2020-04-02, 12:10
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Varför är det helt uteslutet att vi har 1 miljon smittade?
OM vi skulle ha en miljon smittade skulle det betyda att siffrorna över personer som behandlas på sjukhus och siffrorna över personer på IVA och i respirator skulle vara väldigt mycket högre än idag.
Anledningen är att OM det skulle finnas en miljon smittade så har de inte smittats samma dag utan det är något som i sånt fall gjorts över tid. Skulle det vara fallet så skulle vi naturligtvis sett mycket högre siffror än idag.

Men visst, om du tror att en miljon smittade är det, utan symptom, och som dessutom inte känt av smittan mer än en vanlig förkylning och att de smittats i stort sett samtidigt, javisst då kan vi ha en miljon smittade inget snack om saken.
Du får tro på det om du vill, klart det är så för att MSM skriver om det så måste det vara sant, dom talar alltid sanning så det finns inte några tvivel om sanningshalten.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Sverige deltar i en studie angående Remdesivir. Patienter i Skåne och Göteborg ska få det, bådae allvarligt sjuka och de med lättare symptom. Resultat om 6-8 veckor. Sas nyss på TV4

Hoppas det hjälper!

En behandling som fungerar kan minska mortaliteten. Det kan förändra mycket.

Vår livsstil och våra umgängesvanor kommer kanske inte att kunna återgå till det normala innan vi har ett vaccin? Om vi inte uppnår flockimmunitet innan dess. Alternativt, om vi har en test som kan bekräfta immunitet så att en växande andel av befolkningar, kan leva som vanligt.
Om vi kan anta att infektion, minst i huvudsak, leder till immunitet,

Då kommer immuna att få ett slags "frikort".

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du får lyssna på vem du vill men jag undrar på vilka grunder du tycker dig veta bättre än de med utbildning i ämnet?

Ifrågasätter du andra expertområden också? Den där bron tycker jag är byggd fel! Jag tycker astronauter borde använda annat bränsle i raketerna! Sjömän gör fel när de kryssar mot vinden tycker jag!

Håll dig till det du jobbar med och har utbildning inom. Det har just DU koll på.

Ja, det var "lyssna på experterna" kortet du drog.

Du känner inte att din kommenta ovan är överspelad?

Vem som helst kan ju googla sig fram till vad experter i hela världen säger och FHM och Anders Tegnell har konsekvent haft helt fel. Munskydden är ju bara det sista totalfiaskot för dom.

en bro, en astronaunt och en sjöman skiter jag fullständigt i för det berör inte mig men en kraftig spridning i Sverige kan direkt slå mot min familj, min höggravida dotter och gamla mor.

vi har varit i karantän i över en månad för får vår dotter detta nu är det farligt.

Det känns således rätt trist att sjukvården håller på att kollapsa samtidigt som man gör ingenting och jag sitter dessutom i kuwait så skulle någon i min familj gå bort blir det skype begravning.

Nu har du inte hunnit tänka så långt eller så har du som jobb att tycka en viss sak, båda lika usla för dig
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jo, mörkertalet är asymptomatiska.

Du förstår väl själv att påstå 500.000 smittade i Sverige med 250 dödsfall är helt fel, eller?
250 dödsfall betyder att 25.000 var smittade för 17 dagar sedan. Med en fyrdubbling per vecka är 500.000- 1.000.000 smittade idag helt rimligt.
Det skulle innebära ca 5.000- 10.000 döda om 17 dagar.
Citera
2020-04-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Om det är så att de vårdas i väntrum och korridorer är det naturligvis allvarligt. Men du kan inte dra den slutsatsen av den websidan du hänvisar till.

Except you absolutely can. They have the capacity for 16 intensive care patients to receive a sufficient level of care. They have 29, currently.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Vad är det som händer idag? Trollar dom fram 0 siffror?

de överlägger hur de skall kunna dölja den nakna sanningen pa basta sätt för att Sedan ge en ologisk förklaring pa hur läget uppkommit
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Det är förmodligen en dubbling idag då svetsarn är tvungen att ha presskonferens.

Ja men Tegnell är efterbliven

Kolla andra länder det går från 10-20 döda per dag där ett tag per dag sen upp till 40-60 i ett par dagar sen går det snabbt från 150 till 250-350 per dag sen ligger man stadigt på 5-900 per dag. En treåring kunde se det komma...

Utan åtgärder, borde det explodera av dödsfallet. Vi får se, Sverige är ju enda landet som kör detta exprinentet ..
Citera
Medlem
inte hängt med på ett dygn,varför uppdaterar dom inte dödsfall mm.
bara för att sverigemodellen gick åt skogen eller?operation mörkläggning nu säkert.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Jag ser 5009 fall 394 IVA 259 döda

Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Japp såg felet.. det var jag som klickat in på fel datum eller sånt tog bort posten

Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Verkar som dom har sovmorgon idag, eller så är siffrorna för höga så dom måste hinna mörka lite innan dom släpps så det ser bättre ut för allmänheten...

Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
De kanske ska försöka släta till siffrorna?

Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Stått så sen igår.

FHM och regeringen har gått ut med att stoppa alla oberoende sajter som rapporterar riktig och levande statistik.

Censur kallas det
https://c19.se/ brukar komma igång på eftermiddagen. Ingen konstigt utan de är så nästan varje dag.
Nyheterna på sidan uppdateras hela tiden.
https://www.coronakartan.se/tidslinje/ ser man vad som kommit in reda nu:

2 april 2020
30 nya fall i Gävleborg (källa)
21 nya fall i Västmanland (källa)
1 nytt fall i Kronoberg (källa)
16 nya fall i Örebro (källa)
2 nya fall i Värmland (källa)
5 nya fall i Norrbotten (källa)
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja exakt eftersom personalen inte haft skydd. Och det är ju inte så konstigt eftersom FoHM inte uttalat några direktiv för personalen på äldreboende. När de höll på att smittspåra de från Italien, var någon hälsodirektör ute och sa att alla i personalen fick komma till jobbet, förutom om de varit förkylda. Det var alltså fritt fram att få in smitta på äldreboenden.

Precis! Samtidigt som man talade om hur viktigt det var att hålla smittan borta från de äldre så vidtogs inga som helst åtgärder. Skandalöst!
Citera
2020-04-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Verkar som dom har sovmorgon idag, eller så är siffrorna för höga så dom måste hinna mörka lite innan dom släpps så det ser bättre ut för allmänheten...
Mörkning pågår. IVA-kapaciteten i sthlm är nådd. Därav måste man mörka för att undvika panik.
Citera
2020-04-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Ganska korkat.
Tror du att man kan ha samma lagar under ett krig som i fredstid?
Det här är ett biologiskt krig där det gäller att inte kollapsa sjukvården. Är det så jävla viktigt att gå ut och köpa hawaiipizza och åka knapplift? Det hjälper inte Sveriges extremt exportberoende ekonomi ett skit ens på marginalen. EftersVi ärinte Maldiverna. Om alla våra handelspartners är i lockdown och vi varken får in eller ut varor kunde vi lika gärna rökt ut skiten istället för en lose / lose solution.
Volvo, Scania, SKF, ABB osv står still.Falaffel kan inte rädda landet.
Vi både kraschar ekonomin och skapar en värre situation som kommer att ta längre tid att ta sig ur.

"Polisstaten" Norge har sin smittspridning helt under kontroll efter sin lockdown och har en smittspridning på 0,97 och kan börja släppa efter åtgärder medan vi härifrån kommer att få skärpa åtgärderna nästanvarje dag pga total urballad spridning.

Helt riktigt, finns inget bra med den här halvmesyren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in