2020-04-01, 23:06
Medlem
Morgondagen slutar på runt -4%.
Citera
2020-04-01, 23:20
Medlem
Det börjar osa bränd katt borta i USA och att vi testar den senaste botten är nog mer och mer realistiskt.
Det ser inte ett dugg bättre ut än för en vecka sedan, rycket uppåt kom på ren spekulation om ett bear market-rally. Nåväl, det blev kortlivat nu när viruset tar sig fram med älgkliv och dödar mångt många fler än man hade hoppats på från början.
Det här kommer svida något djävulskt för USA, det börjar folk som inte är helt tondöva att inse.

Om vi sedan får en andra våg senare i höst, haha, ja.. den tanken vill man ju knappt tänka.
Citera
2020-04-02, 02:04
Medlem
RingRing2014s avatar
Man märker att nya perspektiv etableras i hjärnan.

Stockholm ner 3,5%, ganska lugn dag tycker man!

Det ser mer och mer ut som att detta blir en djävlig och långdragen historia.
Senast redigerad av RingRing2014 2020-04-02 kl. 02:48.
Citera
2020-04-02, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om vår familj får pengar så går de till restaurangbesök och till börsen. Vi ligger redan 70.000 kr plus eftersom vår semesterresa utomlands i sommar inte blir av. Har ingen aning om vad jag ska använda dem till, utom till börsen.

Snacka om att vara en nyttig idiot. Varför tror du det delas ut gratispengar? Man vill blåsa upp nya bubbelvärderingar på tillgångar för att behålla status quo och göra de rika rikare. Vid nästa krasch köper de upp dina och andra småsparares aktier när du paniksäljer och så kan nästa runda helikopterpengar komma...
Citera
2020-04-02, 06:04
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Snacka om att vara en nyttig idiot. Varför tror du det delas ut gratispengar? Man vill blåsa upp nya bubbelvärderingar på tillgångar för att behålla status quo och göra de rika rikare. Vid nästa krasch köper de upp dina och andra småsparares aktier när du paniksäljer och så kan nästa runda helikopterpengar komma...

Det är ju just det användaren du svarade tänker göra. Att köpa aktier i krasch och sedan surfa på återhämtningen som stöds av centralbanker och sedelpressar.

Han agerar rationellt, tvärt emot nyttig idioti.

Han paniksäljer alltså inte i krasch som du verkar vilja ha det till, han köper i krasch.
Citera
2020-04-02, 06:06
Medlem
Nikki runt 0 och ISA-terminerna på 1,5% plus.

Stockholm kanske börjar på plus t.o.m.
Citera
2020-04-02, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Det är ju just det användaren du svarade tänker göra. Att köpa aktier i krasch och sedan surfa på återhämtningen som stöds av centralbanker och sedelpressar.

Han agerar rationellt, tvärt emot nyttig idioti.

Han paniksäljer alltså inte i krasch som du verkar vilja ha det till, han köper i krasch.

Majoriteten gör det inte och utvecklingen blir densamma och det gynnar ingen förutom de ultrarika. Han göder bara ett system som kommer leda till total samhällskollaps.
Citera
2020-04-02, 06:15
Medlem
Citat:
Majoriteten gör det inte och utvecklingen blir densamma och det gynnar ingen förutom de ultrarika. Han göder bara ett system som kommer leda till total samhällskollaps.

Vad vet du om det? Har läst detta tjat i 40 år nu från konspiratoriker. Kollapsen är alltid garanterat några år bort. Sedan händer ingenting och de flyttar fram datumet...

Däremot blir de rika rikare av börsen men det är en annan femma. Något man kan använda för att bli rikare själv också eftersom så många har dålig koll på ekonomi.
Senast redigerad av Mafia 2020-04-02 kl. 06:20.
Citera
2020-04-02, 08:41
Medlem
brutefishs avatar
alla terminer pekar på gott humör så en plusöppning lär det bli, sen är frågan som vanligt om humöret håller sig i hela dagen.

hela tiden säger alla att vänta bara, snart kommer det ett avgrundshål, detta är bara en bulltrap.
men jag undrar det alltså, visst kommer det bli ett väldigt skralt år, men uteblivna utdelningar och vinstvarningar skall idag ses som normalt och bör vara ganska inprisat på en hel del ställen.

har inte sålt något av mitt innehav utan bara suttit lugn i båten och jag ligger för tillfället bra plus igen.
samt att jag har en hel del likvider att peta in. funderar främst på olja, lite amerikanska flygbolag och kanske någon kryssnings-linje, sådana som tagit stryk som fan men som kommer att repa sig.

tips på andra branscher som lidit hårt men är stabila och likvida och kommer blomstra igen tar jag gärna emot tips på.
Citera
2020-04-02, 09:06
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Jag vet det för att inkomstskillnader skenar och är på rekordnivåer. Den rikaste procentens tillgångar kontra alla andra skenar och är på rekordnivåer. Rekordhög polarisering och motsättningar i samhället ex. män/kvinnor, svenskar/invandrare, politiskt etc. Förtroendet för myndigheter och regeringar är i botten. Sjukvård, skola och äldreomsorg försummas, toppa med Covidkörsbäret så har du ett recept för samhällskollaps.

Men några procent extra på din ISK är såklart viktigare. Det ni inte fattar är att ju fler gånger bubblan blåses upp och ju större bubblan blir desto svårare blir det att få ordning på det finansiella systemet.

Men jösses, tror du att du sitter på någon unik kunskap jämfört med oss andra på något självförhärligande vis.

Vi vet mycket väl om alla dessa obalanser i systemet. Vi förstår att vi lever i en osund lågräntemiljö med kvantitativa plåster där centralbanker i stort sett lappar och lagar på ett vis som inte är långsiktigt hållbart.

Det är för övrigt inte småaktieägare som blåser upp bubblan, det är politiker och centralbanker.
Senast redigerad av RingRing2014 2020-04-02 kl. 09:09.
Citera
2020-04-02, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
👍
Då blir det minus imorgon oxå
Bra
Står på köpsidan
Posta när du byter till bear
Ligger nog kvar i bull ett tag till. Men jag återkommer när jag byter.
Citera
2020-04-02, 09:33
Medlem
Citat:
Jag vet det för att inkomstskillnader skenar och är på rekordnivåer. Den rikaste procentens tillgångar kontra alla andra skenar och är på rekordnivåer. Rekordhög polarisering och motsättningar i samhället ex. män/kvinnor, svenskar/invandrare, politiskt etc. Förtroendet för myndigheter och regeringar är i botten. Sjukvård, skola och äldreomsorg försummas, toppa med Covidkörsbäret så har du ett recept för samhällskollaps.

Men några procent extra på din ISK är såklart viktigare. Det ni inte fattar är att ju fler gånger bubblan blåses upp och ju större bubblan blir desto svårare blir det att få ordning på det finansiella systemet.

Det du inte förstår är att den s.k. oordningen i det finansiella systemet är oundvikligt i en marknadsekonomi.

Din ordning kommer aldrig att inträffa så länge vi har maknadsekonomi eftersom marknaden vill annat.

Det vi får är att marknaden blåses upp för att sedan "krascha", blåses upp igen och sedan krascha, blåses upp igen för att sedan krascha... Osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in