
Du vet, om stora Stefan står över lilla henne när hon ligger i gräset, och matar in slag efter slag efter slag, 17 gånger, så är det ingen annan än Stefan som är ansvarig för det. Bara Stefan.!!
Därför dog Lena.
Om du inte påstår att SD kunde slagit ihjäl vem som helst så måste du medge att något i Lenas beteende utlöste raseriet som ändade hennes liv.
Åter hade medgörarna som är skyldiga till den räddhågsna tystnadskutur som omgav Lena och förvägrade henne den hjälp hon behövt. Det fanns fler vuxna som var medvetna om hennes misskötsel av barnen och höll henne om ryggen inför myndigheterna. Får en unken känsla av att det är församlingskultur som "skyddade" Lena från sina problem.
Det gäller speciellt f.o.m 2016 då hon levde som en missbrukare och sket i allt då abstinens av SDs beslut att stanna med HD slukade hennes tillvaro...
För att dra lärdom av hennes tragiska öde är det ansvarslöst att inte tänka längre än till tanken att han slog ihäl henne.