2020-04-02, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det kan du ha rätt i. De borde vara seniorer vid det här laget kanske och inte så datavana?
Det där var ett påhopp på oss pensionärer.

HD:s föräldrar verkar inte främmande för att använda dagens teknik med tanke på att de båda håller på med geo.

Möjligtvis visste de inte att FB-tråden fanns men det har säkert den hjälpsamme JG upplyst dem om.

Skulle förvåna mig ordentligt om de inte läser/ev skriver i denna tråd!

Kanske får HD:s pappa frågan idag på förhöret?!
Citera
2020-04-02, 05:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Läses nerifrån och upp.

JI*MMY

Citat:
skönt var det
24 feb 2018 22:58
Lena Wesström
och nu har jag frustat och klagat och gnällt och tjatat på dig
24 feb 2018 22:58
Lena Wesström
fy tusan, blä
24 feb 2018 22:57
Lena Wesström
SÅ FÅR JAG INTE BLI FÖR JI*MMY
Lena Wesström
och jag vill bara skaka av mig
Lena Wesström
och tjatar och beklagar sig
Lena Wesström
Han är förtvivlad
Lena Wesström
och vet du? min skräck är att bli som Jo*nas
Lena Wesström
MHHHHHHHH
Lena Wesström
eller bara lämna därhän och säga nåt annat?
Lena Wesström
undrar om han kommer säga det till mig?
Lena Wesström
jag kommer ju kunna se antagligen i hans loggar sen
24 feb 2018 22:56
Lena Wesström
om han kommer ge nån respons på att jag faktiskt frågade vad han gör
Lena Wesström
undrar vad han ska skriva då
Lena Wesström
längtar efter att han ska höra av sig igen
Lena Wesström
så jag awaktar och lider
Lena Wesström
Jag har börjat tycka för mycket om honom för att palla att bara släppa taget nu. MÅSTE få prata
med honom först, höra om jag möjligen fattar fel nu. bävar för resultatet. men då vet jag i alla fall. att
släppa nu, utan att veta om det MÖLJIGEN ändå finns nåt, det är jag INTE redo för

Lena Wesström
eller VILL han vara med mig, det har bar inte passat, han hade redan boka saker. och han ÄR inte
mer kommunikativ än så här?

24 feb 2018 22:54
Lena Wesström
vill inte vara nära nån alls?
24 feb 2018 22:54
Lena Wesström
eller kanske är han bränd av nåt
24 feb 2018 22:53
Lena Wesström
att det är just somjag gissar, han vill inte mer än så. vill jag ses nån gång ibland så vill han det gärna
och då ska vi ha trevligt. däremellan leva våra separata liv, kanske träffa andra

24 feb 2018 22:53
Lena Wesström
kanske har han nåt att berätta då
24 feb 2018 22:52
Lena Wesström
vi har sagt att vi ska ses då. jag hoppas det blir av. som vi sagt hittills är det bara han och jag då. då
får vi ju i alla fall tid tillsammans. då lär vi ju prata. tänker att jag ska uthärda fram till dess. att jag
ska FÖRSÖKA ligga lite lågt och inte tjata så han backar ännu mer. Sen MÅSTE han prata, då när
vi ses

24 feb 2018 22:52
Lena Wesström
och däremellan en helg till när han inte sagt vad han ska göra, bara att han är "upptagen"
24 feb 2018 22:51
Lena Wesström
en evighet
24 feb 2018 22:50
Lena Wesström
FYRA veckor tills vi ska ses!
Lena Wesström
och Jag kan inte ens fråga honom!
Lena Wesström
jag började tro att det skulle vara vi. kanske inte som värsta långsiktiga förhållandet, men i alla fall
just nu, så länge vi ville

Lena Wesström
det är kanske så. han är där han är. när vi inte är tillsammans, då finns det Inte. nu är han nån
annanstans och är där .
..
24 feb 2018 22:49
Lena Wesström
men när vi träffades härom helgen (två veckor är det visst nu), då var han så varm och go,
supernära

24 feb 2018 22:49
Lena Wesström
jag har tusen frågr till honom, men han nappar aldrig i chatten, det tar liksom slut. vi har inte ens
delat telefonnummer, aldrig pratat i telefon

24 feb 2018 22:48
Lena Wesström
han har ju visat med otroligt stor tydlighet att han inte är särskilt intresserad av mer än att ses nån
gång då och då och höras lite däremellan

24 feb 2018 22:47
Lena Wesström
känner mig så otroligt patetisk
24 feb 2018 22:47
Lena Wesström
han sitter väl där med henne nu ...
24 feb 2018 22:42

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs
Citera
2020-04-02, 06:16
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nog blev det lite trassligt men jag vet ju vad du menar

Men du har fel, BO var mycket men inte fan var hon manipulerad av MGM, möjligen manipulerade hon sig själv men att tillskriva MGM så mycket makt och förmåga är fan att förbättra honom.

