2020-04-02, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han håller SD väldigt högt. Han sa i ett förhör att så länge han inte är dömd är han oskyldig i våra ögon. Och det har han kanske rätt i, men han borde koppla in hjärncellen. Det är inte så ofta man sitter i häkte i 8 månader och dessutom är oskyldig. Så han får nog vänja sig att han har en mördare till f d svärson.

Ja det är nog inte svårare än att han ser det så. Självklart är SD oskyldig tills dom fallit.

Han kunde varit lite smidigare i hur han uttryckte ”misstag”.

Och som du säger logisk slutledning kräver samverkan. Kanske genetiskt.
Citera
2020-04-02, 15:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Förvånande att en farsa tar så lätt på att dottern blivit förd bakom ljuset av sin man. Borde han inte haft lust att ta svärsonen i kragen?

Ja, han försvarar otroheten mot sin egen dotter, som ngn skrev tidigare han kanske själv varit otrogen .
Citera
2020-04-02, 15:20
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Inte jättevanligt, antar jag?

Jag börjar tro att även pelletsbranden kan ha varit med i planen, den med.

#TeamÅsaHiding

Men när inträffade den?
Citera
2020-04-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag tycker ändå att de spottat upp sig en aning idag.
Ganska mycket tycker jag. De var bra mycket mer på hugget idag än tidigare i förhandlingen. Nu är det pläderingar nästa vecka - då får de skriva så fingrarna glöder. Hoppas jag. För det är ganska långa monologer. Fast sällan speciellt dramatiska.
Citera
2020-04-02, 15:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag börjar tappa hoppet om staden Örebro...

Är alla skvatt galna i den staden ??

Den ena är ju värre än den andre.

Skulle inte förvåna mig om även fd svärfar har varit och smakat på Lenas Hjärt-kaka.

Inget förvånar mig längre.

Tack och lov, så vet jag att det bor och verkar massor av kloka människor i Örebro. Kolla bara på dessa poliser och åklagarna nu. Enträgna och duktiga människor!

Annars hade man ju börjat bli orolig att något konstigt, typ LSD, läckt ut i vattnet de sista 8 åren. Men så är det ju inte.

Det är denna underliga Teflonsekt och dess följare, som det gäller.

Intressant är att ingen i SD´s familj eller SD´s kollegor är och vittnar i långa banor, nu när det kanske hade chansen att vittna om hans "goda karaktär"?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-02, 15:22
Medlem
Då var det slut för idag då och det är bara slutpläderingarna kvar på tisdag och onsdag nästa vecka.
HD och hennes far som hade minnesförlust plus SD som gnällt över polisutredningen plus den lilla sinnesundersökningen.
Citera
2020-04-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Men när inträffade den?
Det var väl i april tror jag? Eller möjligen mars.
Citera
2020-04-02, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det är nog inte svårare än att han ser det så. Självklart är SD oskyldig tills dom fallit.

Han kunde varit lite smidigare i hur han uttryckte ”misstag”.

Och som du säger logisk slutledning kräver samverkan. Kanske genetiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja, han försvarar otroheten mot sin egen dotter, som ngn skrev tidigare han kanske själv varit otrogen .

Svår sits för svärfar. Dottern försvarar och argumenterar för sitt x. Bäst att hålla tungan rätt i munnen. Vill väl fortsätta att träffa barnbarnen. Har kanske inte läst FUP.
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Men när inträffade den?

I mars tror jag att jag vill minnas? Står i FUP. Någon annan i tråden kanske vet.

Men den kom ju lämpligt för att sedan ha en ursäkt att storstäda?

#TeamÅsaHiding
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Jo, det är så. Men ändå! IB borde kunnat förutse detta.

Ja, det borde de ju.
Försvaret fick väl in någon poäng där, som de tyckte var viktig.
Att L*ena aldrig skulle lämna uppgiften till någon uppgift om de opublicerade cacherna till SD:

"Advokaten frågar om Lena ansträngd sig för att inte 45-åringen skulle få veta var hon lade ut cacher.
– Hon var väldigt mån om att han inte skulle få veta om gömmorna när hon lade ut dem"

https://www.na.se/artikel/just-nu-i-dag-hors-exfrun-och-grannar-av-domstolen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstam ordet

Försvaret kanske tyckte att det var värt det priset?
Det har ju redan frmkommit så mycket om tidigare hot mot L*ena.

Det här handlade mer om just hur L*ena skulle kunnat ha lockats ut till en opublicerad cache 14 maj, morddagen. Att L*ena aldrig skulle av den anledningen hamnat bakom planket med SD.

Vilket är ju ett allvarligt "rimligt tvivel".
Som får kosta något.

Jag hoppas att det inte är något som någon köper.
Med tanke på loggbilden och strumpklämbilden.

Vad stod det i texten till bilden???
DET känns viktigt.
Citera
Medlem
Från livefeeden:
-hur var nn när du träffade honom den 15maj?
Han var stressad för att de skulle resa. De hade packning kvar att göra och hotellet var stängt

Har det inte tidigare framkommit att de kom på när de hade åkt att koderna låg i den mobil som beslagtagits?
Citera
2020-04-02, 15:24
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
I mars tror jag att jag vill minnas? Står i FUP. Någon annan i tråden kanske vet.

Men den kom ju lämpligt för att sedan ha en ursäkt att storstäda?

#TeamÅsaHiding
Ja VÄLDIGT lämpligt. Bara "tur"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in