2020-04-01, 16:54
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Helt otroligt. Har lyckats pricka in toppar och dalar perfekt i snart en veckas tid med bull och bear. Fast tvärtom. Sålt i botten och köpt på toppar. Slår aldrig fel. Köpte bear precis innan det gick spikrakt upp, köpte bull precis innan det gick ner.

Gör jag inget, står maknaden stilla. Köper jag bull sjunker index. Köper jag bear stiger det. Marknaden går alltid tvärt mot vad jag vill. Tur att det endast är kaffepengar, men ändå.
En annan tanke jag fick. Är man nybörjare så blir man lätt "osynkad" med marknaden, precis som du är nu. Man köper när man skulle sålt, säljer med förlust, köper något nytt för att få upp vinsten, just de gick ännu sämre osv. man kan se det i pensionssystemet t.ex, där amatör-män fick välja fonder för sitt premiepensionskapital. Det finns 10-20% som ständigt väljer allt fel och som därför inte kommer att få någon premiepension. De har gamblat bort hela sitt kapital.

För min egen del var jag ofta osynkad de första 5 åren eller så. Sedan 10 år känner jag att jag är mer och mer synkad, ungefär som jag känner verkar andra som är på börsen tänka. jag kan inte i detalj förklara vad synkningen består i. Men om du fortsätter att spendera pengar på börsen och lära från misstag så är min gissning att du kommer att bli bättre och bättre, och ta färre och färre felaktiga beslut.

Men perfekt blir man aldrig. Warren Buffett världens rikaste gick fett in i Apple på toppen, och även Delta Air och United. Som det ser ut nu, inte speciellt bra. Hans privata, och Hathaway berkshire kommer rimligen att ha ett sensationellt dåligt år 2020. Men jag kan ha fel.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-04-01 kl. 16:58.
Citera
2020-04-01, 16:57
Medlem
Citat:
Absolut. Köpte bull igår em, ligger kvar i dem nu. Kommer ligga kvar ett tag till.
Marknaden gör tvärtom så nu sjunker index.

👍
Då blir det minus imorgon oxå
Bra
Står på köpsidan
Posta när du byter till bear
Citera
2020-04-01, 16:59
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
👍
Då blir det minus imorgon oxå
Bra
Står på köpsidan
Posta när du byter till bear
Ha, det är naturligtvis nu det vänder för vår spekulant, och du blir nya ägaren av Svarte Petter. Aktier är kul men inte så lätt.
Citera
2020-04-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ha, det är naturligtvis nu det vänder för vår spekulant, och du blir nya ägaren av Svarte Petter. Aktier är kul men inte så lätt.
Precis. Stockholm 30 8%+ imorgon.
Citera
2020-04-01, 21:06
Medlem
Imnshos avatar
Vilda svängningar på börsen. Mina shorts gick idag upp på plus. Undrar om den döda katten är på väg ner mot backen nu? Svårt att sia om en exitpoint, men jag gissar att vi ska testa den botten vi hade tidigare.

Annars var mars inget vidare för min fondportfölj. Back 4,5%.
Citera
2020-04-01, 21:13
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Vilda svängningar på börsen. Mina shorts gick idag upp på plus. Undrar om den döda katten är på väg ner mot backen nu? Svårt att sia om en exitpoint, men jag gissar att vi ska testa den botten vi hade tidigare.

Annars var mars inget vidare för min fondportfölj. Back 4,5%.

vi ska återigen till den nivån vi hade fredag vecka 12. kanske lägre denna gången
Citera
2020-04-01, 21:17
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
vi ska återigen till den nivån vi hade fredag vecka 12. kanske lägre denna gången
Ja det är nog mycket troligt. Folk inser att realekonomin och företagen tar enormt mycket stryk.

Och den riktiga skräcken är om finansmarknaderna börjar vackla med derivat och motpartsrisker och sånt skit. Tror centralbankerna får jobba hårt med sina bazookas och helikoptrar framöver.
Citera
2020-04-01, 21:20
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ja det är nog mycket troligt. Folk inser att realekonomin och företagen tar enormt mycket stryk.

Och den riktiga skräcken är om finansmarknaderna börjar vackla med derivat och motpartsrisker och sånt skit. Tror centralbankerna får jobba hårt med sina bazookas och helikoptrar framöver.

är du likvid?
Citera
2020-04-01, 21:45
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
är du likvid?
Det var en väldigt personlig fråga!

Jag har inte pengar i madrassen, men däremot en del undanstoppat på diverse bankkonton utan inlåsning. Så det är väl det närmaste likvid man kan komma i dagens läge.

Hurså?
Citera
2020-04-01, 21:50
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Japp! Frågan är hur ofta man kan använda dessa bazookas och helikoptrar innan dessa slutar fungera.
Citera
2020-04-01, 22:24
Medlem
Rött imorn va? Tänker främst på de amerikanska börserna som gick kraftigt ner (efter 17:30).
Citera
2020-04-01, 22:24
Medlem
Citat:
Precis. Stockholm 30 8%+ imorgon.
Just nu lutar det åt -2% för Omxs30 imorgon bitti, men det kan svänga snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in