2020-04-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är skillnad mot Spanien det.

Här blir det alltså bara mer råd. Ja vi får se vem som hade rätt till slut.

Ja... Råd, rekommendationer och vädjan så man inte trampar nån på tårna.

Tillbud, förbud, lagkrav, bestraffningar, kontroller, efterföljder, direktiv och förordningar känns läskigt för mellanmjölks-Sverige.
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Så nu börjar statsapparaten darra. Och vi är inte ens i Peak ännu. Bra där, Tegnell och Löfvén...

I den här tråden har folk varit oroliga sedan 2-3 månader bakåt. Först nu börjar staten varna...

Så blir det när en blind leder en annan blind. Och sosseväljarna hurrar på.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Sitter och lyssnar på gårdagens presskonferens från USA och där kläcker Dr. Brix ur sig lite småchockat:

"Vi oroar oss för grupper runt hela jordklotet. Jag menar, jag vet inte om ni hört rapporterna från imorse men det finns 8000 respiratorer i UK. Om du översätter det till USA så är det som om USA skulle ha mindre än 40000 respiratorer. Vi har fem gånger så många..."

Sverige har 600 med 200 på ingång.

Ja vi kan få en extremt hög CRF i slutändan här i Sverige. Allt hänger på att sjukvården inte är igenkorkad. I Tyskland och Sydkorea kan de få ner CRF till 1-1,5% för att deras sjukvård fortfarande står pall.
Citera
Medlem
Aspsusas avatar
Taha Alexandersson, dagens pressinfo

Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Exakt, kunde inte svara rakt på en enda fråga. Bara lindade in skiten i massa svammel.

Hon sade också något mycket skrämmande: Att det var först på måndagen som de "fick tillgång till" SIR-uppgifterna.

Nu minns jag inte exakt när jag (antagligen via den här tråden) hittade denna källa (som är litet knepig att tolka), men det var definitivt inte på måndag - kanske för en vecka sedan? Vet iaf att jag såg den första gången redan innan de lagt upp en covid19-specifik ingångssida.

Har inte socialstyrelsen någon som helst koll i normala fall?
Citera
2020-04-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Du fattar inte.
Om de blir sjuka så vill de ha den sjukvård de har betalat skatt till i så många år och inte lämnas hemma för att dö.
Förstår du nu, för det kommer att hända inom kort att folk inte kan intensivvårdas pga platsbrist.

Jo det förstår jag. Vad har det med dödsstatistiken att göra?
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Folk tror fortfarande att det är fler som dör i cornoa i sverige varje dag, än som dör av annat

I snitt dör 252 personer om dagen i Sverige. Vi har hittils haft 239 totalt i Sverige som dött av Corona.

Hur mång av dessa, sjuka, gamla etc. som ändå hade ingått i Statistiken får vi aldrig veta, men det är nog OERHÖRT många.

Är du korkad på riktigt?

Jämför du nu ALLA dödsorsaker tillsammans mot endast denna coronasmitta? Är det rätt tycker du?

Antingen har du inte gått ut ens gymnasiet eller så är du bara lite efterbliven. Nåt är det.

Att det precis fog 59 personer från denna smitta, vilket är en femtedel av alla döda från alla kategorier är för dig inget att oroa sig för?

Att detta dessutom är ett kraftigt tecken på att dödstalen per dag verkar skena och till slut kommer äta upp den där totala siffran du precis nämnde (252pers/dag) är heller inget som för dig är oroande?

Som sagt antingen är du lågbegåvad eller helt enkelt okunnig, eller kombination av båda

I vilket fall rekommenderar jag dig att inte igen skriva i denna tråd utan att tänka till djupare. Du skämmer ut dig själv.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Dock var nästan alla de 354 i Lombardiet, med Sveriges folkmängd.

Dock är större delen av Sverige döda/sjuka i Stockholmsregionen.

Lombardiet var först i Italien. Stockholm är först i Sverige. Helt samma.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Harvardrapporterna haglar!

Nya triumfer för Sankt Anders!
Citat:
Den svenska coronastrategin har väckt förundran och vrede i hela världen. Men en ny rapport från Harvard-universitetet förefaller ge Sverige rätt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MRr3Gr/harvard-rapport-kan-ge-sverige-ratt
Citera
Medlem
Reportern undrar varför det ser ut som att det dör fler per capita i Sverige än resten av norden.

Anders Tegnell svarar:
– Ja, vi ligger nära Danmark, men Finland och Norge har lägre siffror. Vi vet inte, vi får se, vi ligger i olika faser i utvecklingen. Det finns förklaringar till varför det ser ut som det gör just nu, vi får se hur det ser ut i slutet, säger statsepidemiolog Anders Tegnell.

Alltså jag får panik av att han aldrig svarar på frågorna. Det finns inga belägg för att lock down fungerar, det finns inga belägg för att det hjälper att stänga skolor men vilka belägg har dom för att det dom gör fungerar? Jag blir rädd när de som ska styra upp allting står och försöker få oss att tro att det här inte är så farligt. Vi hör och ser ju hur det går i andra länder. Vill skrika i deras öron ”GÖR NÅGOT”! Hade känt mig betydligt lugnare om de åtminstone berättade vad de grundar sina beslut på. Fram med någon som inte har attityden ”Jag har rätt för jag är expert”!
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Har svarat tidigare, spelar mindre roll vilka brytpunkter man har bara de är konstanta över tid. Det ingen har är inrapporterat datum för dödsdag, vilket FHM verkar korrigera vid presskonferenserna.

Fördubbling var 4e dag avlidna. Fy fan.

Vi kan bara kämpa på och inte smittas/smitta. Varje dag.

Hejja Sverige! Hejja oss!
Citera
Medlem
Det här kommer att sluta illa.
Vem säger att om ens föräldrar dör i detta viruset vid 60 års ålder och att sonen blir förbannad för han tänker att dom hade kunnat leva 20-30 år till och att tegnell och company hade denna ställning, vem säger mig att sonen inte sätter en kula i pannan på honom?
Citera
2020-04-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
På oss.
Vi skapade ju så mycket panik i ett tidigt skede så de tappade fokus och tog snabba beslut

Allt är vårt fel, vettu

Vem har sagt att Tegnell är en Gud?
Återge citat och källa.
Däremot är vi många som anser att Tegnell och fhm använder rätt strategi.
Men som ateist har jag inga gudar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in