2020-04-01, 16:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
NA:
”Har du upplevt att det som hon visade av meddelandena var av hotfull karaktär?
– Ja.”

Till dom som tycker att LW’s fjantiga hot om att förstöra SD och HD’s förhållande ens går att jämföra med hoten som uppenbarligen fanns gentemot LW. Hon vågade inte ens gå själv ute

Aktbilaga 146 sid 147. 20170411
Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.

Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både Lena och henne samma halsband.

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

Lena har berättat att deras gemensam Geocashing tour har varit över 20170604. De släpper massa burkar i ett event. Detta har Stefan , Hanna och Lena varit med i som en grupp. De har säker varit fler.

Tycker flodhästar det är fjantigt att bli utsatt för trakassier om sitt underliv ?

Är anledingen att ni genustroll vägrar se Lenas problem egentligen ett försvar av egna liknande svårigheter?

Öppna ögonen flodhäst..
Citera
2020-04-01, 16:00
Medlem
notknapparens avatar
Sista vittnet för dagen; TT.

"Kommer du ihåg det sista du skrev till Lena på messenger?
– Ja, jag kommer inte ihåg den exakta ordföljden. Men jag skrev och frågade vad hon kände och ville. Vi kanske inte fanns där för varandra.
"

https://www.na.se/artikel/basta-vaninnan-lena-kunde-inte-saga-nej-till-45-aringen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hja rstamordet

Det är så sorgligt.
Det fanns många andra män som var intresserade. Någon av dom hade säkert funkat bra om inte SD hade varit där och sabbat allt.

Hon sa ju själv (nu minns jag inte vilka hon räknade upp) att de var så mycket bättre än SD.
Citera
2020-04-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Säkert har någon redan citerat detta, men för säkerhets skull:

(min fetning)

"Nu ska försvaret ställa lite kompletterande frågor till 45-åringen."

"Har du kvar jobbet om du kommer ut?
– Ja det har jag.

Träffar du barnen?
– Ja de kommer så ofta de kan. Vi skriver brev. Jag antar att Åsa behöver tolka våra handstilar.

Hur har du mått under den här tiden?
– Det är förjävligt att sitta anklagad för mord. Det är förjävligt att se stora stora brister. Min fasta övertygelse är att det här brottet kommer inte att lösas. Jag önskar man hade kunnat vrida tillbaks tiden och vrida utredningen i öronen. Jag känner ingen ledsamhet längre, bara uppgiven.

Har du längtat efter att förhandlingen ska börja?
– Ja, verkligen.
"

https://www.na.se/artikel/basta-vaninnan-lena-kunde-inte-saga-nej-till-45-aringen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hja rstamordet

Ja, den meningen har vi ju hört sedan tidigt i tråden.

Varför reagerar inte någon på det som du har svärtat? SD:s enda möjlighet att bli frikänd är ju att
mordet blir ouppklarat.
Citera
2020-04-01, 16:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
NA:
”Har du upplevt att det som hon visade av meddelandena var av hotfull karaktär?
– Ja.”

Till dom som tycker att LW’s fjantiga hot om att förstöra SD och HD’s förhållande ens går att jämföra med hoten som uppenbarligen fanns gentemot LW. Hon vågade inte ens gå själv ute

Ingen normal människa hotar någon och dennes barn till livet för att de hotar att avslöja relationen.

Det är olagligt att göra sådana hot.
Det finns inte många människor som säger sådana saker.

Det visar vilken kaliber det är i SD.
Citera
2020-04-01, 16:08
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nog blev det lite trassligt men jag vet ju vad du menar

Men du har fel, BO var mycket men inte fan var hon manipulerad av MGM, möjligen manipulerade hon sig själv men att tillskriva MGM så mycket makt och förmåga är fan att förbättra honom.

BO var helt uppslukad av att "vinna" den strid som MGM och BO hade och det var där och då i kampen allt gick fel, hade BO gett fan i att bråka med MGK så hade inget hänt, MGK var/är MGM,s svaga punkt.

Lustigt att alla LWs nära beskriver att hon var manipulerad av SD, men DU håller inte med, hur kommer det sig att DU anser dig veta bätre?
Om det är för att du anser dig så jävla smart så har jag en nyhet åt dig, du är tvärtom ovanligt korkad och inskränkt.

Att bråka med HD häxan var alltså livsfarligt, snudd på självmord?
Men att PIPPA henne som sillen gick bra?
Vete fan hur du tänker, antagligen inte alls.
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Slut för idag med rapporteringen.

Vi rundar därmed av den här rapporteringen för idag. Tack för visat intresse!

Imorgon är det försvarets tur att kalla in vittnen. Klockan 11 ska 45-åringens ex-fru höras. Jag hoppas ni är med oss då också.

