2020-04-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du finner det inte alls anmärkningsvärt att alla andra inte hört skrik utom ett enda hus?
Minns du inte hur vi tyckte det var orimligt i början? Du var väl med sedan start i tråden om jag minns rätt?

Det är troligare att de på andra sidan motorvägen, tex dalaans, kan höra skriken än de som bor på mord sidan, eftersom bullerplanket tystar de flesta ljud.
Verkar vara rätt trötta grannar som sover redan kl 22.00. Ett av paren la sig att sova redan vid 21.00.
Citera
2020-04-02, 13:15
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Det är inte jag som sagt han är psykopat utan det verkar vara majoritetens uppfattning i tråden. Ändå uttrycker samma skribenter en bitterhet och oförståelse över JG och HD:s beteende. Däremot förstår de helt och fullt att Lena agerade fullständigt galet för att hon var nedbruten av SD. Är det inte märkligt?

Om man tror SD är psykopat får man acceptrra att samtliga människor i hans liv är nedbrutna och kontrollerade av honom.

Du anger ju själv SD som psykopat i din argumentation.
Om du, som varande psykolog, använder dig av det uttrycket blir det ju som att du för fram fakta.
Å andra sidan kanske du gör som SD, HD och JG.... Nämligen ljuger som hästen travar.
Citera
2020-04-02, 13:17
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hanna kommer att ljuga och skydda SD ända upp till HD om det behövs.

Men varför?
Tror du Hanna är medskyldig eller bara manipulerad?
Citera
2020-04-02, 13:18
Medlem
Citat:
Men vad kan SD ha för invändningar mot P7:an? Har han ändrat sig till att han trots allt kanske är allvarligt psykiskt störd? Han sade ju vid undersökningen att han inte hade psykiska problem. Hade inte tid att följa tråden igår.

"Under gårdagen kommenterade 45-åringen den lilla sinnesundersökningen som han fått gå igenom.

– Det kom överraskande igår att 45-åringen hade invändningar mot p7:an som gjordes. Vi vill därför ställa några kompletterande frågor till honom om det senare, säger Åsa Hiding, åklagare.
"

Ha, ha, ha! Inkompetensförklarar han läkarna också? Förstår att ÅH vill ställa fler frågor.
Citera
2020-04-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det tog ju ändå ganska lång tid för HD att
ta reda på sanningen. Och hon var ju
misstänksam och försökte hålla full koll
på SD.

MH bor på östkusten. Långt från Örebro.

Efter avslöjandet våren 2017 låg LW och
SD mycket lågt.

Jag tvivlar på att det fanns byskvaller som
visste att de fortsatte relationen. SD var ju
livrädd att HD skulle upptäcka något.

Om MH skulle stalka LW, för att upptäcka
något, så hade hon varit tvungen att
bevaka henne 24/7. Det vore nog svårt att
undgå upptäckt i LWs bostadsområde.

Eftersom vissa tråddeltagare sprider ryktet
att jag skulle vara MH så tänker jag inte
kommentera vad jag tycker om henne.
Det leder bara till att det slängs mer skit
på henne och jag vill inte att hon ska bli
lidande p.g.a. vad jag skriver.

Men jag tycker att det är intressant att de
som försvarar LWs val och handlingar i alla
lägen inbillar sig att det endast kan finnas
EN enda människa som tycker illa om LW.
Att denna idealisering av BO kan vara så
förblindande.

Jag kan ju inte bevisa att ni har fel men
jag beklagar att MH får en massa extra
skit p.g.a. det jag skrive
r.

Det räcker så bra med att läsa skiten i bloggen. Vad som skrivs i tråden har inte med bloggen att göra. MH är en hatisk och bitter kvinna. Hon är säkert väldigt nöjd med att slippa LW. Att MH dessutom blev ratad av UW, som hon dessutom nu svartmålar, tog hårt på henne. Hon är fortfarande bitter på det - bara att läsa innantill. Hur kan man vara ihop med en människa så länge, som man beskriver i sådana ord, begriper jag inte. Det säger mycket om MH. Men inget om UW.

