2020-04-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Tycker det är helt solklart att börsen kommer fortsätta neråt resten av 2020.

Kanske inte samma rasande takt som i början, snarare en tydlig långsiktig neråttrend.

Många, många bolag kommer att få bekänna färg och förmodligen också försvinna från börsen.

Kan man tjäna pengar på bra bolag? Ja, självklart!

Men nu gäller det att vara strikt selektiv, det är bolag med ett verkligt underliggande värde som kommer att ticka på, råvaror, livsnödvändig produktion osv.

Många hajpade förhoppningsbolag kommer att få släcka lyset.

Är farligt att vara ”solklar” på börsen
Citera
2020-04-01, 12:50
Medlem
Andreas Wallström tycker alla i arbetsför ålder ska få 10000:-
I månaden !!!!

Snart har vi medborgarlön !

Då kommer hyperinflation som ett brev på posten
Hur många vill sitta på likvider då??
Då blir inte a-kassan mycket värd
Gäller att tanka tillgångar
Som överklassen alltid gjort
💰💰💰
Citera
2020-04-01, 15:29
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
I månaden !!!!

💰💰💰

Helt jävla galen summa! Amerikaner fick bara en engångssumma på 1.2k tänk om vi får det VARJE MÅNAD.

Och då sitter de på en betydligt starkare valuta än SEK.
Citera
2020-04-01, 15:53
Medlem
Helt otroligt. Har lyckats pricka in toppar och dalar perfekt i snart en veckas tid med bull och bear. Fast tvärtom. Sålt i botten och köpt på toppar. Slår aldrig fel. Köpte bear precis innan det gick spikrakt upp, köpte bull precis innan det gick ner.

Gör jag inget, står maknaden stilla. Köper jag bull sjunker index. Köper jag bear stiger det. Marknaden går alltid tvärt mot vad jag vill. Tur att det endast är kaffepengar, men ändå.
Citera
2020-04-01, 16:00
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Helt otroligt. Har lyckats pricka in toppar och dalar perfekt i snart en veckas tid med bull och bear. Fast tvärtom. Sålt i botten och köpt på toppar. Slår aldrig fel. Köpte bear precis innan det gick spikrakt upp, köpte bull precis innan det gick ner.

Gör jag inget, står maknaden stilla. Köper jag bull sjunker index. Köper jag bear stiger det. Marknaden går alltid tvärt mot vad jag vill. Tur att det endast är kaffepengar, men ändå.

Du kanske ska försöka lära dig av ditt beteende och evaluera dina färdigheter. Bara en dåre fortsätter att göra samma saker och förväntar sig annat resultat,
Citera
2020-04-01, 16:08
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:

Jag har faktiskt själv tänkt, har tränat 20år på börsen, att göra tvärtemot vad min hjärna säger. Hur många gånger som helst har jag valt mellan att sälja två aktier, sålt den ena, men skulle sålt den andra. Det känns som jag väljer fel nästan varje gång.

Eller så minns man bara felen man gör. Att det går bra är liksom självklart och inte minnesvärt. Jag har rätt mycket på kontot när jag tänker efter.
Citera
2020-04-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Helt jävla galen summa! Amerikaner fick bara en engångssumma på 1.2k tänk om vi får det VARJE MÅNAD.

Och då sitter de på en betydligt starkare valuta än SEK.

Vi får hoppas på att det är ett aprilskämt
Men i dagens Sverige förvånar ingenting

Tänk vad många i arbetsför ålder vi kommer få
Får instifta nåt nytt bidrag efter det
För jobb kommer det bli ont om
🤯
Citera
2020-04-01, 16:11
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
I månaden !!!!

💰💰💰
6M svenskar x 10k = 60 miljarder i månaden direkt ut från statskassan. Tror inte det. Vi pratar om en finansminister vars första förslag på allvar var att småföretagen kunde skjuta upp inbetalningen av MOMSen till i höst. Bara man betalade den och staten fick 6% ränta.

Min egen spekulation är 5K till varje svensk i helikopterpengar. Det är max vad snålisarna kan få ihop, under tvånget att M+SD+L annars lägger ett ännu högre förslag.
(FB) Coronoa: även Sverige kommer ofelbart att betala ut helikopterpengar, gissar 5000 kr

Om vår familj får pengar så går de till restaurangbesök och till börsen. Vi ligger redan 70.000 kr plus eftersom vår semesterresa utomlands i sommar inte blir av. Har ingen aning om vad jag ska använda dem till, utom till börsen.

Notera att varje öre måste betalas tillbaka senare av de som arbetar. Helikopterpengar är i slutändan bidrag från arbetande till arbetsskygga.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-04-01 kl. 16:16.
Citera
2020-04-01, 16:12
Medlem
Citat:

Backtrada kan vem som helst
Vill du impa ? Berätta innan , så tror vi dig
Starta idag och 5 dagar framåt
Håller tummarna
Jag gillar folk som tjänar pengar
Citera
2020-04-01, 16:14
Medlem
Citat:
Håller tummarna

Ifall du gillar folk som tjänar pengar så mpste fu ju hata honom. Han har ju gjort precis allt rätt fast tvärt om. Alltså allt fel
Citera
2020-04-01, 16:26
Medlem
Citat:
Håller tummarna
Absolut. Köpte bull igår em, ligger kvar i dem nu. Kommer ligga kvar ett tag till.
Marknaden gör tvärtom så nu sjunker index.
Citera
2020-04-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag har faktiskt själv tänkt, har tränat 20år på börsen, att göra tvärtemot vad min hjärna säger. Hur många gånger som helst har jag valt mellan att sälja två aktier, sålt den ena, men skulle sålt den andra. Det känns som jag väljer fel nästan varje gång.

Eller så minns man bara felen man gör. Att det går bra är liksom självklart och inte minnesvärt. Jag har rätt mycket på kontot när jag tänker efter.
Har läst en hel del av dina inlägg, och du verkar veta vad du talar om. Problemet med värdepapper är väl just det, att "sälja". Ha is i magen och veta när det är time att sälja. Köpa kan vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in