BO var helt uppslukad av att "vinna" den strid som MGM och BO hade och det var där och då i kampen allt gick fel, hade BO gett fan i att bråka med MGK så hade inget hänt, MGK var/är MGM,s svaga punkt.
Hanna Davidsson fuckade med Lena när hon fuskloggade Lenas cacher, Lena rättade helt sonika till fusket. Stefan Davidsson gjorde dem till fiender. Hanna Davidsson fuskloggade cacherna på nytt efter mordet.
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Lustigt att alla LWs nära beskriver att hon var manipulerad av SD, men DU håller inte med, hur kommer det sig att DU anser dig veta bätre?
Om det är för att du anser dig så jävla smart så har jag en nyhet åt dig, du är tvärtom ovanligt korkad och inskränkt.

Att bråka med HD häxan var alltså livsfarligt, snudd på självmord?
Men att PIPPA henne som sillen gick bra?
Vete fan hur du tänker, antagligen inte alls.
Reimer har genom trådens gång uppvisat oerhörda problem med att ta in fakta som talar emot hans inbillat geniala förklaringar.
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
SD borde inte berättat för LW om sin frus besvär i underlivet. Det är han som har felat här. Jag är ganska övertygad om att han målat upp en bild av att HD är tråkig. Inte vill knulla. Hur synd det är om honom. Att han har behov. Att den enda som kan uppfylla de behoven är LW. Jag ser LW's problem klart och tydligt - det tror jag egentligen vi alla gör. Och just kombinationen LW och SD visade sig vara fatal. Mina ögon är klart öppna btw. Det betyder inte att jag har ett behov av att skada någon som redan är skadad tillräckligt. Hon kan ju inte försvara sig längre.
Garanterat!
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Exakt, ger man sig in i leken som SD gjorde så får man även vara beredd på att älskarinnan kan tala om affären för frugan.
Men nej, SD hotade, stalkade, bröt ner och slog ihjäl sin älskarinna med 17 slag!
Och ja, jag är rätt övertygad om att han är den som mördade L*ena
Men Lena hotade ju att avslöja vem han verkligen var.. Det var ju synd om Stefan Davidsson, eller hur Reimer?
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämmer helt och hållet med Philomena, Zissela och Fröken👍🏻

Philomenas citat:i ”förhör med HDs mamma att paret D ev bara testade att leva ifrån varandra. Tolkar jag det rätt så (och minns rätt), så sa hon att de hade för avsikt att gifta sig igen efter att ha avslutat det äktenskap som LW vigde dem till.”

Jodå så tolkar jag det också

149 470
” Gällande att Birgitta sagt att Stefan och Hanna hade en förhoppning om att hitta tillbaka till varandra under USA-resan.
Birgitta vet det utifrån att Hanna sagt det till henne. Hon tror att de hade det samtalet precis innan resan, samtidigt som de höll på och planerade mer ingående kring resan. Hanna sa något om att resan kunde bli ett sätt att se hur de fungerade tillsammans, att få tid själva. Hon tänkte att det skulle bli en möjlighet för dem att umgås och se vad det kan leda till. Hon var samtidigt medveten om att det skulle vara på ett annat sätt under semestern än i vardagen. Birgitta tyckte att det var kul att de skulle försöka och att det kanske skulle fungera när de kom tillbaka hem. Birgitta uppfattade det Hanna sa som att Hanna och Stefan åter skulle leva i en kärleksrelation.
Då Birgitta och Hanna pratade om det tyckte Birgitta att det verkade som att hon återhämtat sig bra. Utifrån det Hanna sa uppfattade Birgitta det som att Hanna hade rustat sin lägenhet och började må bra. Även om de hittade tillbaka varandra så hade de separata boenden, vilket gjorde att det inte var någon press att hitta tillbaka men ändå kunde försöka. Hanna kändes positiv inför det, till skillnad mot de år hon varit deppig. Birgitta pratade inte med Stefan inför resan.
Hanna och Stefan har låtit skilsmässan gå igenom, då Lena vigde dem. Hittar de tillbaka till varandra, så vill de gifta om sig. ”
Undra hur pass nära inpå resan. Kan ju ha varit efter det samtalet som Stefan Davidsson bestämde sig för att verkligen bli mördare? Jag tänker dock att han lekt med tanken långt långt före. Redan första dödshotet var egentligen verkligt skulle jag tro, han hade ju haft planer på att mörda Hanna Davidsson och barnen innan så det var inga främmande tankar.
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. Helt klart är det inte ett normalt känsloregister han visar upp här. Mer som att alla andra är idioter, det är bara han själv som är smart.