LW blev ihjälslagen i ett rått mord som tydligen var väldigt utdraget. Vilken dödsångest hon måste haft. Stackars människa.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-02 kl. 13:23.
Citera
2020-04-02, 13:20
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det är inte jag som sagt han är psykopat utan det verkar vara majoritetens uppfattning i tråden. Ändå uttrycker samma skribenter en bitterhet och oförståelse över JG och HD:s beteende. Däremot förstår de helt och fullt att Lena agerade fullständigt galet för att hon var nedbruten av SD. Är det inte märkligt?

Om man tror SD är psykopat får man acceptrra att samtliga människor i hans liv är nedbrutna och kontrollerade av honom.

Jag har tidigare uppmanat dig att läsa på lite om psykopater. Du har uppenbarligen ingen som helst aning om hur dom fungerar.
Alla som kommer i kontakt med en psykopat blir liksom inte kontrollerade for life. LW blev det, ja. HD förmodligen också, i a f under stor del av deras relation. Men det är inget statiskt, livslångt kontrollerande - jämför med sektmedlemmar som kan ta sig ur efter 20 år och plötsligt se allt med nya ögon.

Seriöst. När du hittar på en persona, måste du klämma in dom kompetenser som ligger längst ifrån dig då?
Citera
2020-04-02, 13:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det tog ju ändå ganska lång tid för HD att
ta reda på sanningen. Och hon var ju
misstänksam och försökte hålla full koll
på SD.

MH bor på östkusten. Långt från Örebro.

Efter avslöjandet våren 2017 låg LW och
SD mycket lågt.

Jag tvivlar på att det fanns byskvaller som
visste att de fortsatte relationen. SD var ju
livrädd att HD skulle upptäcka något.

Om MH skulle stalka LW, för att upptäcka
något, så hade hon varit tvungen att
bevaka henne 24/7. Det vore nog svårt att
undgå upptäckt i LWs bostadsområde.

Eftersom vissa tråddeltagare sprider ryktet
att jag skulle vara MH så tänker jag inte
kommentera vad jag tycker om henne.
Det leder bara till att det slängs mer skit
på henne och jag vill inte att hon ska bli
lidande p.g.a. vad jag skriver.

Men jag tycker att det är intressant att de
som försvarar LWs val och handlingar i alla
lägen inbillar sig att det endast kan finnas
EN enda människa som tycker illa om LW.
Att denna idealisering av BO kan vara så
förblindande.

Jag kan ju inte bevisa att ni har fel men
jag beklagar att MH får en massa extra
skit p.g.a. det jag skriver.

Haha jag får inte ens hennes blogg för att skribenter som pratar illa om henne troligtvis vill fortsätta överdriva innehållet. Hade jag läst hade den blivit bedömd objektivt och det är förstås skrämmande för de känslomässiga förstås.

Som det är nu vet jag att de allra värsta 2-3 inläggen har lagts ut här. Hennes blog innehåller dock hundratals inlägg som jag tvivlar är i närheten av de skräckexempel vi fått se.
Citera
2020-04-02, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Vittnen får inte vittna om dom är påverkade av alkohol eller droger, En misstänkt får inte förhöras av polis om denne är påverkad av alkohol eller droger, Vittnesmål och förhör ska genomföras när personen har nyktrat till.
Som så ofta, kanske t o m alltid, pratar du strunt!
I Sverige har man fri bevisprövning, något du sannolikt inte vet vad det innebär, så precis allt kan få läggas fram för rätten att ta till bedömning/värdering!
Här har du källa: Rättegångsbalk (1942:740) (RB) | Lagen.nu
https://lagen.nu/1942:740#K35P1S1

Med ditt svamliga scenario skulle alltså varje vittne behöva underkastas alkohol- och drogtestning innan vittnet skulle ges möjlighet att lämna vittnesmål och i väntan på blanka resultat skulle rätten behöva ajournera sig ett par timmar/dagar, alltså tills svar på alla analyser inkommit?

