2020-04-01, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Så blir det när en blind leder en annan blind. Och sosseväljarna hurrar på.

Nyliberalsossar som räddar miljardärer hellre än sin befolkning

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/regeringen-presenter-stodpaket-pa-upp-till-300-miljarder-kronor-till-naringslivet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
40-50 procent av de avlidna ligger på intensiven, eller 40-50 procent av de på intensiven avlider?

Jag har ingen länk men det var något jag läste en italiensk läkare uppskattade. Fick jag själv gissa så är det 30-40%.

Edit: Ja, procent som dör av de som ligger på intensiven.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Såhär skrev Nostradamus
FAKE
https://www.snopes.com/fact-check/nostradamus-covid-19/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazybitch
Många av fallen är från tidigare dagar som inte rapporterats.
Men på många har säger man ju alltid att helgen såg bra ut, det ser ut att minska. Inget om att det kan komma efterrapporteringar.Och på tisdagar och onsdagar säger man att de höga siffrorna BARA beror på eftersläpningar siffror.
Citera
Medlem
failgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har vi verkligen 56 döda på ett dygn? Eller är det nya fall man hittat för ett par dagar sedan?
Det är inte 59 på ett dygn utan bara inrapporterade senaste dygnet men det fattar inte folk för man vägrar lyssna i den här tråden.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Det här kommer att sluta illa.
Vem säger att om ens föräldrar dör i detta viruset vid 60 års ålder och att sonen blir förbannad för han tänker att dom hade kunnat leva 20-30 år till och att tegnell och company hade denna ställning, vem säger mig att sonen inte sätter en kula i pannan på honom?

Tegnell kommer få ha livvakter när detta är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vem har sagt att Tegnell är en Gud?
Återge citat och källa.
Däremot är vi många som anser att Tegnell och fhm använder rätt strategi.
Men som ateist har jag inga gudar.
Hur kan Tegnell och Fhm använda rätt strategi?

Igår hade Sverige mer döda än

Island,
Finland,
Danmark,
Norge,
Litauen,
Estland,
Vitryssland,
Slovakien
Lettland
Ryssland
Ukraina
Tillsammans

Och idag är det fler smittade och döda.
Citera
2020-04-01, 15:01
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Tegnell kör en rövare och förklarar Sveriges lavin av coronadöda och de andra nordiska ländernas relativt få döda med att "vi ligger i olika faser". Med skillnad på flera veckor påstod han. FHM förkastar därmed i den logiska bedömningen att utgå från dagen för första dödsfallet.

På frågan varför Norge har så få döda jämfört med Sverige (1/6) förklaras med att "smittan kom in i landet till andra grupper". Låter som rent nonsens eftersom det var relativt friska skidturister från Alperna (12 st fulla flygplan på dag under en vecka från norra Italien varav ingen kollades eller sattes i karantän). Med vilka superfriska grupper smittan kom in i Norge berörde inte Tegnell.

Man undrar stilla hur många tusen extra döda Tegnell & Co's vansinnesexperiment kommer att kosta.

Jag hörde också detta. Och har också sett att man räknar från första dödsfallet, har för mig att Norge hade sitt första dödsfall före oss. Någon som vet?
Citera
2020-04-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Dock är större delen av Sverige döda/sjuka i Stockholmsregionen.

Lombardiet var först i Italien. Stockholm är först i Sverige. Helt samma.

Hur stor del a invånarna i Sthlms län bedömer du vara eller varit äsmittade idag? Och när är risken att smittas som störst?
Citera
2020-04-01, 15:02
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failgubbe
Det är inte 59 på ett dygn utan bara inrapporterade senaste dygnet men det fattar inte folk för man vägrar lyssna i den här tråden.

Det skiter vi i nu, det är för många som dör!
Tegnell lovade Sverige tidigt att detta inte skulle hända, och se nu!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Det här kommer att sluta illa.
Vem säger att om ens föräldrar dör i detta viruset vid 60 års ålder och att sonen blir förbannad för han tänker att dom hade kunnat leva 20-30 år till och att tegnell och company hade denna ställning, vem säger mig att sonen inte sätter en kula i pannan på honom?

Om dessa föräldrar inte skyddar sig och springer omkring och blir smittade och deras barn inte hindrat dem så borde de rikta pipan mot sig själva.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
😬

Jag tar tillbaka mitt ”hejarop” tidigare över Tegnell & co.

Senaste veckan...(?) vart vill de komma?!
Mycket klarar Svensken, men inte att myndigheter aktivt förmildrar.

Bättre att säga att de inte vet!
Det tar (i alla fall jag) bättre till sig.
Enligt bla MSB ska vi inte söka information själva utan bara ta del av de som våra myndigheter kommer ut med.
Våra myndigheter berättar bara de dom vill och på de sätt som låter bäst, för dom.
Tegnell har du inte fått några hejarop från mig. Det är uppenbart att de fifflas med siffror.
Vid helgen sa han att siffrorna gick ner, nu går dom upp för att man "ligger efter".
Så här kommer de låta hela tiden.
Dock är han nästan ikapp med siffrorna över världen där han tidigare låg ett par dagar efter... men de har väl inte så stor betydelse för hans eget arbete och Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in