Jag tänker: hur kan man som en gift otrogen man ens kräva någonting av sin älskarinna, att vara svartsjuk och att smyga på henne. Fotografera henne och hennes besökare. Naturligtvis är det inte friskt? Han ville nog att hans och LWs förhållande skulle fortsätta fungera parallellt med hans märkliga äktenskap med HD. Det han tyckte var jobbigt var att Lena opponerade sig mot det, hon hade offrat så många år av sitt liv för hans skull, men bara blivit blåst hela tiden.

Mot slutet blev hon gladare, lite starkare, berättar hennes vänner och hon såg fram emot norgeresan. Men DET gillade inte SD. Han såg henne glida ur sitt grepp - och då dödade han henne.
Precis så.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-02 kl. 06:43.
Citera
2020-04-02, 06:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Läses nerifrån och upp.

Citat:
Lena Wesström
Jörg*en och jag pratar i princip varje dag nu, Jag gillar det. TROR inte jag vill mera med honom än al
kanske ses nån gång. Men nu kommer han hit lite nästa vecka. Blir onekligen intressant att träffa
honom lite mera än som allra hastigast. Han är INTE diskret med sin beundran. Mer än vad som
antagligen är bra för mig. Men jag gillar honom. Väljer nu att träffa honom lite och se vem han är

17 apr 2018 19:35
Lena Wesström
han är för övrigt synnerligen besviken att det inte blev nåt mellan oss, men det är rätt lugnt, vi hörs
inte mycket, men lite, det akuta har lagt sig även där

17 apr 2018 19:33
Lena Wesström
Det ha artat sig till nåt som liknar den andre herrn från Ö-vik som jag lärde känna, Jon*as
17 apr 2018 19:32
Lena Wesström
Jör*gen från Umeå
Lena Wesström
(jag är verkligen helt störd)
Lena Wesström
Just ja, finns nån mera ...
Lena Wesström
ska ut och åka med Mattan i helgen, stor geocachinggrej i Västergötland. KAN bli så att vi träffar
Jim*my samtidigt, kan bli knepigt, men vi kommer inte hänga tillsammans

17 apr201819:31
Lena Wesström
Har rätt mycket kontakt med S. Men den är allt svalare. Och det är jag som bestämmer nu. Jag vet
att jag är på väg och att han inte längre har nån makt över mig

17 apr 2018 19:30
Lena Wesström
Väljer att njuta av goda korn som kommer till mig och skjuta annat åt sidan. Hämta andan, komma
igen, bli starkare

17 apr201819:29
Lena Wesström
Var på asroligt kalas i helgen, min f d arbetskamrat som gift sig. Ett riktigt rackabajsarpartyl Jag gick
dit helt själv. Så småningom kom ett par till från gamla jobbet, men då hade jag redan etablerat
annat sällskap. Hade jätteroligt, till och med DANSADE! Tre med mycket explicit uppvaktning, två
män och en kvinna. Två har hört av sig efteråt. Absolut inte intresserad av nån av dem. Men rara var
och en på sitt sått. Skulle vara rått kul att gå ut nån gång och dansa med en av dem, men han år
den som inte hört av sig. Och jag tror han är livsfarlig.
Sångare i ett av banden från festen. Han
lämnade scenen för att dansa med mig ...