Sluta sprid okunskap!
Citera
2020-04-02, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Summerar man Hanna lite snabbt så...

Allt som är oväsentligt eller som gynnar Stefan är kristallklart.
Där minns hon minsta lilla detalj utan problem.

Allt som var känsligt eller som var besvärande för Stefan eller henne själv är helt borta.
Då är det bara en dimma och förvirrande och hon vet inte vad hon sagt för hon har fått input från så många olika håll. Det är såklart som bortblåst alltihopa !!

Alla tycker detta är märkligt, Åklagarna ifrågasätter detta, målsägarbiträdet ifrågasätter detta.
Dom flesta av oss här inne ifrågasätter nog det, och många ur allmänheten ifrågasätter nog det.

Min slutsats blir då följande.
Hanna gör allt hon kan för att skydda sig själv. Hanna vet att OM Stefan vill så kan han sätta dit henne. OM Stefan vill så kan han berätta hennes inblandning och då får även hon skaka galler.
Hanna är INTE oskyldig och ovetande, utan Hon MÅSTE spela teater och ljuga för annars så hamnar hon själv i finkan.

Så enkelt tror jag att det är.

Eller så är hon jävligt skraj för vad Stefan kan göra mot henne om hon försöker sätta dit honom samtidigt som det visar sig att han går fri. Hon vet vad han är kapabel till i och med att han mördat Lena ursinnigt. Indiciemål har ju gått åt pipsvängen förr... Skulle vara intressant att se om hon ändrar sig ifall Stefan får livstid.

Men det kan ju absolut vara så att Stefan har en hållhake på henne. Psykopat som han är.
Citera
2020-04-02, 13:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Håller med, det är skrämmande. Lena hade liksom SD allt kan man tycka men hennes psykbryt med SD gjorde hon förlorade allt t.o.m livet .
Sensmoralen är att akta sig för kärringar som vill mer än att bara pippa.

Hon gav upp ”allt” för att hon blev
förälskad i någon på jobbet. Som sedan
ändå inte ville ha henne. And the rest is
history. Hon ville bara ha de som inte ville
ha henne. De som ville ha henne dög inte.
Tragiskt och sorgligt.
Citera
2020-04-02, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Håller med, det är skrämmande. Lena hade liksom SD allt kan man tycka men hennes psykbryt med SD gjorde hon förlorade allt t.o.m livet .
Sensmoralen är att akta sig för kärringar som vill mer än att bara pippa.

Där har du faktiskt rätt och jag får lov att hålla med.... he he he!

Därför är jag lyckligt gift med en kärring jag haft i 17 år, och där är det fan inte samma lust som hos Lena. Fast å andra sidan blöder vi inte ner huset heller.............
Så jag klarar mig nog med andra ord BRA.

Men sen så går våra åsikter ihop.

Enda anledningen till att Lena dog, var att Stefan slog ihjäl henne.
Hon förlorade inte livet pga nåt psykbryt, eller av nån annan anledning.
Hon dog när Stefan slog ihjäl henne. PUNKT.

Stefan kunde enkelt ha blivit av med Lena utan att döda henne.
Hur enkelt som helst. Men det gjorde han inte, utan han fortsatte att sätta på henne. Och sen slog han ihjäl henne.

Du vet, om stora Stefan står över lilla henne när hon ligger i gräset, och matar in slag efter slag efter slag, 17 gånger, så är det ingen annan än Stefan som är ansvarig för det. Bara Stefan.!!
Därför dog Lena.
Citera
2020-04-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har för mig att läkaren hette Eva, och i så fall var det en hon. Var väl något om över-/underordning också.

Fattar inte varför du är så upptagen av vilket kön olika personer inom juridiken i detta mål har. Vad spelar det för roll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in