2020-04-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Verkar som dom har sovmorgon idag, eller så är siffrorna för höga så dom måste hinna mörka lite innan dom släpps så det ser bättre ut för allmänheten...
Det är förmodligen en dubbling idag då svetsarn är tvungen att ha presskonferens.
Citera
2020-04-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja detta borde FHM och Anders Tegnell den lille hovnarren gjort för länge sedan.
Lycka till med att hålla 40talisterna i karantän. 😁 Generationen som skiter ialla utom sej själva.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du får lyssna på vem du vill men jag undrar på vilka grunder du tycker dig veta bättre än de med utbildning i ämnet?

Ifrågasätter du andra expertområden också? Den där bron tycker jag är byggd fel! Jag tycker astronauter borde använda annat bränsle i raketerna! Sjömän gör fel när de kryssar mot vinden tycker jag!

Håll dig till det du jobbar med och har utbildning inom. Det har just DU koll på.

Det var väl ett väldans tjat om utbildning i ämnet och expertis i ämnet.

Du har inte tänkt på att de med utbildning i ämnet också kan ha andra motiv till sina uttalanden? Du tror inte de kan vara partiska?

Även smittskyddsläkaren i Nordkorea har en fin utbildning i ämnet, betyder det att vi ska lyssna på honom då?

Enligt dig räcker det med att man anses vara "expert" i ämnet så är allt lugnt.

Många politiker har kand eller master i statsvetenskap, från alla partier, ska vi då lyssna på alla politiker och vad de lobbar om då?

Du ser hur korkat det blir
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Vad är det som händer idag? Trollar dom fram 0 siffror?

De kanske ska försöka släta till siffrorna?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Va? Smittan finns ju på massor av vårdboenden...

Ja exakt eftersom personalen inte haft skydd. Och det är ju inte så konstigt eftersom FoHM inte uttalat några direktiv för personalen på äldreboende. När de höll på att smittspåra de från Italien, var någon hälsodirektör ute och sa att alla i personalen fick komma till jobbet, förutom om de varit förkylda. Det var alltså fritt fram att få in smitta på äldreboenden.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Varför skulle de som "redan är asociala, introverta och redan isolerade till internet 24/7" vilja ha en karantän? Hur hänger det ihop rent logiskt? Är det inte mer rimligt att dessa människor istället vill att så många som möjligt blir smittade så snabbt som möjligt eftersom de ändå inte påverkas? Och omvänt att de som måste gå till arbete och har ungar med mera vill ha karantän eftersom de inte på samma sätt kan undgå problemet?

Därför att dom vill att vi som är sociala och älskar att gå ut och ragga och knulla runt ska sitta hemma och må piss som dom
Citera
2020-04-02, 12:09
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Absolutely not. They did the same thing in Italy, piling them into hallways and waiting rooms. Just because they have space to actively put dying people doesn’t mean they have the ability to care for them. It’s over, wake up and stop living in a fantasy world.
Om det är så att de vårdas i väntrum och korridorer är det naturligvis allvarligt. Men du kan inte dra den slutsatsen av den websidan du hänvisar till.
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Här kan du läsa om de två vaccinerna. Båda ges till vuxna, men det ena ingår i vaccinationsprogrammet för barn.

https://www.vaccinationsgruppen.se/lunginflammation/

Tack, då har jag valt rätt vaccin. Jag brukar alltid peka på det dyraste och jag brukar alltid ha rätt.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Stått så sen igår.

FHM och regeringen har gått ut med att stoppa alla oberoende sajter som rapporterar riktig och levande statistik.

Censur kallas det

Ja det vet jag väl. Var ju inte hur länge siffrorna stått som jag svarade på.

Här har siffrorna börjat uppdateras:

https://platz.se/coronavirus/
Citera
2020-04-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Helt fel. Även en sjal stoppar 70%, de sämsta munskydden stoppar ändå runt 80-85%, ett ffp2 stoppar 95% och ett ffp3 stoppar 99%.

Självklart är det bäst at ha ett ffp3 om man kan få tag på det, men har man inget annat bör man ta en sjal åtminstone.

Hur allvarlig smittan blir är ju dosberoende.

70% hur i hela världen har man kommit fram till det
Citera
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
I Polen råder utegångsförbud. Undantag görs för att gå till jobbet och handla förnödenheter. Straffet är mellan 5000-30000zl. En polack tjänar runt 3000zl. Ekvivalent straff i Sverige vore alltså 50000kr-300000kr i böter. Stalin ler just nu i graven.

En inflytelserik man sa en gång: ”män som offrar frihet för säkerhet förtjänar ingetdera.”

Flytta från Sverige om ni vill leva i en totalitär polisstat. Fyfan vad jag är stolt över att vårt land står emot vansinnet.

Ganska korkat.
Tror du att man kan ha samma lagar under ett krig som i fredstid?
Det här är ett biologiskt krig där det gäller att inte kollapsa sjukvården. Är det så jävla viktigt att gå ut och köpa hawaiipizza och åka knapplift? Det hjälper inte Sveriges extremt exportberoende ekonomi ett skit ens på marginalen. EftersVi ärinte Maldiverna. Om alla våra handelspartners är i lockdown och vi varken får in eller ut varor kunde vi lika gärna rökt ut skiten istället för en lose / lose solution.
Volvo, Scania, SKF, ABB osv står still.Falaffel kan inte rädda landet.
Vi både kraschar ekonomin och skapar en värre situation som kommer att ta längre tid att ta sig ur.

"Polisstaten" Norge har sin smittspridning helt under kontroll efter sin lockdown och har en smittspridning på 0,97 och kan börja släppa efter åtgärder medan vi härifrån kommer att få skärpa åtgärderna nästanvarje dag pga total urballad spridning.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag tog inte vaccinet mot svininfluensa, däremot vaccin mot covid 19 hade jag nog tagit med risk att få en biverkning, om det fungerade.
Jag tog svininfluensa vaccinet och blev lite småhängig ett par dagar. Så helt utan biverkningar var det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in