17 apr 201819:28
Lena Wesström
Blir inget med skidåkaren heller, Tom*my. Inte tillräckligt hett eller rätt heller för den delen. Och han
ligger också rätt lågt. Kanske träffar nån gång emellanåt. Kan, på riktigt, gärna hänga med honom
nån gång och träna tillsammans. Får se, stressar mig inte. Han var sugen på att ses i helgen, men
det gick inte ihop sig, båda hade barn. Skönt att det var han och inte jag som försökte. Då vet jag att
han vill ses nån gång.

17 apr 2018 19:26
Lena Wesström
Gissade rätt om Jim*my (Rotebro), det blir inget där. Men vi ses nog nån gång emellanåt så länge
ingen träffat nån på allvar. Hörs lite, jag längtar och önskar mera, men lyckas rätt bra att inte må
dåligt av det. Ser hyfsat nyktert på det.

17 apr 2018 19:24
Lena Wesström
Är ganska tillfreds med allt möjligt, trots att mycket är sig ganska likt. Har på nåt vis hittat lite lugn i
min röra

17 apr 2018 19:21
Lena Wesström
Mitt liv lunkar på allt stabilare. Saker är verkligen inte som de borde, men ändå allt mindre som de
inte borde

17 apr 2018 19:20
Lena Wesström
finns ytterligare någon som kommit rätt nära precis på slutet, en skidåkare. en helt vanlig tror jag.
ingen excentrisk, svår, med stort självhävdelsebehov. skild tvåbarnspappa, TROR inte han har en
sinnessjuk fd som förpestar hans liv. lite som en volvo. kanske är det jag behöver. To*mmy. åker typ
topp 500 på vasaloppet och vätternrundan på kanske åtta timmar, otroligt atletisk, men inte särskilt
snygg. helt vanlig bara, jeans och skaljacka. som Jag vill ha det

31 mar 2018 13:07
Lena Wesström
Stefans fru har flyttat och börjat ett eget liv. De ska tillsammans till hennes föräldrar sommarställe i
helgen. Jag är lite svartsjuk fortfarande, trots att allt är som det är, det sitter så djupt. Men igår var
han och jag ute på en cachingtur, i hemlighet, som vanligt. LITE rädd att jag ska åka dit och börja
träffa honom mera igen. men jag TROR jag klarar av att hålla avståndet. Jag VET ju vem han är ...

Lena Wesström
Hade egentligen börjat nosa på nån annan, en som bor i Rotebro som jag är väldigt förtjust in, delat
ett par helger. otroligt varmt och gott då, men hörs inte så mycket däremellan. kanske lite som du
och jag hade det ett tag ... Jag vill nog mer än han. Och jag tror kanske inte egentligen så mycket på
att det kan vara nåt annat än trevliga möten då och då, inte något att bygga gemensamt liv på. Men
jag tycker om honom och trivs i hans närhet. Ji*mmy. superlin och rolig. Men pratar inte om livet. Och
det måste man faktiskt om det ska funka med mig. Försöker lista ut om det är att han är lite försiktig
och vill se vad det blir. Eller om han faktiskt inte är sån. Eller om det är så att han helt enkelt inte vill
vara närmare än så med mig. då går det ju Inte heller. Har precis tagit sats och frågat, I chatt, i går
kväll. Han har klickat upp och varit online flera gånger sen dess, inte ett ord. Så det är jag vissen
över, ingen skön magkänsla.

31 mar 2018 12:58
Lena Wesström
Men vi får se. De få rkomma hit och så får vi väl nosa lite försiktigt och se om vi vill ses nåt mer
31 mar 2018 12:55
Lena Wesström
Får besök i morgon från norrländska cachare som ska leka här i stan, får lite fika här, om det inte är
nåt särskilt med barnen försöker jag hänga på dem under dagen. Finns nån där i gruppen jag har
mycket kontakt med nu, men vi har knappt träffats irl, har gemensamma vänner, ganska hög
temperatur i chatten, det är han som lobbat i gruppen för att de ska ta en dag här, är egentligen i
Karlstad över helgen. Ser fram emot det, nyfiken på hur det är att träffas och känna varandra lite
mera. Samtidigt rätt rädd för processen, känner Igen den, varit med om den förut, nästan kopia av
Jo*nas från ö-vik i hur allt börjat: Han har spanat, sett mig på event, spanat lite till, tagit kontakt ohc
pratat en liten stund, sökt upp mig på fejan, börjat chatta, börjat prata, börjat dela nära om livet,
börjat hetta till...

