2020-04-02, 12:04
Medlem
InOurNatures avatar
Vad är det som händer idag? Trollar dom fram 0 siffror?
Citera
2020-04-02, 12:04
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Snarare realist. Denna pandemi kommer att ebba ut likt alla andra pandemier vi har haft, och likt tidigare pandemier så är inte människan förmögen att utrota dem.

Life will go on

Du är ingen realist då skulle du insett faran.

Du är helt enkelt en förnekare.
Citera
2020-04-02, 12:05
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
https://www.medscinet.com/BelPort/default.aspx?lan=1&avd=5

https://omni.se/lakare-covidpatienter-ar-utspridda-pa-karolinska/a/K3mMK5
Du ser själv. De vårdas på flera olika ställen inom sjukhuset, alltså finns det kapacitet att hantera de 32 som står som inskrivna.
Citera
2020-04-02, 12:05
Medlem
Flabbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ny rekordnotering i Spanien. 950 personer har dött till följd av det nya coronaviruset det senaste dygnet, rapporterar tidningen El País.
Och då passerar man 10000 strecket över antalet döda.
Citera
2020-04-02, 12:06
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Ja att sätta folk i karantän tills det svälter till döds eller försöker rymma så vi kan skjuta dom verkar ju vara något att sträva efter..

Gäsp. Har man införskaffat förnödenheter klarar man av att sitta karantän. Sverige är inget utfattig tattarland som kommer få massa svältoffer. De enda som möjligen kommer att svälta ihjäl under sin karantän i Sverige är idioter som inte införskaffade förnödenheter!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Enda anledningen till att Sverige inte stängde ner handlar om pengar, det var ett idiotiskt val som kommer kosta sverige många extra liv..

Precis! Och ändå måste de nu ösa ut miljarder till företag å kommuner ...
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Ett sex veckor gammalt spädbarn har dött med anledning av coronaviruset i USA, rapporterar AFP. Barnet ska ha blivit inlagt på ett sjukhus i delstaten Connecticut förra veckan. ”Det här är fullkomligt förkrossande. Vi tror att det här är ett av de yngsta liven i världen som har förlorats på grund av covid-19”, skriver Connecticuts guvernör Ned Lamont på Twitter.

Så hemskt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Jag tror prestige kommer driva oss in i kaos. Även om vi skulle se brant kurva upp, kommer vi hålla fast vid att Sverige valde rätt. Kosta vad det kosta vill.

Exakt så. Om ni har sett serien om Tjernobyl (HBO), så kan man se väldigt liknande mekanismer i detta scenario. Ett totalt förnekande uppifrån av den tydligt annalkande katastrofen, som folk underifrån försöker påtala. Prestige och maktstrukturer gjorde så att katastrofen förnekades tills det inte längre gick att förneka.

Och när man såg den serien så var det många självgoda personer jag hörde runt mig som skrattade i en lättnadens suck och uttalade att vilken tur att det aldrig skulle kunna hända nuförtiden. Och särskilt inte här. Aldrig i Sverige...

Historien upprepar sig.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Hmm ... kan det vara så? Har du läst detta nånstans eller är det en egen teori?
Ja det har jag läst.
Det är "gammal" kunskap. Det var känt redan på 1980-talet, när jag började jobba i ett hörn av världen där vi fick vara väldigt välvaccinerade, och det heter likadant idag. Då, på den tiden, visste man inte varför. Idag verkar man veta. Men jag är inte så kunnig att jag på rak arm kan förklara, och har inte tid just nu att bjuda på en länk. Det borde funka att googla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Helt fel. Även en sjal stoppar 70%, de sämsta munskydden stoppar ändå runt 80-85%, ett ffp2 stoppar 95% och ett ffp3 stoppar 99%.

Självklart är det bäst at ha ett ffp3 om man kan få tag på det, men har man inget annat bör man ta en sjal åtminstone.

Hur allvarlig smittan blir är ju dosberoende.
Enig!

"Lege Hasle mener at det er flere ting som tyder på at munnbind kan være et godt våpen mot smitte, og viser til nettsida maskssaveslives, der det hevdes at vestlige land opplever høyere antall COVID-19-infeksjoner sammenlignet med asiatiske land, på grunn av vestens aversjon mot å bruke munnbind."
https://www.dagbladet.no/nyheter/who-vurderer-a-snu-om-munnbind/72313695

https://www.maskssavelives.org/?fbclid=IwAR38qevKuOlVikOqN98dqUmkZ9Q4c9I3aqo5P0vC I4szD_ajyLoedEQLAmk
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Artikeln är skitlöjlig .. MEN. Kvinnan i artikeln gör helt rätt som stannar hemma och tar det lugnt trots rätt så jobbiga sympton som andnöd, så pass att hon måste få hjälp över telefon.
Många i hennes sits hade belastat sjukvården med sin fysiska närvaro och kanske dött sjukhusdöden då de utsätts för stress och än mer viruspartiklar.
Jag tror många dör sjukhusdöden helt i onödan. Man ska stanna hemma in i det sista och vila, vila och åter vila. Och dricka mycket vatten. Inte kasta sig iväg till nåt militärsjukhus och försvaga kroppen med den stress som man upplever då man tror man är med i en undergångsfilm om ett zombievirus.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLgWmo/drabbades-av-corona--nu-sitter-hon-i-karantan-med-sitt-ex
Citera
2020-04-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Du ser själv. De vårdas på flera olika ställen inom sjukhuset, alltså finns det kapacitet att hantera de 32 som står som inskrivna.

Absolutely not. They did the same thing in Italy, piling them into hallways and waiting rooms. Just because they have space to actively put dying people doesn’t mean they have the ability to care for them. It’s over, wake up and stop living in a fantasy world.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in