Det ska bli intressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vgvs
Varför reagerar inte någon på det som du har svärtat? SD:s enda möjlighet att bli frikänd är ju att
mordet blir ouppklarat.
Han är galen. Att ens uttala sig så betyder på en grandiositet och dumhet. Men det har vi ju konstaterat sedan länge att han är. Han tror på sin egen förträfflighet. Han lutar sig bakåt i rättssalen och skrattar, viskar, skrattar igen. Han är såååå i sitt esse och är i centrum för halva Sverige genom denna rättegång och skrivande (om än dåliga) reportrar.

Blir bara så trött.
Citera
2020-04-01, 16:11
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 146 sid 147. 20170411
Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.

Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både Lena och henne samma halsband.

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

Lena har berättat att deras gemensam Geocashing tour har varit över 20170604. De släpper massa burkar i ett event. Detta har Stefan , Hanna och Lena varit med i som en grupp. De har säker varit fler.

Tycker flodhästar det är fjantigt att bli utsatt för trakassier om sitt underliv ?

Är anledingen att ni genustroll vägrar se Lenas problem egentligen ett försvar av egna liknande svårigheter?

Öppna ögonen flodhäst..

SD borde inte berättat för LW om sin frus besvär i underlivet. Det är han som har felat här. Jag är ganska övertygad om att han målat upp en bild av att HD är tråkig. Inte vill knulla. Hur synd det är om honom. Att han har behov. Att den enda som kan uppfylla de behoven är LW. Jag ser LW's problem klart och tydligt - det tror jag egentligen vi alla gör. Och just kombinationen LW och SD visade sig vara fatal. Mina ögon är klart öppna btw. Det betyder inte att jag har ett behov av att skada någon som redan är skadad tillräckligt. Hon kan ju inte försvara sig längre.
Citera
2020-04-01, 16:13
Medlem
Citat:
Vittnet ML handlar det väl om här:

"Vittnet hade en kärleksrelation med Lena Wesström under 2016.
– Jag kan inte säga att vi varit ett par. Men för nästan precis fyra år sedan när vi träffades hittade vi varandra. Det var någon form av förälskelse från min sida i alla fall."

"– Hon nämnde ingenting om att hon hade en relation med 45-åringen. Det var först efter mordet jag fick veta det på riktigt."

Under sommaren 2017 hade de en vänskapsrelation och han hjälpte henne med att renovera köket. Deras relation varierade under tid att vara mer eller mindre tajta.

"Vittnet berättar att han en gång skjutsade hem Lena för att hon inte ville gå hem själv.
– Hon var rädd för 45-åringen och vad han kunde göra. Hon var rädd för att vara ensam i huset."
"– Han var hotfull och aggressiv i meddelanden som han skickade till henne. Det var därför hon var rädd för att ta sig hem själv.
"

Vittnet uppfattar det som att det var allvarligt. Han hade också sett meddelanden som var hotfulla.

Men nu blir jag lite undrandes.
Varför berättar han inte om att han bli fotad utanför L*enas hus?

Är det inte ML sm vittnar här?

Eller skyddade L*ena ML från detta?

Underligt, visst kände ML till att Lena och SD hade en kärleksrelation och
alla turer fram och tillbaka. SD hade ju tagit ett foto genom Lenas fönster
där ML och hon låg tillsammans i soffan (sängen?).

Lenas nämnde vid ett tillfälle för J*enny eller om det var för någon annan -
att ML hatade SD.
Citera
2020-04-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ingen normal människa hotar någon och dennes barn till livet för att de hotar att avslöja relationen.

Det är olagligt att göra sådana hot.
Det finns inte många människor som säger sådana saker.

Det visar vilken kaliber det är i SD.
Exakt, ger man sig in i leken som SD gjorde så får man även vara beredd på att älskarinnan kan tala om affären för frugan.
Men nej, SD hotade, stalkade, bröt ner och slog ihjäl sin älskarinna med 17 slag!
Och ja, jag är rätt övertygad om att han är den som mördade L*ena
Citera
2020-04-01, 16:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

att ML hatade SD.

Ja?
Jag blir lite fundersam här att det var ML.

Men det låter ju som det.

Jag vet att vittnena bara ska svar på de frågor de får, och kanske ML inte gillade SD av andra orsaker?

Ja, nu fick man något att fundera över.
Jag har dock alltid känt att L*ena har velat skydda ML på olika sätt. Han är väl troende och kanske har hon känt att han har varit förälskad i henne.

Hon skämdes också över att hon var otrogen mot ML med SD. Jag tror att hon tyckte att ML var en bra man.

Jag önskar att SD inte hade kommit in i L*enas liv. Då kanske hon kunde ha fått ett bra förhållande med t ex ML som verkar vara en bra man?

Fy fasiken ett så onödigt mord.
Citera
2020-04-01, 16:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

att ML hatade SD.
Var inte det förhöret med TT då, inte ML?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in