31 mar 2018 12:55

Lena Wesström
träffar S en del igen. Men nu är det jag som bestämmer. Helt. Stenhård. Emellanåt otroligt tuff mot
honom, man skulle kunna säga elak. Slår igen. Oklädsamt nöjd över det. Extremt tillfredsställande.
Ska försöka sluta med det också, så det inte blir min nya livsluft. Vill INTE komma dit. Men känns
som om det är en väg ut ur bitterheten

12 mar 2018 07:06
Lena Wesström
rehaben går bra. ganska förtjust i sjukgymnasten. Blir oerhört förvånad om inte han känner samma.
Lägger band på mig där.

Lena Wesström
Tänker rätt mycket på Jim*my, Rotebro. Besviken det svalnade så mycket från hans sida. Men verkar
som vi nog ses i alla fall om en och en halv vecka. Hoppas. MÅSTE prata då i så fall. Hoppas på
trevlig helg. Sen blir det nog inte mycket mer, möjligen kanske ses enstaka gånger och höras då och
då. Får se om det kan vara kul och härligt. Blir det plågsamt måste det gå bort

12 mar 2018 07:01
Lena Wesström
uppvaktas lite av nån. jag är helt ointresserad, men ändå lite trevligt. jag HAR sagt att jag INTE är
aktuell. pratar och chattar en del. HOPPAS det inte blir nåt tjorv av det, det piggar upp. Mycket
trevlig. Umeå. Han är nog flytbar. Man jag vill inte ändå

12 mar 2018 07:00
Lena Wesström
frun har verkligen köpt lägenheten 60 m tvärs över min gräsmatta. helt ofattbart. målar och fixar för
fullt nu

12 mar 2018 06:58

Lena Wesström
håller som bäst på att tugga i mig at Jim*my inte alls är så intresserad som jag skulle önska
26 feb 2018 12:23

24 feb 2018 23:03
Lena Wesström
sen Jim*my ... han har legat högt upp på listan ända sen vi träffades i december. Nu har han nästan
ramlat ur

Lena Wesström
Sen Hen*rik. fina, olyckliga He*nrik. Gammal kursare och pojkvän som blev så olycklig när jag
avslutade. nu olyckligt skild. han önskar nog att vi skulle träffas. men det orkar jag inte. livrädd för
konsekvenserna. bor i uppsala

Lena Wesström
HELT förtvivlad
24 feb 2018 23:02
Lena Wesström
Sen Jon*as i ö-vik, som jag bara blir otålig av nu
24 feb 2018 23:01
Lena Wesström
Sen Mattan ... Fina, förtvivlade Mattan
24 feb 2018 23:01
Lena Wesström
sen skid-an*ders. stackars han
24 feb 2018 23:00

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-02 kl. 06:49.
Citera
2020-04-02, 06:54
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
En sak som jag funderar på är hur stämningen var där i Hjärsta runt tiden för försvinnandet och när hon sedan hittades ihjälslagen.
Man borde väl varit livrädda för att det sprang omkring en galen mördare i trakterna?

Var det extra polisbevakning i området? Vågade man gå ut ensam på kvällarna? Eller ansåg grannskapet att gärningsmannen redan var identifierad? Och var man då rädd för honom?
Haha nej då man levde ju livet! Bekymmersfritt och som nykära Stefan Davidssons blev ju tydligen rånad på möjligheten att sörja..
Citera
2020-04-02, 07:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nu är jag den jag är och jag tänker inte ändra på mig utan jag har mina egna vägar att gå på vilka jag alltid följer, och gällande just detta partikuljära mordfallet LW så är min bestämda uppfattning enligt följande sagt.

Både JG så som HD har en delaktighet i detta förgångna brottet. SD själv är huvudpersonen bakom mordet på LW vilken hade planlagt detta en tid före handlingen sattes i verket.

Det som stör mig mest i detta fallet är HD:s och SD:s skilsmässa vilken jag tar upp inom denna tråden när jag har fått mer kött på benen.

Mvh/ @JokerMannen
Du svarade aldrig på vad som hände med LW:s dagbok som du påstod att du hade läst.
Lämnades den in till polisen eller hör dina bekanta till de som undanhåller bevis?
Citera
2020-04-02, 07:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Därför att det finns så många i tråden som vägrar inse
hur LW var och de vägrar tydligen att läsa i FUP
eftersom de inte vill inse sanningen.

+ när jag skriver kommentarer så får jag bara skit
och anklagas för att svartmåla och ljuga.
Varför lägger du ut långa chattar utan att tydligt uppge vem LW chattar med?
Citera
2020-04-02, 07:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ingen förväntan från min sida att HD ska börja prata ur sig imorgon, förhöret blir nog ungefär som med kompisen JG, med fd frun HD imorgon.

Nej HD lär inte säga någonting till SD:s nackdel. Hon är trots allt försvarets vittne och barnen skulle troligtvis aldrig förlåta om hon bidrog till att deras pappa hamnade i fängelse.
Citera
2020-04-02, 07:55
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Diagnosteori/spekulation: Clash of the narcissists
Jag har den senaste tiden läst en hel del om narcissism/psykopati och det är ett intressant ämne helt klart. Om man vill gradera så kan man säga att alla psykopater också är narcissister men långt ifrån alla narcissister är psykopater men har ofta psykopatiska drag. Psykopaten är alltså "slutbossen" om man får använda det uttrycket, the worst of the worst. Narcissister är mycket vanligare men även där finns skillnader och två tydliga typer kan ses:
1 The grandiose narcissist
2 The vulnerable narcissist
Har kollat på en hel del videos på Youtube med den här mannen: https://www.facebook.com/drgrande/?eid=ARAHUEaqPcpoogfkJv5XZgIKjtopSLudru8sC21JjBo5I CfvazS1B2r36KTZVYln2dM2Pl8ojYexKYsb och inbillar mig att jag lärt mig en hel del som jag inte förstått tidigare, speciellt kring hur dessa typer skiljer sig från varandra.
Jag slänger ut en teori om att SD är en grandiose med psykopatiska drag men kanske ändå inte en fullblodspsykopat, även om han nog hamnar i närheten. Kanske kan LW tänkas vara en vulnerable och då mer bräcklig och ångestdrabbad osv. Hon skulle kunna passa in med utlösande faktorn att hon blev övergiven som litet barn. Givetvis ska man inte försöka fastslå diagnoser lättvindigt men mycket som hon gjort, bl.a diverse prioriteringar kring barnen, och även sättet hon uttrycker sig på och försöker dominera kommunikationer tycker jag pekar åt det hållet. Pastor är ju faktiskt rena drömjobbet för en narcissist med väldiga möjligheter till att utöva makt och kontroll över andra.

Man kan tänka sig att dessa (eventuella) narcissister såg mycket av sig själva i motparten och sammanstrålade i en magnifik duo, höjda högt över de vanliga gråa små möss som omgav dom. Varken barn, giftermål eller andra petitesser kunde hindra denna unika union av övermänniskor. Men någon långvarig harmoni kunde det aldrig bli, disfunktionen var alltid runt hörnet och den starke nöter oundvikligen ner den svagare med små, små drag som med tiden ger ett gigantiskt övertag. Den grandiose saknar känslor som ångest, depression osv och kan inte besegras med vanliga vapen. Kanske att LW börjat zooma in på SDs störning och börjat använda sig av rekommenderade taktiker mot just hans typ. Rätt utfört och med tillräcklig självkontroll så kan resultat nås men faran stiger för en våldsam motreaktion när maktbalansen skiftar och kontrollen glider ur SDs händer. LW verkar ju ha förstått att det var farligt men verkar inte ha kunnat kontrollera sig i denna mardrömsbatalj. Det kan ha varit det hon hänvisade till när hon uttryckte oro för vänner. Det är svårt att sätta sig in i hur stark vreden blir för den angripna SD men LW kanske hade bättre möjligheter att förstå än de flesta om hon själv delade vissa personlighetsdrag med SD. Verkligen skrämmande att försöka föreställa sig den fradgande mördaren SD där vid planket när han utdelade de 17 slagen. Jag tror att han länge har funderat på att mörda och då föreställt sig mörda precis på det sättet, fantasivärlden är väldigt viktig och aktiv för narcissister.
Länkar till beskrivning av dessa 2 typer:
https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-mysteries-love/201906/vulnerable-vs-grandiose-narcissism-which-is-more-harmful
https://pro.psychcentral.com/exhausted-woman/2016/11/the-secret-facade-of-the-vulnerable-narcissist/
https://www.psychologytoday.com/us/blog/communication-success/201601/7-signs-covert-introvert-narcissist
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6120976/

Finns mycket mer givetvis, jag rekommenderar Dr Grande som jag länkade till högre upp och hans videos på youtube för den som är intresserad.
Jäklar. Väl skrivet och tack för tipsen! Ska kolla upp dem.

Angående de fetade så är det ju klarlagt att han velat mörda innan. När det gällde Hanna Davidsson och barnen la han upp det som att det var av barmhärtighet då Hanna var deprimerad.

När det gällde Lena och barnen var det bara rena dödshot. Han berättade att det skulle göra ont att se N*as blod flyta. Jo visst hörru.. Han såg sig nog snarare med blodet flytandes i ansiktet.

När förhörsledarna första gången visade honom bilderna från mordplatsen och Lenas lik och frågade honom vad han tänkte svarade han bara, ”Blodsmak i munnen”. Jag tror att bilderna tog honom tillbaka till mordtillfället och fick honom att känna antingen, blodet som stänkte i hans mun, eller blodsmaken som kan komma när man är helt adrenalinstinn.

Han har berättat att han varit på mordplatsen flera gånger efteråt, minst 10-12 tror jag han sa, don’t quote me. Det intressanta är att han går till mordplatsen, inte den uppsatta minnesplatsen en bit bort.
Citera
2020-04-02, 07:59
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej HD lär inte säga någonting till SD:s nackdel. Hon är trots allt försvarets vittne och barnen skulle troligtvis aldrig förlåta om hon bidrog till att deras pappa hamnade i fängelse.

Vad gäller barnen tror jag de skulle förlåta Hanna.
Tror inte heller de vill träffa SD, om de fick välja. Menar du att barnen vill att mamma ljuger?
Barnen kommer med all säkerhet bryta med SD när de blir vuxna och själva får välja hur de vill leva sina liv.
De är klokare än du tror, de har också levt under hans lögner och manipulationer.
Citera
2020-04-02, 07:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Hanna Davidsson fuckade med Lena när hon fuskloggade Lenas cacher, Lena rättade helt sonika till fusket. Stefan Davidsson gjorde dem till fiender. Hanna Davidsson fuskloggade cacherna på nytt efter mordet.
Hur kommer det sig att ingen annan reagerar när alla vet att hon fuskloggar?
Vad är reviewerns uppgift?
Är det bara att se till att cacherna placeras ut korrekt?
Finns det ingen kontrollfunktion inom geocache-världen som kontrollerar att loggningar görs korrekt?

Är det ok för alla andra att HD fuskloggar därför att de tycker synd om henne?
Eller för att de är kompis med henne?
Eller är de rädda för konflikter?
Citera
2020-04-02, 08:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jäklar. Väl skrivet och tack för tipsen! Ska kolla upp dem.

Angående de fetade så är det ju klarlagt att han velat mörda innan. När det gällde Hanna Davidsson och barnen la han upp det som att det var av barmhärtighet då Hanna var deprimerad.

När det gällde Lena och barnen var det bara rena dödshot. Han berättade att det skulle göra ont att se N*as blod flyta. Jo visst hörru.. Han såg sig nog snarare med blodet flytandes i ansiktet.

När förhörsledarna första gången visade honom bilderna från mordplatsen och Lenas lik och frågade honom vad han tänkte svarade han bara, ”Blodsmak i munnen”. Jag tror att bilderna tog honom tillbaka till mordtillfället och fick honom att känna antingen, blodet som stänkte i hans mun, eller blodsmaken som kan komma när man är helt adrenalinstinn.

Han har berättat att han varit på mordplatsen flera gånger efteråt, minst 10-12 tror jag han sa, don’t quote me. Det intressanta är att han går till mordplatsen, inte den uppsatta minnesplatsen en bit bort.

Ja, det är vanligt att GM återvänder till mordplatsen flertalet gånger. Det är ingenting som oskyldiga brukar vara intresserade av att företa sig. Det är mycket i SD:s förhör som bara skriker att han är skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in